زهرا مرادی؛ کمال هوشیار؛ مریم صدری؛ سلدا حامد
دوره 1، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 85-92
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی رابطه شخصیت تیم های حرفهای و هویت تیمی هواداران؛ مطالعه موردی در لیگ برتر فوتبال ایران میپردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها میدانی و از منظر روش توصیفی تحلیلی پس رویدادی میباشد. بر اساس تحقیق اطلاعات لازم را با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش هویت تیمی و پرسشنامه استاندارد ...
بیشتر
پژوهش حاضر به بررسی رابطه شخصیت تیم های حرفهای و هویت تیمی هواداران؛ مطالعه موردی در لیگ برتر فوتبال ایران میپردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها میدانی و از منظر روش توصیفی تحلیلی پس رویدادی میباشد. بر اساس تحقیق اطلاعات لازم را با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش هویت تیمی و پرسشنامه استاندارد شخصیت تیم ورزشی تسوتسو (2012) مقیاس سنجی شده است؛ و ارائه آن در جامعه آماری 500 نفری از هواداران تیم های لیگ برتر فوتبال کشور و با محاسبه حجم نمونه آن از طریق روش تمام شمار و سنجش دادههای پرسشنامهها با استفاده از آزمونهای رابطهای – همبستگی پیرسون انجامگرفته و به این نتایج دست پیدا کردیم: که هویت تیمی در تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز سطح بالایی در بین هواداران وجود داشته و اکثر هواداران شخصیت تیمی تیم های مورد نظر خود را بالا ارزیابی نمودهاند؛ و هویت تیمی هواداران رابطه معناداری با شخصیت تیم ورزشی دارد.
کمال هوشیار؛ زینب یوسفی؛ سمیرا غلامی مــیان سرایی؛ مریم صدری
دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 85-93
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین ساختار قوانین برندینگ در کالاهای ورزشی و سطح رضایت مشتریان است. جامعة آماری شامل هشتصدوپنجاه نفر از کلیة دانشجویان رشتة تربیت بدنی در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های شهر مشهد است که براساس جدول مورگان به طور تصادفی تعـــداد دویست وپنجاه و شش نفر برای نمونه تحقیق ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین ساختار قوانین برندینگ در کالاهای ورزشی و سطح رضایت مشتریان است. جامعة آماری شامل هشتصدوپنجاه نفر از کلیة دانشجویان رشتة تربیت بدنی در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های شهر مشهد است که براساس جدول مورگان به طور تصادفی تعـــداد دویست وپنجاه و شش نفر برای نمونه تحقیق انتخاب شدهاند. برای دستیابی به اهداف از پرسشنامة محقق ساخته در زمینة ساختار قوانین برندینگ و برای سنجش سطح رضایتمندی مشتریان از پرسشنامه ای که قبلا در پژوهش بنسردی، 1389(طراحی استراتژی توسعة ورزش همگانی و رضایت شهروندان استان لرستان) استفاده شده است، بهره بردیم. روایی هردوپرسشنامه به تایید متخصصان و اساتید تربیت بدنی رسید و پایایی آنها بر روی پنجاه نفر آزمودنی و با استفاده از روش کرونباخ محاسبه و به ترتیب 0/81 و 0/85 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی ازجمله کولموگروف اسمیرنف و آزمون ضریب همبستگی پیرسون با کمک نرم افزار (اس پی اس اس 18) و (لیزرل 11) انجام شد. یافته های تحقیق نشان میدهد که بین ساختار قوانین برندینگ در کالاهای ورزشی و سطح رضایت مشتریان رابطة مثبت و معناداری وجود دارد.