فاطمه صیادی؛ همایون عباسی؛ معصومه بخیت؛ کامران عیدی پور
دوره 3، شماره 2 ، تیر 1395، ، صفحه 59-66
چکیده
هدف از این پژوهش، تحلیل ارتباط بین خلاقیت هیجانی و هوش هیجانی با خودکارآمدی ورزشکاران نخبه شهر کرمانشاه بود. روش تحقیق حاضر، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه ورزشکاران نخبه شهر کرمانشاه بود که در تیمهای ملی حضور دارند و یا سابقه عضویت داشتهاند، که 127 نفر از آنها به پرسش نامههای استاندارد هوش هیجانی عیدی و همکاران ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، تحلیل ارتباط بین خلاقیت هیجانی و هوش هیجانی با خودکارآمدی ورزشکاران نخبه شهر کرمانشاه بود. روش تحقیق حاضر، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه ورزشکاران نخبه شهر کرمانشاه بود که در تیمهای ملی حضور دارند و یا سابقه عضویت داشتهاند، که 127 نفر از آنها به پرسش نامههای استاندارد هوش هیجانی عیدی و همکاران (1392)؛ و خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران(1982)؛ و خلاقیت هیجانی آوریل و همکاران(1999) پاسخ دادند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها نیز، از آزمونهای کالموگروف - اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه استفاده شد. یافتهها نشان داد بین مؤلفههای خلاقیت هیجانی و هوش هیجانی با خود کارآمدی ورزشکاران ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین، مؤلفههای خلاقیت هیجانی و هوش هیجانی مقدار قابل توجهی از تغییرات خود کارآمدی ورزشکاران را تبیین نمودند. بنابراین؛ به مدیران و مربیان باشگاه های ورزشی پیشنهاد میشود که از طریق توجه زیاد به این دو متغیر؛ شرایط را برای افزایش عملکرد ورزشکاران و بهبود خودکارآمدی آنان، فراهم نمایند.