علی اصغر آبنیکی؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ محسن باقریان فرح آبادی
چکیده
هدف این پژوهش تعیین رابطه ویژگی های شخصیتی با مدیریت تحول با در نظر گرفتن نقش میانجی تفکر استراتژیک در مدیران اماکن ورزشی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران اماکن ورزشی شهر تهران تشکیل میدهند. بر اساس فرمول نمونهگیری کوکران بدون حجم جامعه 384 نفر از مدیران اماکن ورزشی شهر تهران بهعنوان نمونه انتخاب شد. بهمنظور جمعآوری ...
بیشتر
هدف این پژوهش تعیین رابطه ویژگی های شخصیتی با مدیریت تحول با در نظر گرفتن نقش میانجی تفکر استراتژیک در مدیران اماکن ورزشی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران اماکن ورزشی شهر تهران تشکیل میدهند. بر اساس فرمول نمونهگیری کوکران بدون حجم جامعه 384 نفر از مدیران اماکن ورزشی شهر تهران بهعنوان نمونه انتخاب شد. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه مقیاس کوتاه پنج بعد شخصیت؛ پرسشنامه استاندارد مدیریت تحول کاستگلیون (2002) و پرسشنامه تفکر استراتژیک منوریان و همکاران (1391) استفاده شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون رگرسیون چندگانه و از مدلسازی معادلات ساختاری(SEM) برای تعیین روابط خطی همزمان بین متغیرها استفاده گردید. یافتههای تحقیق نشان داد که «ویژگیهای شخصیتی» با «تفکر استراتژیک» و «مدیریت تحول» در سطح 05/0=α ارتباط معنیداری دارد. در مدل نهایی تحقیق نشان داده شد که ویژگیهای شخصیتی با ضریب مسیر(50/0pc=) بر تفکر استراتژیک و با ضریب مسیر(62/0pc=) بر مدیریت تحول دارای اثر مستقیم بوده و تفکر استراتژیک نیز با ضریب مسیر(51/0pc=) بر مدیریت تحول اثر مستقیم دارد. بر اساس نتایج تحقیق میتوان نتیجهگیری نمود که ویژگیهای شخصیتی مدیران اماکن ورزشی نقشی به همراه تفکر استراتژیک میتواند تغییرات و تحولات مطلوب را در امکان ورزشی به وجود آورد. ازاینرو توصیه میشود مدیران اماکن ورزشی بر تفکر سیستمی و سازگاری بهعنوان مهمترین مؤلفههای اثرگذار بر مدیریت تحول تأکید بیشتری داشته باشند.
زهرا مرادی؛ کمال هوشیار؛ مریم صدری؛ سلدا حامد
دوره 1، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 85-92
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی رابطه شخصیت تیم های حرفهای و هویت تیمی هواداران؛ مطالعه موردی در لیگ برتر فوتبال ایران میپردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها میدانی و از منظر روش توصیفی تحلیلی پس رویدادی میباشد. بر اساس تحقیق اطلاعات لازم را با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش هویت تیمی و پرسشنامه استاندارد ...
بیشتر
پژوهش حاضر به بررسی رابطه شخصیت تیم های حرفهای و هویت تیمی هواداران؛ مطالعه موردی در لیگ برتر فوتبال ایران میپردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها میدانی و از منظر روش توصیفی تحلیلی پس رویدادی میباشد. بر اساس تحقیق اطلاعات لازم را با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش هویت تیمی و پرسشنامه استاندارد شخصیت تیم ورزشی تسوتسو (2012) مقیاس سنجی شده است؛ و ارائه آن در جامعه آماری 500 نفری از هواداران تیم های لیگ برتر فوتبال کشور و با محاسبه حجم نمونه آن از طریق روش تمام شمار و سنجش دادههای پرسشنامهها با استفاده از آزمونهای رابطهای – همبستگی پیرسون انجامگرفته و به این نتایج دست پیدا کردیم: که هویت تیمی در تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز سطح بالایی در بین هواداران وجود داشته و اکثر هواداران شخصیت تیمی تیم های مورد نظر خود را بالا ارزیابی نمودهاند؛ و هویت تیمی هواداران رابطه معناداری با شخصیت تیم ورزشی دارد.