@article { author = {Goudarzi, Mehdi and جلالی فراهانی, مجید and رجبی, حسین and حمیدی, مهرزاد}, title = {Analyzing behavioral factors affecting the development of entrepreneurship of management sport students}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {3}, number = {3}, pages = {45-53}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {Employment issue is an important national challenge, especially among university graduates, in the upcoming decade. Therefore, analyzing and determ ining skills influencing to entrepreneurship of students has a considerable importance, especially among management sport students.The main goal of the present study was Analyzing behavioral factors affecting the development of entrepreneurship of management sport students. This descriptive-analysis study was of exploratory type which was done as a field research. The statistical population included 2761 people of management sport students. According to the statistical estimation, the sample size was obtained as 338 people. For the purposes of this study were used through a questionnaire with 28 questions that Its content validity was confirmed by 15 people of sports management professors and Cronbach’s alpha coefficient (α =0.94) was estimated for validity of the questionnaire. For data analysis, descriptive and inferential statistical methods such as factor analysis, KMO, Bartlett with SPSS software was used. The findings show that behavioral factors, environmental, technical, commercial and management are involved in develop entrepreneurship students .}, keywords = {Entrepreneurship,behavioral factors,management sport}, title_fa = {تحلیل عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی}, abstract_fa = {امروزه اشتغال یکی از مهمترین چالش های ملی محسوب می شود. هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل رفتاری موثر بر ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی کشور بود. جامعه آماری پژوهش شامل 2761 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بود که بر طبق جدول مورگان تعداد نفرات، نمونه برابر با 338 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه 28 سئوالی محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 15 تن از متخصصین مدیریت ورزشی رسید. پایایی آن نیز در یک مطالعاه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه شد. روایی سازه آن نیز در تحلیل عاملی تایید شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل عاملی اکتشافی، KMO، بارتلت با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد به ترتیب اولویت عوامل رفتاری محیطی، تخصصی، تجاری و مدیریتی در ارتقا کارآفرینی دانشجویان مدیریت کشور نقش دارند.}, keywords_fa = {کارآفرینی,عوامل رفتاری,مدیریت ورزشی}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3096.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3096_f5135d10d085766da519789758f9e177.pdf} }