@article { author = {Seyed Ameri, Mir Hasan and Hadavi, Seyedeh Farideh and Sam KHaniyani, Yasser}, title = {The relationship between organizational learning capability on organizational agility of Sport and Youth offices with the role of moderator employment status}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {4}, number = {3}, pages = {109-118}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The main objective of the present study is the investigation relationship between organizational learning capability and organizational agility as well as the role of moderator of employment status on the relationship between organizational learning capability and organizational agility. 260 people from this office were randomly selected from 800 staff by Cluster sampling based on Kerjesi and Morgan’s table and they answered the Spitzer’s organizational agility (2007) and organizational learnability questionnaire of Chiva et al (2007). Content and 2 Validity of this questionnaire was approved by 15 Sport Management Experts. reliability of organizational agility and organizational learning capability questionnaires were calculated by Alpha’s Chronbach coefficient 0.96 and 0.89 respectively.. Correlational and analytic research method was used in this study. SPSS 24 and Amos 23 softwares were used for analyzing data. Results showed that there is positive and significant relationship between organizational learning capability and organizational agility and role of moderator of employment status was approved..}, keywords = {organizational learning capability,Organizational Agility,Sport and Youth offices,role of moderator}, title_fa = {رابطه بین قابلیت یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی ادارات ورزش و جوانان با نقش تعدیلگری وضعیت استخدامی}, abstract_fa = {هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین قابلیت یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان تهران و همچنین بررسی نقش تعدیلگری وضعیت استخدامی بر روی رابطه بین قابلیت یادگیری و چابکی سازمانی این ادارات است. تعداد 260 نفر از کارکنان این ادارات به صورت خوشه ای تصادفی و بر اساس جدول کرجسی و مورگان از جامعه حدود 800 نفری در این تحقیق حاضر شدند که به پرسشنامه های چابکی سازمانی اسپاتزر (2007) و قابلیت یادگیری سازمانی چیوا و همکاران (2007) پاسخ دادند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط 15 نفر از اساتید و محققان مدیریت ورزشی تایید و پایایی پرسشنامه‌های چابکی سازمانی و قابلیت یادگیری سازمانی از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 96/0 و 89/0 به دست آمد. روش تحقیق از نوع همبستگی و تحلیلی بود و از نرم افزارهای Amos 23 و SPSS 24 استفاده گردید و نتایج نشان داد که ارتباط مثبت و معناداری بین قابلیت یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی دارد و نقش تعدیلگری وضعیت استخدامی نیز مورد تایید قرار گرفت.}, keywords_fa = {قابلیت یادگیری سازمانی,چابکی سازمانی,ادارات ورزش و جوانان,نقش تعدیلگری}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3967.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3967_4a00c8e58063d33100830e59224c57c6.pdf} }