هویت و شخصیت تیمی در تیم‌های منتخب لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از دیدگاه بازیکنان

محمد قادرخانی؛ فرزاد غفوری؛ حبیب هنری؛ نجمه مرادی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1399، ، صفحه 71-88

https://doi.org/10.30473/fmss.2021.57856.2275

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق سنجش وضعیت هویت و شخصیت تیم‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از دیدگاه بازیکنان آن‌ها بود. این تحقیق کاربردی به روش توصیفی- همبستگی انجام شد. جامعه آماری بازیکنان تیم‌های فوتبال بانوان بود که در لیگ برتر حضور داشتند. به منظور جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه 52 سؤالی محقق ساخته استفاده شد که دارای شش عامل بود. 94 ...  بیشتر

پیش‌بینی نیات رفتاری هواداران استقلال متأثر از مسئولیت اجتماعی باشگاه به‌واسطة نقش میانجی هویت تیمی

عرفان مرادی؛ سید امیر اجاق

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 53-67

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.50582.2070

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر نیات رفتاری هواداران استقلال با ملاحظه نقش میانجی هویت تیمی است. روش‌ پژوهش حاضر توصیفی – پیمایشی بوده و بر اساس هدف از نوع مطالعات کاربردی می‌باشد. روش نمونه‌گیری نیز به صورت غیراحتمالی، داوطلبانه و دردسترس متشکل از هواداران باشگاه استقلال بود که برآورد حجم نمونه آن با ...  بیشتر

رابطه شخصیت تیم های حرفه‌ای و هویت تیمی هواداران؛ مطالعه موردی در لیگ برتر فوتبال ایران

زهرا مرادی؛ کمال هوشیار؛ مریم صدری؛ سلدا حامد

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 85-92

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی رابطه شخصیت تیم های حرفه‌ای و هویت تیمی هواداران؛ مطالعه موردی در لیگ برتر فوتبال ایران می‌پردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده‌ها میدانی و از منظر روش توصیفی تحلیلی پس رویدادی می‌باشد. بر اساس تحقیق اطلاعات لازم را با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش هویت تیمی و پرسشنامه استاندارد ...  بیشتر