ارتباط بین کیفیت رویداد، رضایتمندی از رویداد و وفاداری به رویداد در تماشاگران ورزشی

عباس شعبانی؛ مرتضی رضایی صوفی؛ محمد رضا شکری

دوره 9، شماره 3 ، آبان 1401، ، صفحه 59-70

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.62854.2399

چکیده
  هدف کلی پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین کیفیت رویداد، رضایت مندی از رویداد و وفاداری به رویداد در تماشاگران ورزشی بود. پژوهش حاضر پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق را تمام تماشاگران مسابقات ورزشی در استان تهران تشکیل دادند که به دلیل نامشخص بودن تعداد آن‌ها، براساس جدول مورگان برای جامعۀ آماری نامحدود حجم نمونه ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
اثر رفتار سیاسی مدیران بر بهره وری کارکنان وزارت ورزش و جوانان با نقش واسطه‌ای اخلاق کاری

علی عباس حسین نژاد؛ مجید سلیمانی؛ سیروس احمدی

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 65-78

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.69226.2555

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی اثر رفتار سیاسی مدیران بر بهره وری کارکنان وزارت ورزش و جوانان با نقش واسطه ای اخلاق کاری می‌باشد. این تحقیق از لحاظ هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل می دهند که تعداد آن ها در شش ماهه نخست سال 1397، معادل 915 نفر می‌باشند. ...  بیشتر

تبیین نقش نهضت داوطلبی در توسعه سرمایه اجتماعی جمعیت هلال‌احمر (رویکرد داوطلبان ورزشی)

ابوالفضل فراهانی؛ حمید قاسمی؛ نرگس صداقتی

دوره 9، شماره 3 ، آبان 1401، ، صفحه 71-86

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.64851.2460

چکیده
  جمعیت هلالاحمر جزء مهمترین و گستردهترین سازمانهای امدادی و بشردوستانه است و پرداختن به موضوعاتی که موجب توسعه سرمایه اجتماعی آن در جامعه شود مورد توجه مدیران میباشد. هدف از پژوهش حاضر، تبیین نقش نهضت داوطلبی به ویژه داوطلبان ورزشی در توسعه سرمایه اجتماعی جمعیت هلال‌احمر بود. این پژوهش به لحاظ نوع، کاربردی بوده و برای دستیابی به ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
طراحی مدل رفتار مصرف کننده در فضای بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای ورزشی

طیبه ولی پور طیبی؛ یعقوب بدری آذرین؛ ,وجیهه جوانی

دوره 10، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 71-83

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.69007.2550

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل رفتار مصرف کننده در فضای بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای ورزشی بود که به شیوه مطالعات کیفی و از روش اشتراوس و کوربین انجام گرفت. نمونه آماری پژوهش خبرگان و صاحب‌نظران در حوزه مدیریت ورزشی بودند که به روش هدفمند و گلوله‌برفی انتخاب شدند و حجم نمونه با در نظر گرفتن فرض اشباع نظری انجام گرفت. جهت جمع‌آوری داده‌ها ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
تحلیل نقش تعدیل کنندگی فضیلت سازمانی در تبیین رابطه بین توانمندسازی و سرمایه اجتماعی معلمان تربیت‌بدنی

سجاد مومنی؛ رضوان یزدی

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 79-92

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.67411.2512

چکیده
  هدف از مطالعه حاضر تحلیل نقش تعدیل‌کنندگی فضیلت سازمانی در تبیین رابطه بین توانمندسازی و سرمایه اجتماعی معلمان تربیت‌بدنی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع طرح های همبستگی بود که به روش مدل‌سازی معادلات ساختاری صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی معلمان تربیت‌بدنی استان همدان بود که تعداد 287 نفر به‌صورت تصادفی به‌عنوان ...  بیشتر

شناسایی و وزن‌دهی نقش‌های وزیر ورزش و جوانان

فرناز فرهمند؛ محمود گودرزی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 83-99

https://doi.org/10.30473/fmss.2016.10465

چکیده
  با توجه به گسترده بودن حوزه ورزش و تفاوت آن با سایر حوزه‌ها، آگاهی وزیر ورزش و جوانان از نقش‌های خود تاثیر بسزایی در روند توسعه‌ی ورزش کشور دارد. لذا این پژوهش با هدف شناسایی و وزن‌دهی نقش‌های وزیر ورزش و جوانان انجام شد. تحقیق حاضر کاربردی و از نظر نحوه جمع‌آوری داده ها از نوع آمیخته بود. از مدل آمیخته اکتشافی( کیفی و کمی) جهت جمع‌آوری ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
الگوی رفتارهای تعاملی هواداران لیگ برتر هندبال ایران

محمد مصلی نژاد؛ محمدعلی صاحبکاران

دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 87-98

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.65007.2463

چکیده
  لیگ برتر هندبال ایران برای حفظ هواداران، توسعه محصولات لیگ و توسعه استراتژی‌های مرتبط با لیگ نیازمند درک الگوی تعاملی هواداران لیگ می‌باشد. لذا این پژوهش با هدف توسعه الگوی رفتارهای تعاملی هواداران لیگ برتر هندبال ایران انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهش‌های ترکیبی بود که به روش مدل‌سازی انجام شد. مدل مفهومی اولیه پژوهش بر مبنای ...  بیشتر

طراحی الگوی ترومای سازمانی و ترک خدمت با نقش میانجی هوشیاری سازمانی در کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران

عزیزالله بیاتی؛ عباس خدایاری؛ سید نعمت الله خلیفه

دوره 9، شماره 3 ، آبان 1401، ، صفحه 89-98

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.64045.2438

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی الگوی ترومای سازمانی و ترک خدمت با نقش میانجی هوشیاری سازمانی در کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش پژوهش توصیفی– همبستگی از نوع معادلات ساختاری، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری همه مدیران، کارشناسان و کارکنان ورزش شهرداری تهران جامعه آماری را تشکیل ...  بیشتر

تدوین مدل مهارت‌های تفکر راهبردی، سرمایه فکری، شایستگی محوری و نوآوری در سازمان‌های ورزشی کشور

مهدی محبی نژاد؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ سمیرا علی آبادی؛ مظفر یکتایار

دوره 8، شماره 3 ، آبان 1400، ، صفحه 97-108

https://doi.org/10.30473/fmss.2021.8714

چکیده
       هدف این تحقیق تدوین مدل مهارت‌های تفکر راهبردی، سرمایه فکری، شایستگی محوری و نوآوری در سازمان‌های ورزشی کشور می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را مدیران و کارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک بر اساس جدول مورگان به تعداد 291 نفر با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب گردیدند. روش تحقیق ...  بیشتر

بررسی اثربخشی مداخله ورزشی مبتنی بر برنامه های بین نسلی بر شادکامی و بهزیستی ذهنی در ورزشکاران بدنسازی

علی جلیلی شیشوان

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 101-108

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.65906.2485

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، تعیین اثر بخشی مداخله ورزشی مبتنی بر برنامه‌های بین‌نسلی بر شادکامی و بهزیستی‌ذهنی در ورزشکاران بدنسازی می‌باشد. روش تحقیق نیمه‌آزمایشی و به‌صورت پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل می‌باشد. نمونه مورد مطالعه شامل30 ورزشکار بدنساز مرد در قالب دو گروه می‌باشد (شامل 15 نفر بدنساز به‌عنوان گروه آزمایشی و 15 نفر بدنساز ...  بیشتر

طراحی الگوی اثربخشی تفکر استراتژیک در وزارت ورزش و جوانان

شوان عزیزی؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ سمیرا علی آبادی؛ مظفر یکتایار

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 105-123

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.8682

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی اثربخشی تفکر استراتژیک در وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت. تحقیق حاضر بر مبنای جستجوی داده، از نوع آمیخته یا ترکیبی (کیفی و کمی) بوده و از نظر موضوع در حیطه مطالعات همبستگی و از دیدگاه هدف، در حیطه تحقیقات کاربردی قرار دارد؛ همچنین از نظر ماهیت، روش و کنترل متغیرها جزء تحقیقات توصیفی محسوب می شود. جامعه آماری ...  بیشتر

شناسایی عوامل موثر بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیون‌های ورزشی

اکبر فریدفتحی؛ راضیه ولی زاده

دوره 6، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 119-130

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.52436.2108

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیون‌های ورزشی است. روش پژوهش، از نظر هدف از نوع کاربردی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها از نوع توصیفی - تحلیلی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مختلف علوم ورزشی آشنا با مفهوم رفتار سیاسی و مدیران فدراسیون‌های ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
طراحی مدل پس آیندهای رفتاری مردم در حوزه ورزش، پس از پایان بیماری کرونا

رضا شکاری؛ لقمان کشاورز؛ مرتضی رضایی صوفی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.66241.2492

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل پس آیندهای رفتاری مردم در حوزه ورزش، پس از پایان بیماری کرونا بود. این کار با انجام پژوهش کیفی از نوع گرانددتئوری که شیوه آن اکتشافی است، انجام شد. در این تحقیق از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه اکتشافی نسبت به ارائه مدل، از روش برخاسته از داده‌ها و به شیوه اشتراوس و کوربین، تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. برای انجام ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
تدوین مدل عوامل موثر بر رفتار خرید مشتریان فروشگاه های پوشاک ورزشی اینترنتی

مجید سلیمانی؛ ابوالفضل فراهانی؛ لیلا قربانی قهفرخی؛ حمید قاسمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 آبان 1402

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.67699.2520

چکیده
  هدف از این پژوهش تدوین مدل عوامل موثر بر رفتار مشتریان در خرید پوشاک ورزشی از فروشگاه‌های اینترنتی بود. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری) انتخاب شد. جامعه آماری پژوهش‌ شامل دو بخش منابع انسانی (مدیران فروشگاه‌های اینترنتی، بازاریابان اینترنتی، اساتید خبره حوزۀ دیجیتال مارکتینگ) و منابع اطلاعاتی (علمی، ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
ارائه مدل عوامل موثر بر اخلاق رسانه‌ای: مطالعه موردی برنامه‌های ورزشی تلویزیون

داریوش معرفت؛ محسن صادقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1402

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.69418.2557

چکیده
  برنامه‌های ورزشی تلویزیون قدرت تأثیرگذاری بسیار بالایی در جامعه دارند بنابراین باید اخلاق‌مداری در اولویت این‌گونه برنامه‌ها باشد و عوامل موثر بر آن مورد بررسی قرار گیرد. بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل عوامل موثر بر اخلاق رسانه‌ای در برنامه‌های ورزشی تلویزیون انجام شد. این پژوهش از نوع کاربردی، کمی و پیمایشی بود. جامعه ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
مدلسازی ساختاری تفسیری توسعه پایدار مقاصد ورزشی با تأکید بر رفتار گردشگران

نگار متین‌نیا؛ ابوالفضل فراهانی؛ علی محمد صفا نیا؛ محسن باقریان فرح آبادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1402

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.69902.2572

چکیده
  هدف این مطالعه مدلسازی ساختاری تفسیری توسعه پایدار مقاصد ورزشی با تأکید بر رفتار گردشگران بود. روش این پژوهش آمیخته است. مشارکت کنندگان این پژوهش را صاحب نظران تشکیل می‌دادند. ملاک انتخاب صاحب نظران در بخش کیفی اشباع نظری بود و با روش نمونه گیری هدفمند و استراتژی گلوله برفی 17 نفر انتخاب شدند، سپس از افراد شناسایی شده در بخش کیفی برای ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
طراحی الگوی ایجاد ظرفیت ها و بسترهای سیاسی در ورزش

سید حسین اقا سید مرتضی؛ طیبه سادات زرگر؛ بهرام قدیمی؛ اکبر افرینش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 بهمن 1402

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.69451.2559

چکیده
  هدف از این پژوهش طراحی الگوی ایجاد ظرفیت ها و بسترهای سیاسی در ورزش با استفاده از نظریه داده بنیاد بود. روش تحقیق تحلیلی بوده که بدین منظور از روش‌شناسی کیفی استفاده شد. استراتژی تحقیق، استفاده از نظریه برخاسته از داده‌ها بود. مشارکت‌کنندگان در تحقیق 16 نفر شامل خبرگان مدیریت ورزشی، کارشناسان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودند. رشته ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
ارتباط هوش بازاریابی و سواد ارتباطی با برند سازی شخصی در مربیان باشگاه‌های بدنسازی شهر اصفهان

محبوبه روزبهانی؛ فاتح فرازیانی؛ رزا شاهرخی فر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 اسفند 1402

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.68664.2536

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط هوش بازاریابی و سواد ارتباطی با برند سازی شخصی در مربیان باشگاه‌های ورزشی اصفهان بود. روش پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع همبستگی بود که با رویکرد معادلات ساختاری انجام گردید. جامعه آماری این تحقیق را کلیه‌ مربیان ورزشی باشگاه‌های بدنسازی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ تشکیل دادند. روش نمونه گیری به صورت در دسترس ...  بیشتر