مدل نقش تعدیلگر ورزش‌های الکترونیکی بر تأثیر ناگویی هیجانی و پرخاشگری در دانش‌آموزان مقطع متوسطه

پرنیان فلاحتگر اوشیبی؛ محمد حامی؛ وحید شجاعی

دوره 9، شماره 3 ، آبان 1401، ، صفحه 11-27

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.61092.2354

چکیده
  هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تأثیر ناگویی هیجانی بر پرخاشگری در دانش‌آموزان مقطع متوسطه با نقش تعدیلگر ورزش‌های الکترونیکی و ارائه مدل می‌باشد. این تحقیق از لحاظ استراتژی توصیفی-پیمایشی بوده و از لحاظ شکل فرضیات به‌صورت علی می‌باشد. جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های استاندارد ارائه شده در تحقیقات معتبر خارجی و داخلی شامل مقیاس ...  بیشتر

تأثیر فعالیت‌های ورزشی بر اضطراب و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی پسران غیر ورزشکار مقطع متوسطه

لقمان کشاورز؛ ابوالفضل فراهانی؛ عباس احمدی

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 43-54

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر فعالیت‌های ورزشی بر میزان اضطراب و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی پسران غیر ورزشکار مقطع متوسطه بود. جامعه آماری تحقیق دانش ­آموزان 18 دبیرستان شهر ایلام بود (3753 = N) که از بین آن‌ها دانش آموزان 8 دبیرستان به‌صورت تصادفی - خوشه ای برای نمونه تحقیق انتخاب و سپس به‌طور تصادفی دبیرستان ­ها به‌طور تصادفی به 4 ...  بیشتر