@article { author = {Hosseini, Heidar and Razavi, Seyed Mohamad Javad}, title = {Analysis of the role Depression of learning and experience on dimensions of organizational learning and innovation in department of sport and youth employment Yazd}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {3}, number = {2}, pages = {99-107}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {This study aims was to Analysis of the role Depression of learning and experience on dimensions of organizational learning and innovation in department of sport and youth employment Yazd According to the information department of sport and youth employment Yazd, in the 2015 study sample consisted of 177 employees of sport and youth employment Yazd. The sample size was 123 number. conducted applied research and the survey. measuring was with, Self-made questionnaires Depression of learning and Organizational Learning and Organizational Innovation. The reliability of questionnaires, respectively, 0/83, 0/79, 0/85 and 0/88 respectively. For the test a research hypotheses, structural equation modeling based on partial least squares method using statistical software Lisrel. the result showed there is a significant impact of Learn Depression and Experience depression on shared vision, knowledge sharing, commitment to windward and organizational innovation. too there is a significant impact Common vision, sharing knowledge and commitment to learning on organizational innovation.}, keywords = {Depression,Learning,experience,Innovation,Sports}, title_fa = {تحلیل نقش رکود یادگیری و تجربه بر ابعاد یادگیری و نوآوری سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق بررسی نقش تحلیل نقش رکود یادگیری و تجربه بر نوآوری سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بود. با استناد به اطلاعات کارگزینی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، در سال 1395 جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 177 نفر از کارکنان بود. با توجه به جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه برابر 123 نفر برآورد. این پژوهش از نوع کاربردی و به شیوه پیمایشی اجرا گردید. جهت اندازه گیری از پرسشنامه‌های رکود یادگیری و تجربه، یادگیری و نوآوری سازمانی استفاده شد. که پایایی پرسشنامه‌ها به ترتیب 83/0، 79/0، 85/0 و 88/0 تایید شد. برای آزمون مدل مفهومی پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد رکود یادگیری و رکود تجربه بر چشم انداز مشترک، اشتراک دانش، تعهد به بادگیری و نوآوری سازمانی تاثیر معناداری داشت. همچنین چشم انداز مشترک، اشتراک دانش و تعهد به یادگیری بر نوآوری سازمانی تاثیر معناداری داشت.}, keywords_fa = {تجربه,رکود,ورزش,نوآوری,یادگیری}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3146.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3146_138981c5a44d0e8a9f49cccf015b51b8.pdf} }