@article { author = {babaei, maryam}, title = {Relationship of Organizational Intelligence with Innovation in Volleyball Federation Considering Organizational Culture as Intermediary Variable}, journal = {Organizational Behavior Management in Sport Studies}, volume = {6}, number = {4}, pages = {27-35}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2538-4023}, eissn = {2538-4031}, doi = {10.30473/fmss.2019.40716.1797}, abstract = {The purpose of this study is modeling the relationship between organizational intelligence and innovation in volleyball federation considering organizational culture as an intermediary variable. This research is applied, and The methods used is descriptive and Correlation analysis. The statistical population of the study consisted of all full-time employees and managers of valiball federation, in Iran. The number of them included 92 people. However, only 72 completed questionnaires. The instruments for collecting questionnaires in this research were Karl Albarecht's Organizational Intelligence Questionnaire, Hofstede's Organizational Culture Questionnaire (MHM), and a researcher-made Innovation Questionnaire, and a combination of Jimens-Jimens and others (2008), Pennyards (2006), Pegrague and Sohell (2006). Validity and reliability of these questionnaires were investigated using common methods. In order to test the hypotheses, structural equation method (Smart PLS software) was used. The results of this study showed that there is a positive and significant relationship between organizational intelligence and innovation in the volleyball federation. Also, the relationship between organizational intelligence and organizational culture as well as the relationship between organizational culture and innovation is positive and significant.}, keywords = {Organizational intelligence,Innovation,Organizational culture,Volleyball Federation,Structural Equations}, title_fa = {مدلسازی ارتباط هوش سازمانی با نوآوری در فدراسیون والیبال با درنظر گرفتن فرهنگ سازمانی بعنوان متغیر میانجی}, abstract_fa = {هدف از انجام این مطالعه مدلسازی ارتباط هوش سازمانی با نوآوری در فدراسیون والیبال با درنظر گرفتن فرهنگ سازمانی بعنوان متغیر میانجی است. روش انجام این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، و از نظر ماهیت، از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارکنان تمام وقت فدراسیون والیبال کشور می دهد که شامل 92 نفر است و با توجه به محدودیت جامعه، تعیین نمونه بر اساس روش تمام شماری استفاده شده است. با این وجود تنها 72 نفر پرسشنامه‌ها را تکمیل نموده‌اند. ابزار گردآوری شامل پرسشنامه‌های استاندارد هوش سازمانی کارل آلبرخت، پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد برگرفته از کتاب مقیمی (1388) و پرسشنامه محقق ساخته نوآوری و ترکیبی از پرسشنامه های جیمنز-جیمنز و دیگران (2008)، پنیادز (2006)، پراجگو و سوهل (2006) است. روایی و پایایی این پرسشنامه‌ها با استفاده از روش‌های رایج مورد بررسی قرار گرفته و آزمون روابط نیز بر اساس روش معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS انجام شده است. نتایج حاصل از این مطالعه حاکی از آن است که بین هوش سازمانی و نوآوری در فدراسیون والیبال رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین رابطه بین هوش سازمانی و فرهنگ سازمانی و نیز رابطه بین فرهنگ سازمانی و نوآوری نیز مثبت و معنی‌دار است.}, keywords_fa = {هوش سازمانی,نوآوری,فرهنگ سازمانی,فدراسیون والیبال,معادلات ساختاری}, url = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_6273.html}, eprint = {https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_6273_54798db1d34ef20427a38b69e16e1b7e.pdf} }