@article { author = {Biglari, Nasrin and Parsaasl, Marziyeh and Bahrololum, Hasan}, title = {Study of relationship organizational culture and knowledge management with organizational entrepreneurship employees of the offices of sport and youth in Khorasan Razavi Province}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {4}, number = {4}, pages = {91-102}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {}, abstract = {The purpose of present study was study of relationship organizational culture and knowledge management with organizational entrepreneurship employees of the offices of sport and youth in Khorasan Razavi Province. The population of this study included all employees of Youth and Sports offices of Khorasan Razavi Province (N=380). 181 people were selected as sample based on Morgan sampling table via cluster random sampling method. The questionnaires of organizational culture (Sashkin,1996), organizational entrepreneurship (Hill ,2003) and knowledge management (Neumann and Conrad, 1999) was used to collect the data. The reliability of a preliminary study on 30 subjects by using Cronbach's alpha were calculated (0.88, 0.74, 0.88). The data were analyzed by Pearson correlation and path analysis. Findings indicated that organizational culture has a direct and significant impact on knowledge management and organizational entrepreneurship. Also the knowledge management has a direct and positive impact on, organizational entrepreneurship. Finally, the results of the research model and the effect of the mediating variable showed that organizational culture does not have a significant impact on organizational entrepreneurship through knowledge management. Research findings imply the importance the role of organizational culture and knowledge management on organizational entrepreneurship. Therefore, it is proposed to youth and sport offices mangers that to create and strengthen the entrepreneurial orientation of employees, use knowledge and culture building programs.}, keywords = {Organizational culture,Organizational Entrepreneurship,modeling,knowledge management}, title_fa = {بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی تشکیل دادند (380=N) که برای تعیین نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان تعداد 181 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای، انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های فرهنگ سازمانی ساشکین (1996)، کارآفرینی سازمانی هیل (2003) و مدیریت دانش نیومن و کنراد (1999) استفاده شد و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی به ترتیب (88/0، 74/0، 88/0) به دست آمد. داده‌ها به کمک روش‌های آماری همبستگی پیرسون و مدل‌سازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. نتایج نشان می-دهد که فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی تأثیر مستقیم و معناداری داشته است. مدیریت دانش نیز اثری مثبت و مستقیم بر کارآفرینی سازمانی داشته است. در نهایت نتایج حاصل از مدل پژوهش و آزمون اثر متغیر میانجی نشان داد که فرهنگ سازمانی به واسطه مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی تأثیر معناداری ندارد. یافته‌های پژوهش بیانگر اهمیت نقش فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که مسئولین ادارات ورزش و جوانان جهت ایجاد و تقویت گرایش کارآفرینانهً کارکنان، از برنامه‌های دانش افزایی و فرهنگ‌سازی استفاده کنند.}, keywords_fa = {فرهنگ سازمانی,کارآفرینی سازمانی,مدل‌سازی,مدیریت دانش}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4353.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4353_5bbad16403a80549057f001f4fcef715.pdf} }