مدیریت رفتار سازمانی
تاثیر مسئولیت اجتماعی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی تعهد سازمانی از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان خراسان جنوبی

محمدعلی صاحبکاران؛ جعفر خوشبختی؛ مهدی سلیمانی

دوره 8، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 79-90

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.62188.2374

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی تعهد سازمانی از دیدگاه کارکنان ادارات ورزش و جوانان خراسان جنوبی می‌باشد. روش این پژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی می‌باشد. به دلیل محدودبودن جامعه آماری، نمونه آماری برابر ...  بیشتر

هویت و شخصیت تیمی در تیم‌های منتخب لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از دیدگاه بازیکنان

محمد قادرخانی؛ فرزاد غفوری؛ حبیب هنری؛ نجمه مرادی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1399، ، صفحه 71-88

https://doi.org/10.30473/fmss.2021.57856.2275

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق سنجش وضعیت هویت و شخصیت تیم‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از دیدگاه بازیکنان آن‌ها بود. این تحقیق کاربردی به روش توصیفی- همبستگی انجام شد. جامعه آماری بازیکنان تیم‌های فوتبال بانوان بود که در لیگ برتر حضور داشتند. به منظور جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه 52 سؤالی محقق ساخته استفاده شد که دارای شش عامل بود. 94 ...  بیشتر

مدلسازی ارتباط هوش سازمانی با نوآوری در فدراسیون والیبال با درنظر گرفتن فرهنگ سازمانی بعنوان متغیر میانجی

مریم بابایی

دوره 6، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 27-35

https://doi.org/10.30473/fmss.2019.40716.1797

چکیده
  هدف از انجام این مطالعه مدلسازی ارتباط هوش سازمانی با نوآوری در فدراسیون والیبال با درنظر گرفتن فرهنگ سازمانی بعنوان متغیر میانجی است. روش انجام این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، و از نظر ماهیت، از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارکنان تمام وقت فدراسیون والیبال کشور می دهد که شامل 92 نفر است و با توجه به ...  بیشتر

تاثیر ابعاد فضیلت سازمانی بر خوشنامی سازمان های ورزشی

اکرم قبادی یگانه؛ سجاد غلامی ترکسلویه؛ مهدی رستگاری

دوره 4، شماره 1 ، فروردین 1396، ، صفحه 71-78

چکیده
  خوشنامی سازمانی یکی از مباحث مهم در مدیریت سازمان می‌باشد . هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ابعاد فضیلت سازمانی بر خوشنامی سازمانی است. بدین منظور، جامعه آماری کارمندان اداره ورزش و جوانان استان های غرب کشور بود که بر اساس جدول مورگان 175 نفر بر اساس نمونه گیری تصادفی- طبقه‌ای مورد بررسی قرار گرفتند. برای سنجش متغیرهای پژوهش، از دو پرسشنامه ...  بیشتر

طراحی مدل معادلات ساختاری اعتماد بین فردی و رفتار سیاسی با اثربخشی کارکنان ادارات ورزش و جوانان

رضا صابونچی؛ فاطمه پژوهان

دوره 3، شماره 1 ، فروردین 1395، ، صفحه 77-83

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی مدل معادلات ساختاری اعتماد بین فردی و رفتار سیاسی با اثربخشی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان‌های همدان و کرمانشاه بود. روش تحقیق، پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان که تعداد آنها 168 نفر بود. نمونه پژوهش کل شمار بود که در نهایت 152 پرسشنامه بازگشت داده شد. برای جمع آوری اطلاعات ...  بیشتر