مهدی گودرزی؛ مرتضی گودرزی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل ارتباطی مسئولیتاجتماعی و یادگیریسازمانی بر توسعه مشتریان (اعضاء و مخاطبان) فدراسیون ورزش سهگانه بود. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان فدراسیون ورزش سهگانه و هیاتهای استانی این فدراسیون بود (200=N) که نمونهگیری به روش تمامشمار انجام گرفت. ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل ارتباطی مسئولیتاجتماعی و یادگیریسازمانی بر توسعه مشتریان (اعضاء و مخاطبان) فدراسیون ورزش سهگانه بود. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان فدراسیون ورزش سهگانه و هیاتهای استانی این فدراسیون بود (200=N) که نمونهگیری به روش تمامشمار انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامههای استاندارد مسئولیتاجتماعی، یادگیریسازمانی و توسعه مشتریان بود که برای تایید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از نظر 8 نفر از اساتید مدیریتورزشی استفاده و برای تایید پایایی نیز با انجام مطالعهای مقدماتی بر روی 30 نفر از جامعه، ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب مسئولیتاجتماعی 81/0، یادگیریسازمانی 88/0 و توسعه مشتری 85/0 محاسبه و تائید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمونهای چولگی و کشیدگی، همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری با استفاده از SPSS 23 و Smart PLS3 استفاده شد. یافتهها نشان داد که مسئولیت اجتماعی و یادگیری سازمانی اثر مثبت و معنیداری بر توسعه مشتریان فدراسیون سهگانه دارند و یادگیری سازمانی علاوه بر اثر مثبت و مستقیم بر توسعه مشتریان، از طریق مسئولیت اجتماعی نیز تاثیر غیرمستقیم و معناداری بر توسعه مشتریان دارد. درنهایت الگوی مسئولیتاجتماعی و یادگیریسازمانی بر توسعه مشتریان فدراسیون ورزش سهگانه طراحی و برازش آن نیز مورد تائید قرارگرفت.
مهدی گودرزی؛ سیده شهرزاد محسنی اردهالی؛ ایمان رحیمی
دوره 4، شماره 4 ، دی 1396، ، صفحه 65-74
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه رفتار شهروندی سازمانی با فرسودگی شغلی در کارکنان ستادی و عملیاتی فدراسیون ورزش سه گانه بود.جامعه آماری پژوهش شامل 250 نفر کارکنان فدراسیون و هیئت های استانی ورزش سه گانه بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نفرات، نمونه برابر با 151 نفر و به صورت تصادفی انتخاب گردید برای گردآوری داده ها، از بررسی اسناد ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه رفتار شهروندی سازمانی با فرسودگی شغلی در کارکنان ستادی و عملیاتی فدراسیون ورزش سه گانه بود.جامعه آماری پژوهش شامل 250 نفر کارکنان فدراسیون و هیئت های استانی ورزش سه گانه بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نفرات، نمونه برابر با 151 نفر و به صورت تصادفی انتخاب گردید برای گردآوری داده ها، از بررسی اسناد ، مدارک، مطالعه ادبیات پیشینه و مصاحبه با ابزار هایی چون: پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی استاندارد پودساکف (1990) ( آلفا= 78/0) و پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلچ و جکسون (2001) ( آلفا= 87/0) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی از جمله کلموگراف- اسمیرنف، t استیودنت تک گروهی و رگرسیون با کمک نرم افزار spss استفاده شد.نتایج پژوهش نشان داد بین دو متغیر رفتار شهروندی سازمانی و فرسودگی شغلی را بطه معکوس و معنا داری وجود دارد. در مجموع تجزیه و تحلیل یافته ها نشان دهنده آن است که از طریق رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن می توان به تبیین و پیش بینی فرسودگی شغلی کارکنان فدراسیون ورزش سه گانه پرداخت.