مدیریت رفتار سازمانی
کاربست نوآوری در ارتباط بین تفکر راهبردی و عملکرد سازمانی در فدراسیون‌های ورزشی

آزاده سلطانی زاده؛ زینت نیک آیین؛ زهرا حاجی انزهایی؛ جاسم منوچهری

دوره 11، شماره 1 ، فروردین 1403

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.67718.2519

چکیده
  نوآوری می‌تواند در تبیین رویکردهای راهبردی و عملکردی در سازمان‌ها و از جمله فدراسیون‌های ورزشی نقش قابل توجهی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی کاربست نوآوری در ارتباط بین تفکر راهبردی و عملکرد سازمانی در فدراسیون‌های ورزشی بود. این پژوهش از نوع نوع همبستگی بود. شرکت کنندگان را کارکنان و مدیران 13 فدراسیون منتخب ورزشی بودند، که ...  بیشتر

بررسی وضعیت فلسفه بازاریابی، هوش رقابتی و ارتباطات یکپارچه در فدراسیون ‏های ورزشی ایران

لقمان کشاورز؛ مرتضی رضایی صوفی؛ بهرام اکبری خوشه مهر

دوره 7، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 31-40

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.50297.2058

چکیده
  هدف از این تحقیق بررسی وضعیت فلسفه بازاریابی، هوش رقابتی و ارتباطات یکپارچه در فدراسیون های ورزشی ایران بود. روش پژوهش توصیفی– تحلیلی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، همه مدیران (مدیران عالی، میانی و پایه) در فدراسیون های ورزشی بود به تعداد 700 نفر بود، که با روش نمونه گیری تصادفی ساده 248 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار های گرداوری ...  بیشتر

شناسایی عوامل موثر بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیون‌های ورزشی

اکبر فریدفتحی؛ راضیه ولی زاده

دوره 6، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 119-130

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.52436.2108

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیون‌های ورزشی است. روش پژوهش، از نظر هدف از نوع کاربردی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها از نوع توصیفی - تحلیلی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مختلف علوم ورزشی آشنا با مفهوم رفتار سیاسی و مدیران فدراسیون‌های ...  بیشتر

تحلیل عوامل موثر بر رفتار سازمانی مدیران جهت استقرار نظام کنترل و ارزیابی مدیریت بازاریابی در فدراسیون های ورزشی

لقمان کشاورز

دوره 3، شماره 4 ، دی 1395، ، صفحه 67-77

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل موثر بر رفتار سازمانی مدیران جهت استقرار نظام کنترل و ارزیابی مدیریت بازاریابی در فدراسیون‌های ورزشی بود. جامعه آماری پژوهش مدیران فدراسیون‌های ورزشی بود (650=N) که بر مبنای جدول مورگان 242 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست‌یابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته 32 سؤالی استفاده ...  بیشتر