per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
11
22
4483
Research Paper
تعیین روابط علی انگیزههای کششی و رانشی بر رفتار گردشگران ورزشی: نقش میانجی رضایت
Determining the Causal Relationship pull and push motivations on sports tourists behavior: Mediating role of satisfaction
مرجان صفاری
saffari.marjan@modares.com
1
عرفان مرادی
erfan.moradi@modares.ac.ir
2
عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی دانشکده علوم انسانی؛ دانشگاه تربیت مدرس
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی
شناسایی انگیزههای گردشگران ورزشی به عنوان مفهومی اساسی در درک رفتار و روند تصمیم آنان مطرح است. بنابراین هدف از این پژوهش، تعیین روابط علی انگیزههای کششی و رانشی بر رفتار گردشگران ورزشی: نقش میانجی رضایت بود. روششناسی پژوهش حاضر از منظر هدف؛ کاربردی و از منظر روش توصیفی – همبستگی بهطور مشخص مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS 3 بود. جامعهی آماری پژوهش حاضر را گردشگران ورزشی استفاده کننده از ورزشهای آبی شهر رامسر بر اساس روش نمونهگیری تصادفی با در نظر گرفتن توان آماری 90/0 با استفاده از نرم افزار PASS (298) نفر را تشکیل دادند. یافتهها حکایت از اثرگذاری مثبت و معنیدار در مسیر مستقیم انگیزهها بر رضایت و رفتارآتی گردشگران ورزشی داشت. از طرفی در بررسی نقش میانجی رضایت گردشگران، نتایج حاکی از وجود روابط مثبت و معنیدار جزئی انگیزههای کششی و عدم وجود روابط معنیدار مربوط به انگیزههای رانشی در ارتباط بین انگیزهها و رفتارآتی گردشگران ورزشی داشت. با توجه به نتایج پژوهش، لزوم اندیشیدن تمهیداتی در راستای تفکیک انگیزههای گردشگران ورزشی در مراکز تفریحی ـ ورزشی به منظور جلب رضایت آنان و تأثیرگذاری مثبت بر رفتارآتی آنان به مدیران، بازاریابان مراکز خدماتی – تفریحی پیشنهاد میشود.
The purpose of this study was to determine the causal relationship between pull and push motives on the behavior of sports tourists: the Mediating role of satisfaction. The methodology of the present research has been applied in terms of purpose, and from the perspective of the method, descriptive-Correlation was specifically based on structural equation modeling using Smart PLS 3 software. The statistical population of the study included sports tourists using water sports of Ramsar. Among them, 298 people were selected by random sampling method with taking into account test power of 90% and utilizing from PASS Software. In the present study, the evaluations related to the face and content validity and convergent and discriminant validity were carried out based on the supporting standard opinions of experts in the fields of marketing and sports tourism, Composite Reliability, Average Variance Extracted, Heterotrait - Monotrait Ratio was conducted. Findings indicate a positive and significant effect on the direct path of motivations on the satisfaction and future behavior of sports tourists. The results indicate a positive and significant relationship between pull motivations, there was no significant relationship between pull incentives in relation to the motivation and future behavior of sports tourists. According to the results of the study, the necessity of thinking about measures to differentiate the motivations of sports tourists in recreational sports centers in order to satisfy their satisfaction and positive impact on their behavior towards managers, marketers of recreational centers is suggested.
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4483_fa9560bb49abd1cb8db36cfab0bb50cc.pdf
انگیزهها
رضایتمندی
رفتار گردشگران ورزشی
نقش میانجی
Motivations
Satisfaction
Sports tourists behavior
Mediator role
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
25
32
4484
Research Paper
اثر سرمایۀ فکری بر بهرهوری با تأکید بر تسهیم دانش در کارشناسان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی
The Effect of Intellectual Capital is Productivity with an Emphasis on Knowledge Sharing in the Experts of Sports and Youth Departments of Khorasan Razavi Province
محمد نامور
namvarlun88@gmail.com
1
محمد حسین رضوی
razavismh@yahoo.com
2
معصومه کلاته سیفری
kalateh_m86@yahoo.com
3
دانشجو
دانشیار گروه مدیریت ورزشی/ دانشگاه مازندران
استادیار گروه مدیریت ورزشی/ دانشگاه مازندران
هدف از انجام این تحقیق، تحلیل اثر سرمایۀ فکری بر بهرهوری با تأکید بر تسهیم دانش در کارشناسان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی می-باشد روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی و نوع تحقیق کاربردی است و جامعه آماری آن شامل کلیه کارشناسان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به تعداد 165 نفر میباشد. به علت محدود بودن جامعه کلیه افراد مورد مطالعه قرار گرفتند. جهت گردآوری داده ها، از سه پرسشنامه استاندارد فکری سرمایۀ بنتیس(1998)، بهره وری هرسی و گلد اسمیت(1980) و تسهیم دانش هسلت(2003) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزارهای SPSS و LISRELاستفاده شد. همچنین، بر اساس مدل ارایه شده می توان گفت سرمایه فکری با میزان ضریب 89/0 اثر بالایی بر تسهیم دانش و با مقدار ضریب 58/0 نیز اثر مثبت ومتوسطی بر بهره وری دارد. تسهیم دانش نیز با ضریب بتای 43/0 اثر مثبت و متوسطی بر بهره وری دارد .نتیجه این که، متغیر تسهیم دانش متغیر سرمایه فکری و بهره وری را به صورت مثبت و نسبی میانجیگری میکند.
The purpose of this study was to the effect of The Effect of Intellectual Capital is Productivity with an Emphasis on Knowledge Sharing in the Experts of Sports and Youth Departments of Khorasan Razavi Province. The research method is descriptive-correlative and applied and Population of study was all experts of Sports and Youth Departments of Khorasan Razavi Province are 165 of us Due to the limitation of Population, all patients were evaluated In order to collect data, three questionnaires of intellectual capital Bontis( 1998), productivity Hersey and Goldsmith( 1980) and Knowledge Sharing Hesselt (2003), was used. To analyze the data, structural equation modeling and path analysis were used by the PLS SPSS and LISREL software’s. Also, based on the suggested model can be said that,Intellectual capital with a coefficient of 0.89 has a significant effect on knowledge sharing and with a coefficient of 0.58, has a positive and significant effect on productivity. Knowledge sharing with the beta coefficient of 0.43 has a positive and moderate effect on productivity. The result is that the variable of knowledge sharing will mediate the variable of intellectual capital and productivity in a positive and relative is Mediates.
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4484_f3d05301c0e941574afce1ff92d740b6.pdf
سرمایۀ فکری
بهرهوری
تسهیم دانش
Intellectual Capital
Productivity Emphasis
Knowledge Sharing
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
33
42
4485
Research Paper
طراحی و تدوین مدل ارتباطی تطابق در محیط کار و عملکرد شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان: نقش میانجی رفتار مدنی سازمانی
Designing and compiling a matching pattern in the work environment and the job performance of the employees of the General Department of Sports and Youth in Khuzestan province: the role of mediator of corporate civil behavior
محمدحسن فردوسی
mferdowsi1359@gmail.com
1
امین کرایی
am_koraei@yahoo.com
2
فاطمه سادات مرعشیان
fsmarashian@gmail.com
3
استادیار، مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، ایران
استادیار گروه مشاوره، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
استادیار گروه روانشناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
هدف پژوهش حاضر، طراحی و تدوین مدل تطابق در محیط کار بر عملکرد شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان با نقش میانجی رفتار مدنی سازمانی بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان میباشد که نمونهای به حجم 170 نفر (130 نفر مرد و 40 نفر زن) با استفاده از روش نمونه-گیری تصادفی چندمرحلهای از میان جامعه مذکور انتخاب شد. طرح پژوهش حاضر، پژوهش حاضر از نوع تحلیل ماتریس کوواریانس یا همبستگی (تحلیل مسیر) است. ابزارهای مورد استفاده برای جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامه تطابق فرد – سازمان پیاسنتین و چپمن (2006)، پرسشنامه تطابق فرد – گروه واگل و فلدمن (2009)، پرسشنامه تطابق فرد – شغل کیبل و درو (2002)، پرسشنامه رفتار مدنی سازمانی گراهام و دینش (1994) و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون (1970) میباشند. نتایج نشان داد تطابق فرد- سازمان از طریق رفتار مدنی سازمانی با عملکرد شغلی رابطه دارد. همچنین تطابق فرد- شغل از طریق رفتار مدنی سازمانی با عملکرد شغلی رابطه دارد. اما، تطابق فرد – گروه فقط بهصورت غیرمستقیم از طریق رفتار مدنی سازمانی موجب ارتقای عملکرد شغلی میشود. رفتار مدنی سازمانی نیز با عملکرد شغلی ارتباط دارد. یافتههای به دست آمده از تحلیل مسیر نشان داد مدل ساختاری از برازندگی خوبی برخوردار است و همهی روابط ساختاری موجود در مدل در سطح 05/0> P معنادار میباشد.
The purpose of this study was to design and elaborate an adaptive pattern in the work environment on the job performance of the staff of the Department of Sports and Youth of Khuzestan province with the role of mediator of organizational citizenship behavior. The statistical population in this research is all employees of the General Department of Sports and Youth of Khuzestan Province. A sample of 170 people (130 men and 40 women) was selected using multistage random sampling. The current project is a covariance matrix or correlation matrix (path analysis). The tools used for data collection were Individual Adjustment Questionnaire (Paceentin & Chapman, 2006), Individual Perceived Adaptation Questionnaire (Wagel and Feldman, 2009), Individual Perceived Adaptation Questionnaire - Kabel & Drew (2002), Graham & Deynesh (1994) and Personal Career Performance Questionnaire (1970). The results showed that the individual-organization matching is related to organizational performance with organizational performance. Also, the individual-job matching is related to organizational performance with organizational performance. However, the individual-group adaptation only indirectly increases organizational performance through organizational civic behavior. Organizational civic behavior is also related to job performance. The findings of the path analysis revealed that the structural model has good fitness and all structural relationships in the model are significant at P <0.05.
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4485_35d8e7fe7d65ade032dd5ef85b8b2c58.pdf
تطابق فرد – سازمان
تطابق فرد – گروه
تطابق فرد – شغل
رفتار مدنی سازمانی
عملکرد شغلی
Individual adaptation to organization
Individual adaptation to group
Individual adaptation to occupation
Organizational civil behavior
Occupational performance
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
45
54
4487
Research Paper
نقش ساختار سازمانی در بکارگیری مدیریت مشارکتی در اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان
The Role of the Organizational Structure in The use of Participatory Management in Between the Workers of Sport and Youth Organization of Hormozgan
لیلا قربانی قهفرخی
leilaghorbani2006@yahoo.com
1
مرضیه کلانی نسب
marziyeh.kalani1359@gmail.com
2
معصومه یاراحمدی
yarahmadi_shomal@yahoo.com
3
فریبرز فتحی
f.fathi99@yahoo.com
4
استادیار گروه مدیریت ورزشی، تهران، ایران.
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال
دانشگاه پیام نور تهران مرکز تحصیلات تکمیلی
هدف پژوهش بررسی نقش ساختار سازمانی در بکارگیری مدیریت مشارکتی در ببین کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی همبستگی و تحلیلی است. جامعهی آماری شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان به تعداد 97 نفر بودند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از دو پرسشنامهی ساختار سازمانی استیفن رابینز (1987) و مدیریت مشارکتی نظری کمیشانی (1384) استفاده شد. روایی هر دو پرسشنامه به تایید 10 تن از متخصصین رسید و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی به ترتیب با مقدار ضریب آلفای کرونباخ 90/0 و 87/0 محاسبه شد. برای تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری با کمک دو نرم افزار SPSS و Lisrel استفاده شد نتایج ضریب همبستگی نشان داد که بین ساختار سازمانی (پیچیدگی، رسمیت و تمرکز) با مدیریت مشارکتی رابطه معکوس و معنیداری وجود دارد. نتایج اثر پیچیدگی بر مدیریت مشارکتی برابر 50 درصد و معکوس (قدر مطلق عدد معناداری 33/3)، اثر رسمیت بر مدیریت مشارکتی برابر 55 درصد و معکوس (قدر مطلق عدد معناداری برابر 37/2) و اثر تمرکز بر مدیریت مشارکتی برابر 89 درصد و معکوس (قدر مطلق عدد معناداری برابر 14/5) میباشد. همچنین هر سه بعد ساختار سازمانی به میزان 63 درصد از مدیریت مشارکتی را تبیین مینمایند بنابراین میتوان گفت ساختار سازمانی یکی از فاکتورهای مهم در مدیریت مشارکتی است و باید اهمیت مدیریت مشارکتی در بین سازمان ورزش و جوانان استان هرمزگان در نظر گرفته شود.
This study examined the role of organizational structure in the use of participatory management in between the workers of sport and youth organization of Hormozgan. The purpose of applied research and the method of cross correlation. Statics society definded equal of Statics sample to 97 numbers. After distribution of questionnaires. The purpose of applied research and the method of cross correlation. For collecting research data, we used Robin's organizational structure standardized questionnaire (1987) and participative management questionnaire derived from Nazari kemishani (1384). The questionnaires were validity by ten teachers elite sport management were approve and reliability by Cronbach's alpha (0.90) and (0.87). The data were analyzed by descriptive statistics, Pearson Order correlation and multiple regression and structural equation with Lisrel and spss 21 software. The data analysis showed that the organizational structure (Complexity, formality and concentration) a significant inverse relationship between the level (P ≥0 / 01) there. Effect of participative management complexity 50 percent and reverse (absolute value of a significant number 3/33), Recognize the collaborative management and reverse the effects of the 55%. (Absolute value of a significant number 2/37) and Effect of participative management concentration 89 percent and reverse (absolute value of a significant number 5/14) is. Also the three dimensions of organizational structure by 63 percent Participatory management, explain. So we can say the organizational structure is an important factor in collaborative management and the importance of participatory management the staffs of sport and youth organization of Hormozgan should be considered.
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4487_f3e158228ac5d0421283bea6af46ea1c.pdf
ساختارسازمانی
مدیریت مشارکتی
کارکنان
ورزش و جوانان. هرمزگان
organizational structure
Participative Management
Staffs
Sport and Youth
Hormozgan
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
43
51
4486
Research Paper
مطالعه نقش اخلاق کار بر استرس شغلی و فرسودگی شغلی (مورد مطالعه: دبیران تربیتبدنی مدارس متوسطه شهر تهران)
Study of the role of work ethic on job stress and job burnout(Case Study: Teachers of Physical Education in Tehran Secondary Schools)
سهیلا بورقانی فراهانی
soheil_15184@yahoo.com
1
بنفشه فتوت
banafsheh.fotovat@gmail.com
2
پدرام ابدارزاده
abdarzadeh@gmail.com
3
امین همتی
amin.hemmati@staff.semnan.ac.ir
4
استادیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
دانشجوی دکتری رفتار سازمانی
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه
کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی
چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی اثر اخلاق کار بر استرس شغلی و فرسودگی شغلی دبیران تربیتبدنی مدارس متوسطه شهر تهران صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دبیران تربیتبدنی شهر تهران میباشد که حدود 1500 نفر در سال تحصیلی 95-96 میباشند که بر طبق جدول مورگان 306 نفر نمونه با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. همچنین جهت جمعآوری دادهها از سه پرسشنامه استاندارد اخلاق کار پتی، پرسشنامه استرس شغلی اسیپو و پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ استفاده شد. دادههای پژوهش با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد اخلاق کار بر استرس شغلی و فرسودگی شغلی دبیران تربیتبدنی مدارس متوسطه شهر تهران اثر معکوس معناداری دارد و استرس شغلی بر فرسودگی شغلی دبیران تربیتبدنی اثر مثبت و معناداری داشت. واژه های کلیدیاخلاق کار، استرس شغلی، فرسودگی شغلی، دبیران تربیت بدنی
This study aimed to investigate the role of work ethic on job stress and burnout in teachers of physical education in tehran secondary schools. This study is applied and descriptive_survey in terms of objective and method, respectively. The research population includes all Teachers of Physical Education in Tehran Which is about 1500 people in the academic year 95-96 and the statistical sample includes 306 subjects who were selected by simple random sampling method. Three standardized questionnaires were used to collect date: Petty work ethic questionnaire, Osipow job stress questionnaire, and Maslach job burnout questionnaire. The research data were analyzed using structural equation modeling technique. The results showed that work ethic on job stress and job burnout of teachers physical education in tehran secondary schools has significant reverse effect and job stress on job burnout has a positive and significant effect. Keywordswork ethic, job stress, job burnout,Teachers of Physical Education
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4486_8a728ffd5f09d9d3f329bb46ff8d1471.pdf
اخلاق کار
استرس شغلی
فرسودگی شغلی
work ethic
Job stress
Job Burnout
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
55
62
3594
Research Paper
تبیین رابطه هوش معنوی و پرخاشگری با ملاحظه نقش میانجی تاب آوری در بین کنگ فو کاران آسیایی
Explain The Relationship Between Spiritual Intelligence And Aggression with Mediating Role Of Resiliency In Between Asian Kung Fu workers
مریم حسینی
hossenimaryam11@yahoo.com
1
شیرین زردشتیان
zardoshtian2015@gmail.com
2
جواد کریمی
karimi3488@gmail.com
3
دانشگاه رازی
استادیار / دانشگاه رازی
دانشجوی کارشناسی ارشد / دانشگاه رازی
هدف از پژوهش حاضر، تیببن رابطه هوش معنوی و میزان پرخاشگری با ملاحظه نقش میانجی تاب آوری در بین کنگ فوکاران آسیایی. می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی ورزشکاران حاضر در مسابقات آسیایی کنگ فو می باشند. تعداد ورزشکاران رشته کنگ فو، حاضر در مسابقات آسیایی، 150نفر، شامل (120 مرد ورزشکار و 30 زن ورزشکار)، بود که با توجه به محدود بودن جامعه آماری مورد مطالعه، از طریق روش سرشماری (کل شماری)، کل جامعه آماری به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق از ابزار پرسشنامه های تاب آوری کانر و دیویدسون(2003) ، پرخاشگری پری(1992) و هوش معنوی کینگ(2008) استفاده شده است. به منظور بررسی تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار لیزرل استفاده شده است. یافته های تحقیق، نشان داد رابطه ی معنادار بین هوش معنوی و میزان پرخاشگری با توجه به نقش میانجی تاب آوری در کنگفوکاران آسیایی وجود دارد. بنابراین نتیجه می گیریم که برخورداری از تجربیات معنوی بالا به عنوان برترین حامی تاب آوری، کاهش پرخاشگری را تضمین می کند.
The purpose of study was to examine The Relationship Between spiritual intelligence and aggression with mediating role of resiliency in between asian kung fu workers The statistical research to include all athletes in the Games ofAsian Kung Fu . The number of athletes in Kung Fu, in Asian games, about 150 person , including (120 man athlete and 30 woman athlete), that with regard to the limited statistical society study via the census method (total number) , the statistical society as a model of statistics were chosen. For accumulation information about this research we used of questioners of Resiliency Connor and Davidson (2003), Aggression Perry (1992), Spiritual IntelligenceKing (2008). To check research model diagnostics structural equations and analyze route via used of LISREL software. research findings, Suggests a significant relationship between spiritual intelligence and level of aggression with role of resiliency in asian kung fu workers. So the result for the enjoyment of spiritual is moving forward up as paramount sponsor technology could decrease chooses aggression ensures.
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3594_0c6dbb1b322473aed00d7dbd06beefcf.pdf
هوش معنوی
پرخاشگری
تاب آوری
کنگ فو کاران
Spiritual Intelligence
Aggression
resiliency
Kung Fu workers
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
63
73
4491
Research Paper
تحلیل عاملی فرهنگسازان در ترویج فرهنگ ورزش در ایران
Factor Analysis the Culture Makers in Promoting Culture of Sport in Iran
رحیم خسرومنش
rahimkhosromanesh@yahoo.com
1
محمد خبیری
mkhabiri@ut.ac.ir
2
ابراهیم علیدوست قهفرخی
e.alidoust@ut.ac.ir
3
حسین خنیفر
khnifar@ut.ac.ir
4
حسن زارعی متین
matin@ut.ac.ir
5
دانشجو دکترا مدیریت ورزشی پردیس فارابی دانشگاه تهران
دانشیار دانشگاه تهران، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
دانشیار دانشگاه تهران، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
استاد دانشگاه تهران
استاد دانشگاه تهران
هدف این تحقیق تحلیل عاملی فرهنگسازان در ترویج فرهنگ ورزش در ایران بود. روش شناسی تحقیق از نوع ترکیبی اکتشافی بود. یعنی ابتدا با روش کیفی فرهنگسازان و خلق کنندگان فعالیتهای ورزشی شناسایی و مدل مفهومی ساخته شد و سپس با استفاده از روش کمی معادلات ساختاری رویکرد حداقل مربعات جزئی یا PLS، نقش آنها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته پنج ارزشی لیکرت بود. روایی پرسشنامه به تایید ده تن از خبرگان مدیریت ورزشی رسید. نتیجه آزمون آلفای کرونباخ با مقدار 0.878 نشان داد پایایی پرسشنامه در سطح قابل قبولی است. جامعه آماری افرادی بودند که در خلق انواع فعالیتهای ورزشی در ایران نقش داشتند. 604 مورد از پرسشنامه های توزیع شده پاسخ داده شد (n=604). تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS22 و Smart-PLS انجام گرفت و سطح اطمینان 95% در نظر گرفته شد. یافته ها نشان داد؛ در حال حاضر؛ خانواده، دوستان و نهادهای اجتماعی، جامعه پزشکی، وزارت ورزش و رسانه ملی؛ در ترویج فرهنگ ورزش در جامعه نقش معناداری دارند ولی مدیران دولتی و سیاستمدارن، رهبران و علمای مذهبی، هنرمندان، ورزشکاران نخبه و افراد مشهور در ترویج فرهنگ ورزش منفعل هستند. با توجه به یافته ها ضرورت دارند مدیران ورزشی به منظور استفاده از پتانسیل فرهنگسازان مختلف جهت ترویج فرهنگ ورزش؛ راهکارهایی شناسایی و اجرا نمایند.
The purpose of this research was factor analysis the culture makers in promoting culture of sport in Iran. The research methodology was a exploratory mixed method. In other words, first, using the qualitative method, were identified culture makers and physical activities creators, and conceptual model was created, and then, using quantitative Structural Equation Method, Partial Least Squares (PLS) approach, their role was investigated and analyzed. Data gathering tool was a researcher-made five-point Likert questionnaire. The validity of the questionnaire was approved by ten sports management experts. The results of the Cronbach's alpha with a value of 0.878 showed that the reliability of the questionnaire was acceptable. The statistical population was the people who played a role in creating a variety of sports activities in Iran. 604 questionnaires were answered (n=604). Data analysis was performed using SPSS22 and Smart-PLS software. The confidence level was 95%. The findings showed that at present, families, friends and social institutions, the medical community, the Ministry of Sport and, the national media, have a significant role in promoting the culture of sport in society. But government executives and politicians, religious leaders and scholars, artists, elite athletes and celebrities are passive in promoting a culture of sports. Regarding the findings, it is necessary for sport managers to identify and implement strategies to use the potential of different cultures to promote sport culture.
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4491_6157a30d71c70ab77ebd2f3adc052cc9.pdf
تحلیل عاملی
فرهنگسازان
فرهنگ ورزش
Factor Anylysis
Culture Makers
Sport Culture
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
75
88
4492
Research Paper
تدوین مدل مدیریت دانش و تفکرراهبردی براساس آمادگی سازمانی وزارت ورزش و جوانان
Developing a Model of Knowledge Management and Strategic Thinking Based on Organizational Readiness of the Ministry of Sports andYouth
سهیلا مجلسی ارده جانی
soheila.majlesi2012@yahoo.com
1
غلامرضا شعبانی بهار
shabani1345@gmail.com
2
مجید سلیمانی
mjd_slymn@yahoo.com
3
حبیب هنری
honari_h@yahoo.com
4
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهمدان
استاد مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
استادیار مدیریت و برنامهریزی در تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
هدف از انجام این پژوهش، تدوین مدل مدیریت دانش و تفکر راهبردی بر اساس آمادگی سازمانی وزارت ورزش و جوانان میباشد. جامعه آماری شامل تمامی کارکنان وزارت ورزش و جوانان تهران (890 نفر) بود که با روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد350 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، روش پژوهش، کمی و از نوع همبستگی است، و ابزاراندازهگیری؛ پرسشنامههای استاندارد آمادگی سازمانی ضیایی و همکاران (1390)، مدیریت دانش همتی (1389)، و تفکرراهبردی منوریان و همکاران (1391)، میباشد. روایی پرسشنامهها با نظر 10 نفر از اساتید متخصص مدیریت ورزشی تأیید و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای آمادگی سازمانی78/0، تفکرراهبردی 83/0و مدیریت دانش 75/0، بهدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون دوجملهای و روش مدل معادلات ساختاری از طریق نرمافزار Smart-PLS استفاده شد. نتایج نشان داد بین سنجش آمادگی سازمانی برای استقرار مدیریتدانش و تفکرراهبردی ارتباط معناداری وجود داشت. همچنین نتایج نشان داد که مدیریت دانش بر تفکرراهبردی تأثیر معناداری دارد. بررسی شاخصهای نیکویی برازش مدل نیز نشان داد که مدل ساختاری مدیریت دانش و تفکر راهبردی بر اساس آمادگی سازمانی از براش مناسب و قابل قبولی برخوردار است (24/0GOF=). مدیران می-توانند به آمادگی سازمانی، به عنوان شاخص موفقیت آینده سازمان به منظور استقرار و ارتقاء استراتژیهای منحصر به فرد توجه داشته باشند.
The purpose of this research is to develop a model of knowledge management and strategic thinking based on organizational readiness in the Ministry of Sports and Youth. The statistical population consisted of all employees of the Ministry of Sport and Youth of Tehran (890 people). By simple random sampling, 350 individuals were selected as sample. The research method is quantitative and correlational, and instrumental measurement; organizational preparedness standard questionnaire Ziaee et al. (2011), Hemati Knowledge Management (2010), and Manourian et al. (2012). Validity of the questionnaires was confirmed by 10 experts of sport management and their reliability was Cronbach's alpha coefficient for organizational readiness 0.78, strategic thinking 0.83 and knowledge management 0.75. In order to analyze the data, binomial test and structural equation modeling were used through Smart-PLS software. The results showed that there was a significant correlation between organizational readiness for establishing managerial knowledge and strategic thinking. Also, results showed that KM has a significant effect on strategic thinking. The study of goodness of fitness fit of the model also showed that the structural model of knowledge management and strategic thinking based on the organizational readiness of the brush has a suitable and acceptable (GOF =0.24). Managers can consider organizational readiness as an indicator of the organization's future success in order to deploy and promote unique strategies
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4492_c7cab8a4f971f8047a12761166e166d6.pdf
"آمادگی سازمانی
" "تفکرراهبردی"
"مدیریت دانش"
"وزارت ورزش و جوانان"
“ Organizational readiness”
“strategic thinking”
“ knowledge management
“ “Ministry of Sports and Youth”
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
89
98
4493
Research Paper
نقش میانجی مسئولیت اجتماعی در رابطه اخلاق حرفه ای مدیران با رفتار شهروندی هواداران باشگاه های فوتبال
The Mediating Effects social responsibility on The Causal Relationship Between Professional ethics of the managers And Citizenship behavior Among Football Clubs Fans
سعید حاتمی
saeedhatami1985@gmail.com
1
نجف آقایی
aghaei@hamid@gmail.com
2
حسین پورسلطانی زرندی
r.f.sportmed@gmail.com
3
حسین اکبری یزدی
akbarihossein@yahoo.cm
4
دانشگاه خوارزمی
دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی
استادیار دانشگاه پیام نور
استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی مسئولیت اجتماعی در رابطه اخلاق حرفهای مدیران با رفتار شهروندی هواداران باشگاههای فوتبال بود. روش تحقیق حاضر همبستگی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش تمامی هواداران لیگ برتر فوتبال کشور در سال 1396، که برای تماشای مسابقات فوتبال تیم محبوب خود در ورزشگاه آزادی حضور یافتند؛ بود. با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه برای جامعه نامحدود 320 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از سه پرسشنامه اخلاق حرفهای عیدی و همکاران (1395)، پرسشنامه مسئولیت اجتماعی باشگاه بخشنده (1391) و پرسشنامه رفتار شهروندی گروث (2005) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده-ها از آزمون همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین اخلاق حرفهای و مؤلفههای آن و مسئولیت اجتماعی و مؤلفههای آن با رفتار شهروندی هواداران رابطه معنادار وجود دارد. خروجیهای نرم افزار AMOS نشاندهندۀ مناسب بودن مدل ساختاری بود (میزان شاخصهای 91/0=GFI،96/0=NFI، 95/0=IFI، 96/0=CFI و 012/0= RMSEA نشاندهندۀ برازش مدل ساختاری بودند). با توجه به نتایج تحقیق به نظر میرسد، که مسئولیت اجتماعی باشگاه میتواند به عنوان متغیر میانجی بین اخلاق حرفهای مدیران و رفتار شهروندی هواداران عمل نماید و اخلاق حرفهای از این طریق اثرات خود را بر رفتار شهروندی هواداران نمایان سازد.
The purpose of this study was to investigate the role of mediator of social responsibility in the relationship between professional ethics of managers and Behavioral Citizenship of the fans of football clubs. The research method was correlation and survey. The statistical population of this research was all fans of the national football league in 2017-18, who were present at the Azadi Stadium to watch their favorite football matches. Using the sample size formula for an unlimited society, 320 people were selected as samples. The research Instruments were Eidi professional ethics questionnaire (2016), Bakhshande Social responsibility questionnaire (2012) and citizenship behavior Gruth questionnaire (2005). Collected data were analyzed by inferential methods such as pearson correlation coefficient and structural equation model. Research. results showed a positive and significant relationship between professional ethics, social responsibility citizenship behavior Fans. the output of the AMOS software showed that structural model is fit. (GFI = 0.91, IFI = 0.95, NFI = 0.96, CFI = 0.96 & RMSEA = 0.012). According to results it seems that The social responsibility of the club can act as a mediator between the professional ethics of managers and the citizenship behavior of the fans And professional ethics thus show their effects on the citizenship behavior of supporters.
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4493_bef0ecd638dae248022e1c2d5c21bfe0.pdf
اخلاق حرفهای
مسئولیت اجتماعی
رفتار شهروندی
هواداران
Social responsibility
professional ethics
Citizenship Behavior
fans
per
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
2018-03-21
5
1
99
108
4509
Research Paper
تحلیل عوامل موثر بر رفتار مدیران ورزش قهرمانی ایران با رویکرد برنامه ریزی سناریو
An Analysis of Factors Affecting the Behavior of Iranian Championship Sport by Scenario Planning Approach
لقمان کشاورز
keshavarzlo@yahoo.com
1
ابوالفضل فراهانی
bahman.asgari@mihanmail.com
2
جواد محمدخانی
jmohammadkhani66@gmail.com
3
دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
استاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل عوامل موثر بر رفتار مدیران ورزش قهرمانی با رویکرد برنامه ریزی سناریو است جامعه آماری پژوهش روسا، نائب رئیسان فدراسیونهای ورزش قهرمانی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و اساتید مدیریت ورزش دانشگاههای کشور است. برای نمونه آماری 32 نفر به طور هدفمند انتخاب شد. ابزار و روش گردآوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه ویک ماتریس بود. پرسشنامه میزان تاثیرگذاری و پرسشنامه میزان عدم قطعیت. ابتدا از میان 64 عامل اولیه، 21 عامل مهمتر شناسایی، سپس در پرسشنامه سوم به شکل ماتریسی به ابعاد 21×21 توسط خبرگان تکمیل و دادهها توسط نرمافزار میک مک مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان داد 7 عامل برنامه جامع ورزش قهرمانی، سیستم حمایتی مداوم، نظام جامع استعدادیابی، اماکن ورزشی مدرن، دوره های بازآموزی مربیان، تمرینات علمی درازمدت وسیستم ارزیابی عملکردمربیان و ورزشکاران بر رفتار مدیران ورزش قهرمانی ایران با رویکرد برنامه ریزی سناریو موثر هستند.
The purpose of this study was to analyze the factors affecting the behavior of the championship sports managers with the scenario planning approach. The statistical population of the research is the principals, vice president of sport championship federations, the National Olympic Committee, and the Ministry of Sports and Youth and the sports management professors of the universities of the country. For statistical sample 32 individuals were selected purposefully. The data gathering tool and method included two matrix questionnaires. Impact questionnaire and uncertainty questionnaire. First, among the 64 primary factors, 21 factors were identified, then in the third questionnaire, a 21-dimensional 21-dimensional questionnaire was completed by the experts and the data were analyzed by the Mick-Mac software. The findings of this study showed that 7 factors of the comprehensive championship program, continuous support system, comprehensive scouting system, modern sporting venues, coaches 'retraining courses, long term training exercises of the team and players' evaluation system are effective on the behavior of Iranian champions of sport with a scenario planning approach. .
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_4509_b006c47995176233f833daecf6433bee.pdf
رفتار مدیران
سناریو
ورزش قهرمانی
Leadership Behavior
scenario
Championship Sports