@article { author = {Bakhsh chenari, Amirreza and Eydi, Hossein and Abbasi, Homayoon}, title = {Analyze Relationship between Organizational Forgetting and Agility with Organizational Performance (case study: Yoths and Sport Ministry)}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {11-19}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {This study aimed to survey of Relationship between Organizational Forgetting and Agility with Organizational Performance of Managers and Experts in Youths and Sport Ministry. The research method was descriptive and type of correlation. The population of all employees of the Ministry of Sport and Youth (n =170), respectively. The questionnaire targeted organizational forgetting Jalali and colleagues (1389), and organizational agility Spitzer Questionnaire (2007) was used. For validity using the 10 sports management experts and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha, respectively, .85 and .93 percent were reported. Descriptive and inferential statistics (Kolmogorov-Smirnov, Pearson correlation and regression) were used. Results showed significant correlation between organizational forgetting and organizational agility. Among organizational forgetting factors, Intentional organizational forgetting has most correlation with organizational agility. Regression analysis showed that organizational forgetting and its factors (Intentional organizational forgetting, knowledge management potential, organizational learning) anticipated 45 percent organizational agility. Also, among organizational forgetting factors, unlearning was most important anticipate of organizational forgetting.}, keywords = {organizational forgetting,Organizational Agility,Organizational Performance,Youths and Sport Ministry}, title_fa = {تحلیل ارتباط فراموشی سازمانی و چابکی سازمانی با عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: وزارت ورزش و جوانان)}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین فراموشی سازمانی و چابکی سازمانی با عملکرد سازمانی در وزارت ورزش و جوانان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری کلیة کارکنان وزارت ورزش و جوانان و نمونه 170 نفر بودند. در این پژوهش از سه پرسشنامۀ فراموشی سازمانی جلالی و همکاران (1389)، پرسشنامه چابکی سازمانی اسپایتزر (2000) و پرسشنامه عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت (2003) استفاده شد. روایی پرسشنامه‌ها با استفاده از نظر 10 نفر از خبرگان مدیریت ورزشی تایید و پایایی ازطریق آلفای کرونباخ به ترتیب برابر 85/0 و 93/0 و 95/0 گزارش شد. از آمار توصیفی و استنباطی (کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین فراموشی سازمانی و چابکی سازمانی با عملکرد سازمانی ارتباط معناداری وجود داشت. همچنین، نتایج رگرسیون نشان داد که فراموشی سازمانی و ابعاد آن66درصد و چابکی سازمانی و ابعاد آن 45درصد از عملکرد سازمانی را پیش بینی کردند. همچنین از بین مولفه‌های فراموشی‌سازمانی عامل فراموشی‌سازمانی هدفمند و از بین مولفه‌های چابکی‌سازمانی عامل مدیریت‌عملکرد مهم‌ترین پیش‌بینی‌کننده عملکرد سازمانی بودند. نتیجه گیری می شود که مدیران وزارت ورزش وجوانان توجه خاصی به عامل فراموشی‌سازمانی و چابکی‌سازمانی وارائه شیوه‌های خلاق برای اصلاح ساختار و عملکرد سازمان درجهت نیل به اهداف سازمان داشته باشند.}, keywords_fa = {فراموشی‌سازمانی,چابکی‌سازمانی,عملکرد‌سازمانی,وزارت ورزش و جوانان}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1310.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1310_2defd8700a01009d5514e57e5ceec86e.pdf} } @article { author = {رزاقی, محمد ابراهیم and مهرابی, قاسم and سلطانی مقدم, پگاه}, title = {Comparing Customer Relation Management of Iran, Spain & UK football clubs}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {21-29}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The aim of this article was comparing Customer Relation Management of Iran, Spain & UK football clubs. The present study is Content analysis and practical. The population for this research is the websites of three football leagues of Iran, Spain and the UK, selecting those three teams that have been the most prominent and highest rated in each club (Arsenal, Chelsea, Manchester United, Real Madrid, Barcelona, Atletico Madrid, Sepahan of Isfahan, Perspolis of Tehran and Esteghlal of Tehran). These teams were examined regarding thirty-one management characteristics of communicating with on-line customers. The standard checklist of marketing Roşca (2014) was used in order to gather the data and the club's website in terms of content marketing characteristics evaluated. The findings of the research showed that the Spanish football clubs had a better situation compared to the UK football clubs. Moreover, both the Spanish and the UK clubs had a better communication with on-line customers in comparison with the Iranian clubs. Based on the findings of this research, Iranian football clubs need to widely and fundamentally reassess the structure of communication channels so as to update them.}, keywords = {Management,Relation,Customer,Club,football}, title_fa = {مقایسه مدیریت ارتباط با مشتری باشگاههای فوتبال ایران، اسپانیا و انگلستان}, abstract_fa = {هدف این پژوهش مقایسه مدیریت ارتباط با مشتری باشگاه‌های فوتبال ایران، اسپانیا و انگلستان بود. تحقیق حاضر از نوع تحلیل محتوا و از حیث اجرایی کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق را وب‌سایت‌های 3 لیگ فوتبال (ایران، اسپانیا و انگلستان) تشکیل می‌داد و از هر باشگاه سه تیم که بیشترین امتیاز یا افتخار را در پنج سال اخیر در لیگ خود داشتند (آرسنال، چلسی، منچستریونایتد، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، سپاهان اصفهان، پیروزی تهران و استقلال تهران)، در 31 ویژگی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی تجزیه‌وتحلیل یا به‌نوعی مقایسه  شدند. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات از چک‌لیست استاندارد بازاریابی راسکو (2014) استفاده شد و محتوی وب‌سایت باشگاه‌ها از نظر ویژگی‌های بازاریابی موردبررسی قرار گرفت. یافته‌های تحقیق بیانگر آن بود که باشگاه‌های فوتبال اسپانیایی وضعیت بهتری نسبت به وضعیت باشگاه‌های فوتبال انگلیسی و همچنین هر دو باشگاه وضعیت بهتری نسبت به باشگاه‌های فوتبال حاضر در لیگ ایران از ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی داشتند. بنابراین با توجه به نتایج تحقیق حاضر، باشگاه‌های فوتبال ایران نیازمند بازنگری اساسی و گسترده‌ای در به‌روزرسانی ساختاری جهت تقویت کانال‌های ارتباطی خود دارند}, keywords_fa = {مدیریت,ارتباط,مشتری,باشگاه,فوتبال}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2350.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2350_06f75761ae8c9f5932a5b1f769192ed1.pdf} } @article { author = {Ebrahimi, Abdolhossein and Mehdipoor, Abdorahman and Azmsha, Tahereh}, title = {The effects of proximity characteristics and access sports places on sports participation (case study: eight districts in Ahvaz)}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {37-46}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to evaluate the effect of proximity characteristics and access sports places on sports participation to separate the eight districts in Ahvaz. This practical study has been implemented through applied field method. The first statistical population was all the 99 gyms, swimming pools and stadiums that belong to Ahvaz‌ Department of sport and youth and other governmental offices. The second statistical population was 66135 individuals who use the sport facilities. The statistical sample of both populations, were selected among 86 sport arenas and 384 individuals by using Morgan table fitness Sport places and of the population in each region were selected. Data collection, a questionnaire in three parts: demographic characteristics, characteristics proximity, access and participation in sport (α=/87) was adjusted.  Regression model with random coefficients was used for analysing data and testing hypotheses from descriptive statistics and inferential statistical was used in HLM6 software. The results showed that the characteristics proximity and access sports Places and the number sports places of people are effective on sports participation and the impact factor regions four and two more in the other regions and regions six and five less than in other regions. In generaland according the findings of the study, the sports facilities and infrastructure more and better standards of accessibility and proximity provide citizens be placed, their athletic participation, will increase.}, keywords = {Proximity,Access,Sports places,Sports participation}, title_fa = {تأثیر شاخص‌های همجواری و دسترسی به مکان‌های ورزشی بر میزان مشارکت ورزشی (مطالعه موردی: مناطق هشت‌گانه شهر اهواز)}, abstract_fa = {هدف این تحقیق بررسی تأثیر شاخص‌های همجواری و دسترسی به مکان‌های ورزشی بر میزان مشارکت ورزشی به تفکیک مناطق هشت‌گانه شهر اهواز بود. ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ از ﻧﻮع ﻛﺎرﺑﺮدی اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ روش ﻣﻴﺪاﻧﻲ اﺟﺮا ﺷﺪ. جامعه‌‌ی آماری اول کلیه­ی سالن‌های ورزشی چند منظوره، استخرها و زمین‌های چمن مناطق هشت‌گانه شهر اهواز که متعلق به اداره‌‌ی ورزش و جوانان شهر اهواز و سایر ادارات دولتی بود ﻛﻪ ﺗﻌﺪاد آن 99 ﻣﻮرد ﺑﻮده و جامعه آماری دوم، تمامی افرادی که از این اماکن ورزشی استفاده می‌نمایند، که 66135 نفر بود. نمونه‌‌ی آماری دو جامعه با بهره‌گیری از جدول مورگان به ترتیب 86 مکان ورزشی و 384 به تناسب تعداد اماکن ورزشی و جمعیت هر منطقه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود و در سه بخش ویژگی‌های فردی، شاخص‌های همجواری، دسترسی و مشارکت ورزشی (87/0= α) تنظیم گردید. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی مدل رگرسیونی با ضرایب تصادفی در نرم افزار HLM6 استفاده شد. نتایج نشان داد شاخص‌های همجواری و دسترسی به مجموعه­های ورزشی و همچنین تعداد اماکن ورزشی بر میزان مشارکت ورزشی افراد اثرگذار هستند و ضریب اثرگذاری در مناطق چهار و دو بیشتر از سایر مناطق و در مناطق شش و پنج کمتر از دیگر مناطق است. به­طور کلی و با توجه به یافته‌های این پژوهش، هرچه امکانات و زیرساخت­های ورزشی بیشتر، مناسب­تر و با استانداردهای بهتری در زمینه دسترسی و همجواری در اختیار شهروندان قرار گیرد، میزان مشارکت ورزشی آنان، افزایش پیدا خواهد کرد.  }, keywords_fa = {همجواری,دسترسی,مکان‌های ورزشی,مشارکت ورزشی}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1595.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1595_3c9932b951a8a02174a154a183b0c259.pdf} } @article { author = {Asadi, Hassan and Faraziyani, Fateh and Farahani, Abolfazl and Yousefi, Hoseinali}, title = {The effect of outsourcing on management of sport facility from sport managers view}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {47-55}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to evaluation of effect of outsourcing on management of sport facility from sport managers view from the perspective of Isfahan province sport manager. Statistical Society: Authorities General Directorate of Youth and Sport of Isfahan, directors and assistant of Directorate S of Youth and Sport of Isfahan county, Authorities Sport Boards of Isfahan province (152 people). The total number of sampling were carried out. A questionnaire was used to collect data from its face and content validity was confirmed by experts and its reliability in a test of 15 of the initial 30 subjects with 0.74, respectively. Data were analyzed using descriptive statistics and inferential statistics of it in Spss software. Results showed that financial management and different Sports marketing, significantly increased after the implementation of Article 88 (P≥0/05). Although according to athletic directors, insignificant decrease was observed (P≥0/05) in the fields of management, sport places: Human Resource Management, Productivity, and maintenance of sport places.}, keywords = {Outsourcing,sport facility,sport managers}, title_fa = {اثرات برون سپاری بر مدیریت اماکن ورزشی از دیدگاه مدیران ورزش}, abstract_fa = {     هدف از این پژوهش بررسی اثرات برون سپاری بر مدیریت اماکن ورزشی از دیدگاه مدیران ورزش بود. جامعه آماری شامل مسئولین اداره کل، روسا و معاونین اداره‌‌های ورزش و جوانان شهرستان‌ها و مسئولین هیئت‌های ورزشی استان اصفهان، جمعاً 152 نفر، بود. نمونه گیری به روش کل شمار انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 15 تن از متخصصین رسید و پایایی آن در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی 74/0 به دست آمد. برای تحلیل داده‌ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی از نوع تی‌همبسته در نرم‌افزارSPSS  استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که مدیریت‌مالی و بازاریابی در اماکن ورزشی پس از اجرای برون‌سپاری بهبود پیداکرده که این افزایش معنادار است (05/0>P) اگرچه بر اساس دیدگاه مدیران ورزشی پس از اجرای برون‌سپاری مدیریت اماکن ورزشی در زمینه‌های مدیریت منابع انسانی، بهره‌وری، و نگهداری اماکن ورزشی کاهش غیر معناداری مشاهده گردید (05/0>P).}, keywords_fa = {برون سپاری,مدیریت اماکن ورزشی,مدیران ورزشی}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1679.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1679_ea9460f7413f0b268e051933482022f4.pdf} } @article { author = {Eydipour, Kamran and Ashrafkhazei, Ali and Aryan, Elham and Gholami torkslooye, Sajjad}, title = {Challenges and barriers to the development of football in the West Country}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {57-64}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study, an analysis of the main challenges and obstacles to the development of football in the West of the country. Research methods, descriptive – survey. The population of the research includes all specialists, soccer, soccer board of directors, coaches, and athletes of professional football Five provinces in the West Country (Lorestan, Kermanshah, Hamedan, Kurdistan, Ilam) to the number is 230, Sample survey, based on 145 patients and randomly Morgan - cluster is determined. Data in this study, a five-item Likert scale questionnaire with 40 questions. Internal reliability by Cranach’s alpha coefficient 89/0 was determined. For data analysis, descriptive statistics (tables, mean ...) and inferential statistics (K-S, and Friedman) is used. The results showed that, in general, there are twelve fundamental challenges in the development of football in this area are: Lack of long-term planning and the ravages of capitalism professional club, poor management and poor marketing is one of the most important challenges. The barriers identified in this study, it is suggested Policy officials and the sport of football officials and related organizations across the province by implementing strategies according to the scheduled program, in the development of football in the West Country and accordingly take steps to improve the country's football.}, keywords = {Sports,football,challenges and obstacles,counties,federation}, title_fa = {چالش ها و موانع توسعه و پیشرفت ورزش فوتبال در استان های غرب کشور}, abstract_fa = {هدف از انجام این تحقیق، تحلیلی بر مهمترین چالشها و موانع توسعه و پیشرفت ورزش فوتبال در استانهای غرب کشور می باشد. روش تحقیق، از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، شامل: کلیه متخصصان فوتبال، روسای هیئت های فوتبال، مربیان و ورزشکاران تیمهای حرفه‌ای فوتبال در پنج استان غرب کشور (لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام) به تعداد 230 نفر می باشد.نمونه تحقیق، بر اساس جدول مورگان تعداد 145 نفر و به صورت تصادفی تعیین شده است. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت و با تعداد 40 سوال بود. روایی پرسش نامه از طریق تحلیل عاملی تاییدی و با استفاده از نرم افزار لیزرل 0/78 و پایایی درونی آن به وسیله ضریب آلفای کرونباخ 89/0 تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی و آمار استنباطی(کلموگراف اسمیرنوف، کروسکال والیس و آزمون فریدمن) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که: به طور کلی دوازده چالش اساسی در مسیر توسعه فوتبال این مناطق وجود دارد که: عدم برنامه ریزی بلند مدت و نابسامانی نظام باشگاه داری حرفه ای، ضعف مدیریتی و ضعف بازاریابی؛ از مهمترین این چالش ها به شمار می روند. با توجه به موانع شناسایی شده در مطالعة حاضر، پیشنهاد می شود مسئولان و سیاستگذاران کلان ورزش، مسئولان فوتبال کشور و سازمان های مربوطه در سطح این استانها با اتخاذ راهکارهای اجرایی و مطابق با برنامه ای زمانبندی شده، در راه توسعة فوتبال در استان های غرب کشور و متناسب با آن پیشرفت فوتبال کشور گام بردارند.}, keywords_fa = {ورزش,فوتبال,چالش ها و موانع,استان ها,فدراسیون}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1596.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1596_34c97f8029a9f7fc9c2712f251a3e923.pdf} } @article { author = {Ebrahim razaghi, Mohammad and Mehrabi, Ghasem and Jalali farahani, Majid}, title = {Factor analysis demographic related of sporsmanship in professional and champion athletes}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {65-72}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was examining the relationship between demographic factors and sportmanship in professional and champion athletes. Methods of this study was a correlation, in terms of data collection was survey. The statistical population of this research was professional and champions athletes in Kerman province (N=150) and was non-random sampling method. Instrument of this research was standard questionnaire Vallerand et all (1997) and validity approved and reliability confirmed by Cronbakh alpha 0.82. Analyze of data used demographic variables (gender, individual or team, educational level and type of activity) as an exogenous component with sportsmanship as endogenous component. We analyzed this variable by SEM (MIMIC) method and for determine the current status was used one sample t-test. Finding andicated that there is relation between individual or team and Respect for the rules and the officials and there are relationship between in educational level, type of activity and Respect for one's full commitment toward sport participation. According to the results of the study and type of population seems that there is a little relation between demographic factor and sportsmanship.}, keywords = {Demographic,professional athletes,Champion athletes,Sportmanship}, title_fa = {تحلیل عوامل جمعیت شناختی مرتبط با منش ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمان}, abstract_fa = {مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط عوامل جمعیت شناختی با منش ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمان صورت گرفت. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی، از حیث جمع‌آوری اطلاعات پیمایشی بود. جامعة آماری تحقیق را ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی  استان  کرمان (150=N) تشکیل می‌دادند و شیوه نمونه‌گیری به صورت غیر تصادفی بود. ابزار استفاده شده در پژوهش، پرسش‌نامۀ استاندارد منش ورزشی ولراند و همکاران (1997) بود و روایی آن مورد تأیید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 82/0 مناسب ارزیابی شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی (جنسیت، انفرادی یا تیمی، سطح تحصیلات و نوع فعالیت) به عنوان مولفه برونزا با مولفه‌های منش ورزشی به عنوان مولفه درونزا از مدل‌های ساختاری با معرف‌های چندگانه و علل چندگانه و جهت تعیین وضعیت فعلی از آزمون تی تک نمونه‌ای استفاده شد. یافته‌های تحقیق بیانگر آن بود که تنها بین ورزش های تیمی و انفرادی و احترام به قوانین و مسئولین و در متغیر سطح تحصیلات و نوع فعالیت با تعهد به ورزشی که به آن پرداخته می‌شود ارتباط وجود داشت. با توجه به نتایج تحقیق و جامعة مورد بررسی به نظر می‌رسد بین متغیرهای جمعیت شناختی با منش ورزشی ارتباطی چندانی موجود نیست.}, keywords_fa = {جمعیت شناختی؛ ورزشکاران حرفه‌ای,ورزشکاران قهرمان,منش‌ورزشی}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1597.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1597_9ce27219dc667480ba36f457ae126700.pdf} } @article { author = {Zartoshtiyan, Shirin and Gholami torkslooye, Sajjad and Eydipour, Kamran and Kord, Noushin and Bakhit, Masoumeh}, title = {Relationship between the dimensions of cultural intelligence with ability to solve conflict the General Directorate of Youth and Sport personnel Fars province Shirin Zartoshtiyan1, Sajjad Gholami torkslooye2, Kamran Eydipour}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {71-78}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The aim of the present study, Relationship between the cultural intelligence of personnel the General Directorate of Youth and Sport with the ability to solve conflict is the province. The population of the investigation, including all the personnel the General Directorate of Youth and Sport of Fars province is number 143 and the sample is proportional to the population size and the total number is considered. The instruments used in research, cultural intelligence standard questionnaire William and the Prado and questionnaire resolve conflict Vicks the reliability of their 0/84 and 0/81 has been reported. To analyze data, descriptive and inferential statistics (Kolmogorov-Smirnov, Pearson correlation, multiple regressions) were used. The results, and a significant positive relationship between cultural intelligence and its components showed the ability of to resolve the conflict. Also, multiple regression analysis showed that cultural intelligence can predict and explain the changes to resolve the conflict is 0/471. Because of cultural intelligence is an important factor in to resolve the conflict. So it is essential to improve the performance of high-level managers, considered the cultural intelligence and continuing education administrators in the field of to resolve the conflict, conflict pave the way for understanding and treatment is timely and accurate.}, keywords = {cultural intelligence,to resolve the conflict,the General Directorate of Youth and Sport,Fars}, title_fa = {رابطه بین ابعاد هوش فرهنگی با توانایی حل تعارض کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس}, abstract_fa = {از انجام تحقیق حاضر، ارتباط بین ابعاد هوش فرهنگی با توانایی حل تعارض کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس می باشد. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به تعداد 143 نفر می باشد و نمونه آماری هم متناسب با حجم جامعه و به صورت کل شمار در نظر گرفته شده است. ابزار مورد استفاده تحقیق، پرسش نامه استاندارد ﻫﻮش ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ویلیام و پرادو و پرسشنامه حل تعارض وﯾﮑﺰ بود که پایایی آنها به ترتیب 0/84 و 0/81 گزارش شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی و استنباطی (کلموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه) استفاده شد. نتایج تحقیق، ارتباط مثبت و معناداری را هوش فرهنگی و مولفه های آن با توانایی حل تعارض نشان داد. همچنین، نتایج رگرسیون چند گانه نیز نشان داد که هوش فرهنگی توان پیش بینی و تبیین 0/471 از تغییرات توانایی حل تعارض را دارد. از آنجا که هوش فرهنگی عاملی مهم در حل تعارض می باشد. بنابراین ضروری است در در انتخاب و بهبود عملکرد مدیران سطوح عالی، هوش فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و با آموزش مداوم مدیران در زمینه حل تعارض، راه برای شناخت و برخورد به موقع و صحیح تعارض هموار گردد.}, keywords_fa = {هوش فرهنگی,حل تعارض,اداره کل ورزش و جوانان,فارس}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1598.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1598_e7237c82608bdaedd2f899fbaffc5337.pdf} } @article { author = {Keshavarz, Loghman and Kamandi, Isa and Faridfathi, Akbar and Soltani, Morteza}, title = {The relationship between performance and job satisfaction among teachers of physical education in service training courses}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {79-87}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to investigate the relationship between job satisfaction and efficiency of in-service training of physical education teachers. The study population was all 180 physical education teachers in Qazvin. According to Morgan table, 118 individuals were selected randomly as the sample. To achieve the research objectives of job training and job satisfaction questionnaire of Smith, Kendall and Hulin was used. To analyze the data, descriptive and inferential statistics including Kolmogorov - Smirnov, Student's t-test, independent t-test and linear regression models with SPSS software was used. The results showed that the quality of in-service educational courses and job satisfaction of physical education teachers at the intermediate level is desirable (P>0.05). The efficiency of in-service training there is a significant relationship with job satisfaction and quality of physical education teachers in-service training periods of physical education teachers have the ability to predict job satisfaction (P>0.05). Also, the efficiency of the service and the satisfaction of physical education teachers there is no significant difference. So choosing the right kind of in-service courses for teachers can have many advantages such as job satisfaction.}, keywords = {cultural intelligence,to resolve the conflict,the General Directorate of Youth and Sport,Fars}, title_fa = {ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی}, abstract_fa = {   هدف از پژوهش حاضر برسی ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی بود. جامعه آماری پژوهش همه 180 معلم تربیت بدنی شهر قزوین بود که بر اساس جدول مورگان 118 تن به طو تصادفی – طبقه­ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست­یابی به اهداف پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته آموزش ضمن خدمت و پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هالین استفاده شد. برای تحلیل داده­ها از روش­های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف – اسمیرنف، تی استودنت تک گروهی، تی استودنت مستقل و رگرسیون خطی با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که کیفیت دوره­های آموزش ضمن خدمت در سطح متوسط و رضایت شغلی معلمی تربیت بدنی در سطح مطلوب قرار دارد (05/0>P). بین کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد و کیفیت دوره­های آموزش ضمن خدمت قابلیت پیش بینی رضایت شغلی معلمین تربیت بدنی را دارد (05/0>P). همچنین بین کارایی دوره های ضمن خدمت و میزان رضایت معلمین زن و مرد تربیت بدنی اختلاف معناداری وجود ندارد. بنابراین انتخاب درست در نوع دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان می‌تواند مزایایی از قبیل رضایت شغلی را به همراه داشته باشد.}, keywords_fa = {آموزش,خدمت؛ رضایت شغلی,معلمان تربیت بدنی}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1640.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1640_f9452e24ca046daf6c099e53934f0776.pdf} } @article { author = {پروینی, نسترن and شعبانی مقدم, کیوان and خزایی, علی اشرف}, title = {The impacts of sport events on Tourism development in Host community with an emphasis on the economic dimension, Case study:The third world rock climbing festival of Bisotun on tourism development in Kermanshah province}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {87-95}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The aim of this research was to investigate the role of the third world rock climbing festival of Bisotun on tourism development in Kermanshah province. This study is descriptive analytical that has been done as field research. The statistical population was all officials of the third world rock climbing festival of Bisotun and sample considered the population(N=74). The instrument was a researcher-made questionnaire which its validity proved by university students and experts and its reliability calculated by chronbach alpha as 0.89. Inferential analysis (one sample T test) was used for analysis. The results showed that the third world rock climbing festival of Bisotun had significant impact on political, sociocultural an environmental dimensions of tourism development by the mean equal to 4.27, 4 and 3.47 respectively. But this impact wasn’t significant for economic impact by the mean of 3.06. Although the festival was effective on political, sociocultural and environmental dimensions of tourism development in Kermanshah province, but it hadn’t a remarkable economic profit for the host society.}, keywords = {Tourism,rock climbing,Bisotun,Tourism Development}, title_fa = {بررسی اثرات برگزاری رویدادهای ورزشی بر توسعه گردشگری جامعه میزبان با تاکید بر بعد اقتصادی، مطالعه موردی: سومین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی نقش سومین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون بر توسعه گردشگری استان کرمانشاه بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی - تحلیلی است که به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق را برگزارکنندگان سومین دوره جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون تشکیل می‌دادند و نمونه آماری برابر با جامعه درنظر گرفته شد (74=N). ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که پس از تایید روایی توسط چند تن از متخصصان و خبرگان مدیریت ورزشی وکارشناسان گردشگری، پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0بدست آمد. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تاثیر سومین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون بر بعد سیاسی توسعه گردشگری با داشتن میانگینی برابر 27/4، بعد اجتماعی–فرهنگی با میانگین0/4 و زیست‌محیطی با میانگین47/3 معنادار بوده، اما درخصوص بعد اقتصادی با میانگین 06/3 معنادار نبوده است. بااینکه جشنواره بر ابعاد سیاسی، اجتماعی- فرهنگی و زیست‌محیطی توسعه صنعت گردشگری استان موثر بوده، اما منافع اقتصادی قابل توجهی برای جامعه میزبان نداشته است.}, keywords_fa = {گردشگری,سنگنوردی,بیستون,توسعه گردشگری}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2353.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2353_56e027b2b98242c58a00ee9fada8eb05.pdf} } @article { author = {عبدالملکی, حسین and میرزازاده, زهراسادات and علیدوست قهفرخی, ابراهیم}, title = {Evaluate and prioritize relationships influencing factors of knowledge management system in the Ministry of Youth and Sport}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {97-104}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The aim of this research was to investigate Knowledge Management is one of the most interesting and challenging management sciences in the new millennium. The purpose of this study was priority rating and review influencing factors of knowledge management relationships at the Ministry of Youth and Sports. This study could be considered as the purpose, functional and data collection, descriptive - survey. Study population was all employees of the Ministry of Youth and Sports (745 people). Sample size was calculated based on Morgan (254 people). The data collection instrument was a questionnaire that Enayati had used it in her research. For data analysis at level of inferential statistics test, one sample T test, Pearson correlation, AHP was used by the SPSS (V.20) and Expert choice (V.11) software. The results suggest that the factors influencing knowledge management, including information technology, organizational culture and organizational structure on knowledge management has a significant role and influence of strategies as an influencing knowledge management, is not meaningful. Among the four variables, organizational culture is the most important factor influencing knowledge management and knowledge management strategies are the least important.}, keywords = {Information technology,knowledge management,Organizational culture,organizational structure,Strategy}, title_fa = {بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار سیستم مدیریت دانش در وزارت ورزش و جوانان}, abstract_fa = {مدیریت دانش به عنوان یکی از موضوعات جالب و چالش برانگیز علم مدیریت در هزاره جدید است. هدف پژوهش حاضر اولویت‌بندی و بررسی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در وزارت ورزش و جوانان بوده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی به شمار می‌آید. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان (745 نفر) تشکیل می‌داد. حجم نمونه تحقیق بر اساس جدول مورگان 254 نفر محاسبه گردید. ابزار جمع آوری داده‌ها پرسشنامه‌ای بود که عنایتی (1390) در تحقیق خود از آن استفاده کرده بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در سطح آمار استنباطی از آزمون‌های  تی تک نمونه‌ای، همبستگی پیرسون و فرایند تحلیل سلسله مراتبی استفاده شد که این کار توسط نرم افزارهای  SPSS(نسخه 20) و  Expert choice (نسخه 11) انجام شد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است در بین عوامل موثر بر مدیریت دانش، فناوری اطلاعات، فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی بر مدیریت دانش نقش معنی دار داشته و نقش استراتژی بر مدیریت دانش، معنی دار نبوده است. از میان چهار متغیر مورد بررسی، فرهنگ سازمانی مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر مدیریت دانش و عامل استراتژی کمترین اهمیت را در مدیریت دانش دارند.}, keywords_fa = {استراتژی,ساختار سازمانی,فرهنگ سازمانی,فناوری اطلاعات,مدیریت دانش}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2355.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2355_e36b791b845ca304c9cd7785a7c836f4.pdf} }