@article { author = {آزادی, رسول and Eydi, Hossein}, title = {The effects of social capital and job satisfaction on employee performance with organizational commitment mediation role )Case Study, Youth and Sports Ministry)}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {11-24}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The present study was conducted to investigate the relationship between social capital, job satisfaction and organizational commitment and performance of the staff of the Ministry of Youth and Sports. The population of the study, 303 experts and directors of the Ministry of Sport and Youth, formed, out of which, 181 people were selected. The data gathered, four questionnaire organizational performance Hersey and Goldsmith (2003), commitment (Meyer & Allen, 1997), social capital (Nahapiet and Ghoshal, 1998) and job satisfaction (Minnesota, 1967). Formalized their validity, and reliability was obtained, using Cronbach's alpha for the questionnaire on organizational performance, 0/87, organizational commitment, 80/0, social capital, 86/0 and job satisfaction 0/90. The results of analysis on the structural equation model indicated that the model fit was good, and acceptable. And all paths (hypotheses) were confirmed with high confidence. In the meantime, most of the work on the relationship between organizational commitment and performance (54%). Social capital and job satisfaction are also each work 41 and 33 percent on their commitment.}, keywords = {Organizational Performance,Organizational Commitment,Job satisfaction,Social Capital}, title_fa = {اثرات رضایت شغلی و سرمایه اجتماعی بر عملکرد کارکنان با نقش میانجی‌گری تعهد سازمانی (مطالعه موردی، کارکنان وزارت ورزش و جوانان)}, abstract_fa = {پژوهش حاضر، با هدف بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی با عملکرد کارکنان ستادی وزارت ورزش و جوانان اجام شده است. روش تحقیق از نوع توصیفی _ تحلیلی است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را 303 نفر از کارشناسان و مدیران وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند که از بین آنها 181 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار گرداوری داده‌ها، چهار پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت (2003)، تعهد سازمانی (می‌یر و آلن، 1997)، سرمایه اجتماعی (ناهاپیت و گوشال، 1998) و رضایت شغلی (مینه سوتا، 1967) بود. که پایایی آنها نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ برای پرسشنامه‌های عملکرد سازمانی، 87/0، تعهد سازمانی، 80/0، سرمایه اجتماعی، 86/0 و رضایت شغلی90/0 به دست آمد. نتایج آزمون تحلیل معادلات ساختاری بر روی مدل پیشنهادی پژوهش نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار بود و تمامی مسیرها (فرضیه‌ها) با اطمینان بالا مورد تایید قرار گرفتند؛ که در این بین، بیشترین میزان اثر مربوط به رابطه بین تعهد و عملکرد سازمانی کارکنان بود (54 درصد). سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی نیز هریک به ترتیب، اثری 41 و 33 درصدی بر تعهد سازمانی داشتند.}, keywords_fa = {عملکرد سازمانی,تعهد سازمانی,رضایت شغلی,سرمایه اجتماعی}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2346.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2346_abf8769d37d032dc67d9faf37bc5b30a.pdf} } @article { author = {Badriazarin, Yaghoub and Khodadadi, Mohammad rasoul and Alami Kashki, Masoumeh and Sarlab, Roghayeh}, title = {The relationship between organizational intelligence and organizational citizenship behaviors, in Staff of East Azerbaijan Youth Affairs and Sports administrations}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {25-34}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to examine the relationship between components of organizational intelligence and organizational citizenship behaviors in Staff of East Azerbaijan youth and sports administrations. The research is correlation one and is performed in a field research method. The statistical population includes managers and staffs at youth and sports offices and 106 members of this population are selected as sample for this research. The data were collected by organizational intelligence questionnaire as well as organizational citizenship behaviors questionnaire. Also Pearson and step by step multiple regression test were used. Therefore the result shows that there is a positive and meaningful relationship between organizational citizenship behaviors and organizational intelligence, and 7 components of organizational intelligence. Finally,  the result of step by step multiple regression analysis show that among organizational intelligence components shard fate, sprit, alignment congruence and knowledge deployment are contributing to predict 29.3 present of organizational citizenship behaviors.}, keywords = {Organizational intelligence,Organizational citizenship behaviors,Manager,Staffs,Youth Affairs and Sports}, title_fa = {رابطه بین هوش سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین هوش‌سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بوده و به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان‌ آذربایجان‌شرقی (114=N) و نمونه آماری 106 نفر از این جامعه می‌باشد. ابزار پژوهش پرسشنامه هوش‌سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان می‌باشد که روایی هر دو پرسشنامه به تأیید اساتید فن در رشته مدیریت ورزشی رسیده و پایایی آنها در مطالعه مقدماتی بر روی 30 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان با ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 83/0 و 75/0 بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون پیش‌بین در نرم‌افزار spss استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین تمامی مؤلفه‌های هوش‌سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (254/0< r < 476/0). هم‌چنین بین هوش‌سازمانی کل و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (001/0 >p، (471/0= r). در نهایت معادله رگرسیون نهایی (طی پنج مرحله در تحلیل رگرسیون مرحله‌ای) برای پیش‌بینی رفتار شهروندی سازمانی نشان داد که در مجموع پنج مؤلفه سرنوشت مشترک، روحیه،  اتحاد، توافق و کاربرد دانش قادر به تبیین 3/29 درصد واریانس OCB بوده‌اند.}, keywords_fa = {هوش سازمانی,رفتارهای شهروندی سازمانی,ادارات,ورزش و جوانان}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2493.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2493_7f260ebcd330c3eaa4dfc1d47aaa98d6.pdf} } @article { author = {Jalali farahani, Majid and Saberi, Ali and Heydari, Mohammad and Javid, Majid}, title = {Specify the Relationship Organizational Forgetting and Organizational Learning with Organizational Agility in staff of Office of Youth and Sports in Hamadan province}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {35-44}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was Explain the relationship organizational forgetting and organizational learning and organizational agility in staff of Office of Youth and Sports in Hamadan province. The study sample included all formal and informal workers and youth and sports organizations in Hamedan province, that their number was equal with 147 people. For determined sample static Used the table Morgan krejcie that 105 subjects were selected random sampling proportional to size. To collect data used from three questionnaires, organizational learning, organizational agility and purposeful forgetting the reliability of the questionnaire conducted a pilot study study to be equal to 86 /894 / and 844 /. Also for face and content validity of the questionnaire and management of sports professionals and doctoral students in the field of sport management and validity of the questionnaire was verified. For Data analysis) were used, descriptive statistics (frequency, percentage, mean and standard deviation) and inferential statistics (Kolmogorof- Smirnof test, Pearson correlation and multiple regression, path analysis.results show that there are relationship between learning organizational and forgetting proposal with organizational agility and organizational learning could be good prediction for organizational agility.}, keywords = {Organizational learning,Organizational Agility,organizational forgetting,office of youth and sport}, title_fa = {تبیین رابطه فراموشی سازمانی هدفمند و یادگیری سازمانی با چابکی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش تبیین رابطه  فراموشی سازمانی هدفمند و یادگیری سازمانی با چابکی سازمانی در کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان همدان بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان رسمی و غیر رسمی ادارات ورزش و جوانان استان همدان بود که تعداد آنها برابر با 147 نفر بود. برای تعیین نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 105 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم، انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها ازکارکنان ادارات از سه پرسش نامه یادگیری سازمانی، چابکی سازمانی و فراموشی هدفمند استفاده شد که پایایی پرسش نامه ها با انجام یک مطالعه مقدماتی به ترتیب برابر با 86/ و 894/ و 844/ به دست آمد. همچنین برای روایی صوری و محتوایی پرسش نامه از نظر متخصصان ورزشی و مدیریتی و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی در این زمینه استفاده شد و روایی این پرسش نامه ها نیز تائید شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون کلوموگرف - اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین یادگیری سازمانی و فراموشی هدفمند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و یادگیری سازمانی می تواند پیش بینی کننده خوبی برای چابکی سازمانی باشد.}, keywords_fa = {فراموشی هدفمند,چابکی سازمانی,ادارات ورزش و جوانان}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2532.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2532_6465b42c06e66f77c7915a6e5e21e259.pdf} } @article { author = {Keshavarz, Loqman and Farahani, Abolfazl and Mousavi jahromi, Yeganeh and Farazyani, Fateh}, title = {Factors affecting the behavior of the private sector to invest in professional sports and a model}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {45-56}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to identify factors that influence the behavior of the Iranian private sector to invest in professional sports and was a model. The study population consisted of experts in sports management, economy, private sector investment and sport managers.In the qualitative study,15 people are targeted based on a sample of 143 people were chosen as a sample.To achieve objectives of the 79-item questionnaire was used. validity of the questionnaire was confirmed by 15 experts and construct validity was confirmed by factor analysis. Cronbach's alpha for the total scale structures and were higher than 0.7. The data on the quality of the Delphi method was used in three stages. The little too descriptive and inferential statistical methods such as K - S, confirmatory factor analysis, path analysis with the help of the software SPSS 22 and Smartpls 3.0 was used. The model factors in attracting private sectorinvestment in professional sports management with load factor (0.922), marketing (0.890),especially sports (0/859), related to the economy (0/842), media and advertising (0/862), support (0.846), cultural (0.719), political (0.647) and legal (0.642) exist. The findings of this study wasto investigate the factor structure and theoretical foundation in this model fit (0.663) strong enough to suggest the models to explain the factors influencing the behavior of the private sector to invest in sport is a professional.}, keywords = {Investment,professional sport,Privet sector}, title_fa = {عوامل تاثیر گذار بر رفتار بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در ورزش حرفه ای و ارائه الگو}, abstract_fa = {   هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیر گذار بر رفتار بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در ورزش حرفه ای ایران و ارائه الگو بود. جامعه آماری پژوهش شامل صاحب‌نظران مدیریت ورزشی، اقتصاد، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مدیران حوزه ورزش حرفه ای به تعداد نامحدود بود. در بخش کیفی پژوهش 15 تن به‌طور هدفمند و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران 143 تن به‌عنوان نمونه تحقیق برگزیده شدند. برای دست‌یابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه 79 سؤالی محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به تائید 15 نفر از متخصصان رسید و روایی سازه پرسشنامه با تحلیل عاملی تأییدی مورد تائید قرار گرفت. آلفای کرونباخ برای تمامی سازه‌ها و کل پرسشنامه بالاتر از 7/0 بودند. برای تحلیل داده‌ها در بخش کیفی از روش دلفی در سه مرحله استفاده شد. در بخش کمی نیز از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی ازجمله کلموگروف – اسمیرنف، تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر با کمک دو نرم‌افزار SPSS 22 و Smartpls 3.0 استفاده شد. یافته ها نشان داد در الگوی عوامل تاثیر گذار بر رفتار بخش خصوصی د ر ورزش حرفه ای ایران نه عامل به ترتیب اولویت مدیریتی و اجرایی با بار عاملی (922/0)، بازاریابی (890/0)، ویژه ورزش (859/0)، مرتبط با اقتصاد (842/0)، رسانه‌ای و تبلیغاتی (762/0)، حمایتی (746/0)، فرهنگی (719/0)، سیاسی (647/0) و قانونی (642/0) وجود دارند. همچنین الگوی تدوین شده از برازش مطلوب (663/0) برخوردار بود. }, keywords_fa = {سرمایه‌گذاری,ورزش حرفه ای,بخش خصوصی}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2447.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2447_3a1b9375aa7d4fa1346deabaf74a6f82.pdf} } @article { author = {Yousefi, Bahram and Eydipour, Kamran and gholami torkesaluye, sajad}, title = {Relationship between authentic leadership style with job interest of General Sport and Young offices employments of west provinces of Iran}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {57-63}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to investigate the relationship between authentic leadership style with job interest of General Sport and Young offices employments of west provinces of Iran. Study population was all employments and staff of General Sport and Young offices of west provinces of Iran (N=300). Sampling was done through category-simple sampling using Morgan Korsji Table (n=185). Study tools were two standard questionnaires included authentic leadership Questionnaire of Ovelyo, Gardner et al (2007) and Job Interest Questionnaire of Lodahal and Kejner (2001) that their reliabilities were reported 0.834 and 0.779 respectively. For data analyzing, descriptive and inferential statistics were used. Study results showed significant positive correlation between authentic leadership style and its factors with job interest of employments. The results of multiple regression showed that basic leadership style can define and predict 0.240 of job interest changes. Based on the results, it can be suggested to managers of these organizations for improving interest of employments to their jobs and increasing their attitude and thoughts to organization and also improving organization performance, consider authentic leadership as their management style}, keywords = {authentic leadership,Job interest,employments,Sport and young office}, title_fa = {ارتباط بین سبک رهبری اصیل با دلبستگی شغلی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های غرب کشور}, abstract_fa = {هدف از انجام این تحقیق، بررسی رابطه بین سبک رهبری اصیل و دلبستگی شغلی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های غرب کشور می باشد. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان­های غرب کشور بود(300N=). نمونه آماری بر اساس جدول مورگان، به صورت طبقه­ی- تصادفی تعیین شد(185n=). ابزار مورد استفاده تحقیق، دو پرسشنامه استاندارد رهبری اصیل اولیو و همکاران (2007) و دلبستگی شغلی لوداهل و کجنر (2001) بود که پایایی آنها به ترتیب 834/0و 779/0 گزارش شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج تحقیق، ارتباط مثبت و معنادار بین رهبری اصیل و مولفه­های آن با دلبستگی شغلی کارکنان را نشان داد. همچنین، نتایج رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که رهبری اصیل توان پیش­بینی و تبیین 344/0 از تغییرات دلبستگی شغلی کارکنان را دارد. بنابراین به مدیران این سازمان ها پیشنهاد می شود که جهت بهبود نگرش ها و دیدگاه های کارکنان نسبت به شغل و افزایش دلبستگی آنها به سازمان و  متناسب با آن افزایش عملکرد سازمان، زمینه را برای به کار گیری سبک رهبری اصیل در سازمان های شان فراهم کنند.}, keywords_fa = {رهبری اصیل,دلبستگی شغلی,کارکنان,ادارات ورزش و جوانان}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2449.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2449_7ac7872cf41ab10e98b5e63fd3acee35.pdf} } @article { author = {رفیعی, امید and غفوری یزدی, مهدی and Alidoust Gahfarokhi, Ebrahim and آریانا, مژگان}, title = {Analysis the relation between perceptions of Professors power of resources with effectiveness of physical education students in Tehran public universities}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {65-73}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to Analysis the relation between perceptions of the Professors power of resources with  effectiveness of physical education students in Tehran public universities. This study's statistical way was descriptive and correlational. Roughly 2,000 people were estimated  target population that Morgan using the number 311 as the volume of sample was determined. Questionnaires of this study were: power resources Van et al. (2000) and improved inventory management effectiveness questionnaire by Jeffrey et al. (2002). For statistical analysis, Kolmogorov-Smirnov tests, Pearson, Durbin -Watson and Multiple Regression were used. Results shows there is a positive relationship Students' perception of Teachers power sources and students efficiency (p}, keywords = {Professors,Effectiveness,Physical Education,students,Power sourc}, title_fa = {تحلیل رابطه بین ادراک از منابع قدرت اساتید با اثربخشی دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر تحلیل رابطه بین ادراک از منابع قدرت اساتید دانشگاه با اثربخشی دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد که در آن جمع­آوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری موردنظر ۲۰۰۰ نفر برآورد شد که با استفاده از جدول مورگان تعداد ۳11 نفر به‌عنوان حجم نمونه آماری تعیین شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامة پایگاه‌های قدرت وان و همکاران (۲۰۰۰) و پرسشنامة اصلاح‌شده اثربخشی مدیریت سازمان جفری و همکاران (۲۰۰۲) بود. برای تجزیه‌وتحلیل آماری داده­ها از آزمون­های کالموگروف اسمیرنوف، پیرسون، دوربین واتسون و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین ادراک از منابع قدرت اساتید با اثربخشی دانشجویان رابطه مثبت معنی‌دار وجود دارد (001/0=>P). همچنین ضریب تعیین بدست آمده نشان داد که منابع قدرت 36 درصد از اثربخشی دانشجویان را تبیین می‌کند. از طرفی منابع قدرت تخصص (001/0=P، 195/5=t) و قدرت مرجعیت (001/0=P، 361/3=t) دارای ارتباط معنی­دار و واجد شرایط پیش­بینی کنندگی برای تحقق اثربخشی دانشجویان تربیت­بدنی دانشگاه­های دولتی شهر تهران می­باشند.}, keywords_fa = {اساتید,اثربخشی,تربیت‌بدنی,دانشجویان,منابع قدرت}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2450.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2450_992decb751aa56bf01f0c6fcd1802cfe.pdf} } @article { author = {shabani bahar, gholamreza and Faridfathi, Maryam and yargholi, hamidreza}, title = {Design of the relation between the NEO Five-Factor Inventory and organizational citizenship behavior of employees of the Ministry of Sport and Youth}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {75-85}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {This study aimed to design the relation between the NEO Five-Factor Inventory and organizational citizenship behavior of employees of the Ministry of Sport and Youth has been performed. The population has been all employees of the Ministry of Youth and Sports Contains of 700 person that the sample size according to Krsjy and Morgan table 250 member and random sampling method is selected. In this study, to measure the variables of the NEO-Five Factor Inventory McCrae and Costa (1992) and organizational citizenship behavior (Organ, 1988) was used. The current research method is based on cross-correlation and structural equation model. Results of the analysis presented showed that significant correlation (P}, keywords = {Communication Model,NEO Five-Factor Inventory,Citizenship Behavior}, title_fa = {طراحی مدل ارتباطی بین پنج عامل شخصیت نئو و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان}, abstract_fa = {  پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل ارتباطی بین پنج عامل بزرگ شخصیت نئو و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان اجراشده است. جامعه آماری کلیه کارمندان وزارت ورزش و جوانان شامل 700 نفرمی‌باشد که حجم نمونه با توجه به جدول کرجسی و مورگان 250 نفر و به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب‌شده است. در این پژوهش، برای اندازه‌گیری متغیرها از پرسش‌نامه پنج عاملی شخصیت نئو کاستا و مککری (1992) و پرسش‌نامه رفتار شهروندی سازمانی ارگان (1988) استفاده‌شده است. روش تحقیق حاضر، توصیفی-همبستگی و به‌طور مشخص مبتنی بر الگوی معادلات ساختاری است. نتایج حاصل از الگوی تحلیل مسیر ارائه شده تحقیق نشان داد که همبستگی معنی داری (01/0≥P) بین مولفه های شخصیت و رفتار شهروندی وجود دارد. همچنین پنج عامل بزرگ شخصیت می‌توانند با بار عاملی 37/0 رفتار شهروندی سازمانی کارمندان را پیش بینی نماید. نتایج آزمون تحلیل معادلات ساختاری بر روی مدل پیشنهادی پژوهش نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار بود (RMSEA= 0.091, λ2= 75/66, df= 26, CFI= 0.93, IFI= 0.91, NFI= 0.9, NNFI= 0.94). در نتیجه از آنجا که رفتار شهروندی سازمانی خود تحت نفوذ عوامل پایه ای نظیر صفات شخصیت می باشد، لازم است در فرایند جذب و نیز آموزش های پیش و حین خدمت به این متغیر توجه جدی نمود.}, keywords_fa = {مدل ارتباطی,پنج عامل شخصیت نئو,رفتار شهروندی,وزارت ورزش و جوانان}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2571.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2571_b2270084a1b22e0bea4bab20cc006fe2.pdf} } @article { author = {Askarian, Fariba and Dokhtbagher, Naser}, title = {The impact of Hosting on the performance of teams in Iranian football super league}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {87-100}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {       Hosting in team sports has an important role in determining the outcome of a game. This research aims to address the influence of hosting on the performance of teams in Iran's Premiere League. The current research is of analytical- descriptive type as has been conducted as a field study. The data acquisition was done with the library method. The statistical population and sample are equal and include 23 teams of Iran's Premiere League during 2007-2008, 2008-2009 and 2009-2010 seasons. To analyze the data, kolmogorov test, single-variable  regression and Multiple regression were used. Multiple regression analysis indicated that, Home game score (0.996), Number of failures in home games (0.742) and Number of conceded goals in home games (-0.437), were determined as the strongest predicators of factors influencing sportive performance of football teams in premier league. According to the results, it can conclude that the increasing of home game score, decreasing of number of failures in home games and decreasing of conceded goals in home games, have effect on improvement performance of Iran football teams in premier league. In a nutshell, the results indicate that hosting have a noticeable effect on the efficacy of the teams in Iran's Premiere League.}, keywords = {Iran's Premiere League,Hosting,Football Performance}, title_fa = {تأثیر میزبانی بر عملکرد تیم‌ها در رقابت‌های لیگ برتر قوتبال ایران}, abstract_fa = {میزبانی در ورزش‌های تیمی، نقش مهمی در تعیین نتیجه یک بازی دارد. این پژوهش با هدف تعیین تأثیر میزبانی بر عملکرد تیم‌ها در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع تحلیلی می‌باشد، که به صورت میدانی انجام گرفت. برای جمع‌آوری داده‌ها از روش کتابخانه‌ای استفاده شد. جامعه و نمونه‌ی آماری تحقیق برابر و به صورت کل شمار، 23 تیم حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در طول فصل‌های 87-86، 88-87 و 89-88 می‌باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آزمون کلموگروف، رگرسیون تک متغیره و رگرسیون چندگانه استفاده شد. تجزیه و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که امتیاز بازی‌های خانگی (996/0)، تعداد باخت بازی‌های خانگی (742/0)، تعداد گل خورده در بازی‌های خانگی (437/0-)، به عنوان پیش‌بینی کننده‌های قوی عوامل مؤثر بر عملکرد ورزشی تیم‌های لیگ برتر فوتبال مشخص گردیدند. با توجه به نتایج بدست آمده می‌توان نتیجه گیری کرد که افزایش کسب امتیازات بازیهای خانگی، کاهش تعداد باخت در بازیهای خانگی و کاهش تعداد گل خورده در بازیهای خانگی، در بهبود عملکرد ورزشی تیم‌های لیگ برتر فوتبال مؤثر است. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که میزبانی تأثیر قابل توجهی بر عملکرد تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران دارد.}, keywords_fa = {لیگ برتر فوتبال ایران,میزبانی,عملکرد در فوتبال}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2636.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2636_672b810cf7b312edf401b56f226833cd.pdf} } @article { author = {Niknezhad, Mohammadreza and Ghorbanzadeh, Seyedghasem and Falah, Marieh}, title = {Analysis of social, cultural, family and gender in the selection of candidates for the entrance examination of physical education 94-93}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {101-110}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The process of choosing candidates for the entrance examination, may, in accordance with the conditions of time and place numerous factors and criteria to be withdrawn. The research investigates the social factors, cultural, family and gender in the selection of candidates for the entrance examination for physical education 94-93 study.The present study was to survey a sample taken from 212 volunteers, 97 male and 115 physical education for girls from the provinces of Semnan, Mazandaran and Golestan in 1393 were 94 students in the total number of samples, ie samples of equal with the population. The instrument was a questionnaire whose validity and reliability were confirmed using scientific methods. To analyze the data, descriptive and inferential statistics as well as correlation and regression spss statistical software was used. The results showed that six important factor in the choice of physical education is important. Physical education students, family, friends, relatives and teachers and school counselors are the first component of the second factor, the acquisition of social status, the third factor, of course, is interested and interesting. Other factors that influence the sex of volunteer, career and discipline are parents. In general, it can be concluded that the voluntary physical education in their chosen field of study of the impact of various factors accept, But the major impression of the various factors; In other words, it must be recognized that students step by step what factors are more or less affected And when you want to get into university, What are your plans for the provision of further studies are needed to see.  }, keywords = {cultural,Gender,candidates,Physical Education}, title_fa = {عوامل اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و جنسیتی موثر در انتخاب رشته تربیت بدنی داوطلبان کنکور سراسری 94-93}, abstract_fa = {فرایند انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، می تواند مطابق با شرایط زمانی و مکانی از عوامل و ملاک های متعددی تاثیرپذیر باشد؛ بنابراین تحقیق حاضر در نظر دارد عوامل اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و جنسیتی موثر در انتخاب رشته تربیت بدنی را برای داوطلبان کنکور سراسری 94-93 بررسی نماید. پژوهش حاضر به صورت پیمایشی بوده و جامعه آماری آن 212 نفر از داوطلبان رشته تربیت بدنی به تعداد 97 نفر پسر و 115 نفر دختر از استانهای سمنان، گلستان و مازندران در سال تحصیلی 94- 1393 بودند نمونه آماری به صورت کل شمار، به عبارتی نمونه برایر با جامعه آماری بوده است. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود که با استفاده از روش‌های علمی روایی و اعتبار آن تایید شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها علاوه بر شاخص‌های آمار توصیفی از آمار استنباطی همچون ضریب همبستگی و رگرسیون و نرم افزار آماری spss استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که شش عامل مهم در انتخاب رشته تربیت بدنی نقش دارد. از نظر دانشجویان تربیت بدنی، خانواده، دوستان، بستگان درجه اول و دبیران و مشاوران تحصیلی مولفه اول هستند عامل دوم، کسب موقعیت اجتماعی، عامل سوم، علاقه و جالب و جذاب بودن رشته تحصیلی است. از دیگر عوامل موثر جنسیت داوطلب، شغل پدر و مادر و رشته تحصیلی هستند. به طورکلی، می‌توان نتیجه گرفت که داوطلبان رشته تربیت بدنی در انتخاب رشته تحصیلی خود از عوامل متعددی تأثیر می پذیرند، اما نکته اساسی و مهم نحوه تأثیر و تأثرات بین عوامل مختلف است؛ به عبارتی، باید تشخیص داد که دانشجویان مرحله به مرحله از چه عواملی بیشتر یا کمتر تأثیر میپذیرند و از زمانی که قصد وارد شدن به دانشگاه را دارند چه برنامه هایی را برای خود تدارک می بینند که نیاز به انجام مطالعات بیشتر دارد.}, keywords_fa = {فرهنگی,جنسیتی,تربیت بدنی,داوطلبان}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2445.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2445_a48564d183d36ec3794d97e14d3e07c3.pdf} } @article { author = {Amirtash, Abdoreza and Maleki, Solmaz and Afshariyan, Mohammad Javad}, title = {A model of relationship marketing and customer loyalty in the users of public swiming pools in tehran}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {4}, pages = {111-118}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The purpose of the present research was to model the link between relationship marketing and customer loyalty. The population of this descriptive-correlational research consisted of all the users of Public swimming pools in Tehran.The sample size of research by coocran’s fomula is  375 users which were selected by using two-stage cluster sampling. Data were collected using the questionnaires of Kim et al., (2008) with 7 dimensions (trust, commitment, intimacy, identification, reciprocity, satisfaction, and conflict handling) and Allen and Meyer (1990) with 2 dimensions (attitudinal and behavioral loyalty). Content validity of the instrument was confirmed by experts in the field and  for consistency a Cronbach's alpha of 0.89 was obtained that is acceptable. Descriptive statistics and confirmatory factor analysis were used to analyze the data. The results showed that the proposed model adequately fit the data and there was a strong positive correlation between relationship marketing and customer loyalty in the public swimming pool users.  }, keywords = {Relationship marketing,Customer Loyalty,Customers,Tehrans swimming Pools,Swimming pools managers}, title_fa = {طراحی مدل ارتباطی بازاریابی رابطهمند و وفاداری مشتریان استخرهای دولتی شهر تهران}, abstract_fa = {     هدف تحقیق حاضر ترسیم مدل ارتباطی بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان استخرهای دولتی شهر تهران بود. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان استخر های دولتی شهر تهران می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای، ابتدا شهر تهران به چهار منطقه جغرافیایی تقسیم گردید، سپس به صورت تصادفی چهار استخر از هر یک از مناطق چهار گانه مشخص گردید و باکمک فرمول کوکران، 375 آزمودنی انتخاب شد. داده های این پژوهش از طریق دو پرسشنامه ی یو کیوم کیم (2008) و آلن (1990) جمع آوری شد. اعتبار صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط متخصصان سنجیده شد و پایایی آنها با استفاده از روش آلفای کرونباخ در مجموع 89/0 محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل داده ها توسط آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شد. نتایج پژوهش و شاخص های برازش مدل نشان داد مدل تحقیق از برازش مناسبی برخوردار است و دادهای به خوبی مدل تحقیق را تایید و حمایت می کنند. نتایج مدل تحقیق نشان داد ، رابطۀ مثبت نسبتاً قوی بین بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان استخرهای دولتی شهر تهران وجود دارد.}, keywords_fa = {بازاریابی رابطه مند,وفاداری مشتری,مشتری,استخرهای شهر تهران,مدیران استخرها}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2554.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2554_8f957a8c6b0224fa170040c8c88ee5ac.pdf} }