@article { author = {Ekrami, Mahmoud and Rajabzadeh, Somayeh and Afzalinasab, Fatemeh and Vijehzade, Fatemeh and Farajpour, Adeleh}, title = {Analysis of multiple test gymnastics final lesson 2 in Payame Noor University}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {2}, number = {2}, pages = {65-72}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل آزمون چهارگزینه ای پایان ترم درس ژیمناستیک 2 در دانشگاه پیام نور}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر تحلیل پاسخنامه‌های آزمون پایان‌ترم چهارگزینه‌ای ژیمناستیک 2 دانشگاه پیام نور از طریق تعیین روایی و درجه دشواری هریک از ماده‌های این آزمون بود. در این مطالعه در دانشگاه پیام نور آزمون ژیمناستیک 2 عملی دارای 24 ماده 4 گزینه‌ای است که روی 487 نفر در سطح کشور اجرا گردیده و با استفاده از مدل کلاسیک مورد ارزیابی قرار گرفت. محاسبه درجه دشواری و قدرت تشخیص هر سؤال نشان داد که تعداد 4 ماده از آزمون ژیمناستیک 2 عملی (ماده‌های 8، 13،19 و 24) از روایی کافی برخوردار نبوده و لازم است از مجموعه سؤال‌های آزمون ژیمناستیک 2 عملی حذف شود. در این آزمون فقط یک سؤال خیلی آسان وجود داشت؛ اما سؤال خیلی سخت مشاهده نشد. لازم به توضیح است قبل از حذف سؤال‌های ناروا 73/92 درصد آزمودنی‌ها ریزش داشتند و پس از حذف سؤال‌های ناروا ریزش آزمودنی‌ها به 69/10 درصد تقلیل یافت و به‌این‌ترتیب از ریزش تعداد 24 نفر جلوگیری می‌شود.}, keywords_fa = {ارزشیابی آموزشی,مدل کلاسیک,درجه دشواری سؤال,روایی سؤال}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1630.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1630_759049685f481dea61fd5b829901dd0c.pdf} }