مدیریت ورزشی
انسیه چلیپا؛ همایون عباسی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، تعیین مدل برندسازی شخصی کارکنان فدراسیونهای ورزشی ایران بود. روش تحقیق کیفی (نظریه داد-بنیاد)، و جامعه آماری پژوهش شامل: صاحبنظران، خبرگان، کارشناسان و اساتید در زمینه موضوع این تحقیق بودند. به منظور نمونهگیری تحقیق، از روش نمونهگیری گلوگه برفی استفاده شد. ابزار تحقیق مصاحبه بود که از 16 نفر به عمل آمد. روایی ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، تعیین مدل برندسازی شخصی کارکنان فدراسیونهای ورزشی ایران بود. روش تحقیق کیفی (نظریه داد-بنیاد)، و جامعه آماری پژوهش شامل: صاحبنظران، خبرگان، کارشناسان و اساتید در زمینه موضوع این تحقیق بودند. به منظور نمونهگیری تحقیق، از روش نمونهگیری گلوگه برفی استفاده شد. ابزار تحقیق مصاحبه بود که از 16 نفر به عمل آمد. روایی ابزار پژوهش(مصاحبه)، توسط اساتید متخصص، مورد بررسی و تأیید قرار گرفت و برای سنجش پایایی از روش توافق درون موضوعی استفاده شد؛ که مطابق این روش مقدار آن برابر با 89/0 بود. جهت تحلیل دادهها، از روش نظریه داده-بنیاد استفاده شد. یافتههای این پژوهش نشان داد که عوامل مهم برندسازی شخصی کارکنان فدراسیونهای ورزشی ایران شامل: عوامل علی (بهبود مهارت و خلاقیت، اخلاق و رفتار حرفهای و چشم انداز مناسب)؛ عوامل زمینهای (فرهنگ و جو حاکم در فدراسیون و ارتباطات موثر)؛ شرایط مداخله گر (قوانین و مقررات حاکم و سیستم مدیریت منابع انسانی)؛ راهبردها (سیستم مدیریتی مناسب و حفظ منابع انسانی) و در نهایت پیامدها (بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی فدراسیون و بهبود وضعیت شخصی) بود. این مقولهها شامل: 27 مفهوم و 121 عامل یا کد باز بودند. بر اساس یافتههای این پژوهش، نتیجه میگیریم که با تاکید بر این یافتهها و مفاهیم شناسایی شده، باید سیاستگذاریهای کلان و اقدامات موثری جهت ارتقای سطح کیفیت زندگی کارکنان صورت پذیرد و همچنین مدیران با حمایت مالی و اقتصادی از آنها، شرایط را برای بروز نبوغ و خلاقیتهای فردی به وجود آورند.
محبوبه نقوی؛ سید عماد حسینی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ سارا کشکر
دوره 4، شماره 4 ، دی 1396، ، صفحه 37-53
چکیده
هدف اصلی این تحقیق شناسایی حوزه ها و عوامل موثر بر شکل دهی رفتارهای اجتماعی ورزشکاران حرفه ای ایران بود. نمونه آماری شامل 23 نفر از جامعة آماری تحقیق که شامل؛ ورزشکاران حرفه ای، مربیان ورزشی، مدیران ورزشی، روانشناسان و جامعه شناسان ورزشی بود که حضور فعال در ورزش حرفهای داشتند . روش نمونه گیری نظری و گلوله برفی بود. و برای جمع آوری داده ...
بیشتر
هدف اصلی این تحقیق شناسایی حوزه ها و عوامل موثر بر شکل دهی رفتارهای اجتماعی ورزشکاران حرفه ای ایران بود. نمونه آماری شامل 23 نفر از جامعة آماری تحقیق که شامل؛ ورزشکاران حرفه ای، مربیان ورزشی، مدیران ورزشی، روانشناسان و جامعه شناسان ورزشی بود که حضور فعال در ورزش حرفهای داشتند . روش نمونه گیری نظری و گلوله برفی بود. و برای جمع آوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختار یافته، استفاده گردید .دادهها از طریق روش کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها شامل 121 نشان در کدگذاری باز بود که در22 مفهوم طبقهبندی شدند. در ادامه هشت مقوله اقتصادی، سازمانی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی، فنی، اجتماعی، قوانین و مقرران ورزشی و عوامل درونی شکل دهی رفتار شناسایی شدند. با توجه به یافته های تحقیق، پیشنهاد می گردد؛ زمینه ها و بسترهای مناسب به منظور شکل دهی رفتارهای ورزشکاران حرفه ای در سازمان ها ورزشی و محیط اجتماعی که ورزشکاران حضور دارند، فراهم گردد.