مدیریت رفتار سازمانی
آزاده سلطانی زاده؛ زینت نیک آیین؛ زهرا حاجی انزهایی؛ جاسم منوچهری
چکیده
نوآوری میتواند در تبیین رویکردهای راهبردی و عملکردی در سازمانها و از جمله فدراسیونهای ورزشی نقش قابل توجهی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی کاربست نوآوری در ارتباط بین تفکر راهبردی و عملکرد سازمانی در فدراسیونهای ورزشی بود. این پژوهش از نوع نوع همبستگی بود. شرکت کنندگان را کارکنان و مدیران 13 فدراسیون منتخب ورزشی بودند، که ...
بیشتر
نوآوری میتواند در تبیین رویکردهای راهبردی و عملکردی در سازمانها و از جمله فدراسیونهای ورزشی نقش قابل توجهی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی کاربست نوآوری در ارتباط بین تفکر راهبردی و عملکرد سازمانی در فدراسیونهای ورزشی بود. این پژوهش از نوع نوع همبستگی بود. شرکت کنندگان را کارکنان و مدیران 13 فدراسیون منتخب ورزشی بودند، که از بین آنها 230 نفر با روش نمونهگیری تصادفی از ۵ فدراسیون گروهی و 8 فدراسیون انفرادی از بین فدراسیونهای فعال انتخاب شدند. ابزارهای اندازهگیری شامل پرسشنامه عملکرد سازمان لوپز-نیکولاس (2011)، پرسشنامه نوآوری سازمانی پراجگو و سوهل (۲۰۰۳) و پرسشنامه تفکر استراتژیک جین لیدکا (1998) بود. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه در سطح خطای نوع اول 0/05 با نرمافزار SPSS نسخه 19 بررسی شدند. نتایج نشان داد، همبستگی مثبت و معناداری بین تفکر استراتژیک (001/0>, p67/0 =r) و نوآوری (001/0>, p71/0 =r) با عملکرد سازمانی وجود داشت. همچنین تفکر استراتژیک و نوآوری توانستند به طور مستقیم عملکرد سازمانی را پیشبینی کنند (55/0=ADJ.R2). با توجه به نتایج بدست آمده، نوآوری و تفکر استراتژیک، عملکرد کارکنان فدراسیونهای ورزشی را بهبود میبخشد و فدراسیونها را قادر می سازد چالشهای سازمانرامدیریت کنند و عملکرد مطلوبتری داشته باشند.
لقمان کشاورز؛ مرتضی رضایی صوفی؛ بهرام اکبری خوشه مهر
چکیده
هدف از این تحقیق بررسی وضعیت فلسفه بازاریابی، هوش رقابتی و ارتباطات یکپارچه در فدراسیون های ورزشی ایران بود. روش پژوهش توصیفی– تحلیلی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، همه مدیران (مدیران عالی، میانی و پایه) در فدراسیون های ورزشی بود به تعداد 700 نفر بود، که با روش نمونه گیری تصادفی ساده 248 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار های گرداوری ...
بیشتر
هدف از این تحقیق بررسی وضعیت فلسفه بازاریابی، هوش رقابتی و ارتباطات یکپارچه در فدراسیون های ورزشی ایران بود. روش پژوهش توصیفی– تحلیلی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، همه مدیران (مدیران عالی، میانی و پایه) در فدراسیون های ورزشی بود به تعداد 700 نفر بود، که با روش نمونه گیری تصادفی ساده 248 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار های گرداوری داده های تحقیق شامل؛ پرسشنامه فلسفه بازاریابی مهدیه و کریمی (1395)، هوش رقابتی گلدسون و همکاران (2012) و ارتباطات یکپارچه بازاریابی لی و پارک (2007) بود. روایی پرسشنامه ها به تأیید 10 تن از متخصصان رسید و پایایی آنها در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ برای پرسشنامه فلسفه بازاریابی 926/0، هوش رقابتی 935/0 و ارتباطات یکپارچه بازاریابی 939/0 به دست آمد. برای تحلیل داده ها، از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله معادلات ساختاری، ضریب همسبتگی پیرسون و آزمون t تک نمونه ای با استفاده از نرم افزارهای spss ، amos استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین متغیرهای تحقیق ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد (05/0= p <). همچنین نتایج نشان داد که ارتباطات یکپارچه بازاریابی (766/4-t=)، هوش رقابتی (243/8-t=) و فلسفه بازاریابی (255/7-t=) از وضعیت خوبی در فدراسیون های ورزشی برخوردار نمیباشد. با توجه به این نتایج میتوان عنوان کرد که فدراسیونهای ورزشی باید تمرکز خود را بر این متغیرها بهبود ببخشند.
اکبر فریدفتحی؛ راضیه ولی زاده
چکیده
هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیونهای ورزشی است. روش پژوهش، از نظر هدف از نوع کاربردی و ازنظر جمعآوری دادهها از نوع توصیفی - تحلیلی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای مختلف علوم ورزشی آشنا با مفهوم رفتار سیاسی و مدیران فدراسیونهای ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیونهای ورزشی است. روش پژوهش، از نظر هدف از نوع کاربردی و ازنظر جمعآوری دادهها از نوع توصیفی - تحلیلی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای مختلف علوم ورزشی آشنا با مفهوم رفتار سیاسی و مدیران فدراسیونهای ورزشی به تعداد 700 نفر بود. که بر مبنای جدول مورگان 248 نفر بهطور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته 39 سؤالی استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 17 نفر از متخصصین مدیریت ورزشی رسید و روایی سازه آن با تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی و تایید شد. پایایی پرسشنامه نیز در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ 82/0 محاسبه شد. برای تحلیل دادهها از آزمون کلموگروف اسمیرنف، تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی با چرخش واریمکس، رتبهبندی فریدمن و از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 20 استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد به ترتیب اولویت عامل ارتباطات، رفتاری، هوش، مهارت مذاکره، علمی، مدیریتی و رهبری، شناختی و ارزشی و فنی - تجربی شناسایی شدند و بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیون های ورزشی موثر هستند.