دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
بررسی رابطه بین پایبندی به اخلاق ورزشی و انسجام گروهی تیمهای ورزشی بانوان
11
18
FA
رضوان
شیرالی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز
pajo0hsh206@chmail.ir
عبدلرحمن
مهدی پور
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز
zarea6@yahoo.com
طاهره
ازمشا
مربی مدیریت ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز
za4@gmail.com
این پژوهش با هدف تاثیر پایبندی به اخلاق ورزشی بر انسجام گروهی تیمهای بسکتبال و فوتسال بانوان شهرستان اهواز صورت پذیرفت. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی تیمهای بانوان ورزشکار بسکتبال و فوتسال شهرستان اهواز میباشد. که از این بین تعداد 118نفر به عنوان نمونه پژوهش مشخص گردیدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از سه پرسش نامه، اطلاعات فردی و برای سنجش اخلاق ورزشی از پرسشنامه (ITCSQ) دیودسون و همکاران (2006) و همچنین برای اندازه گیری میزان انسجام گروهی تیمهای ورزشی از پرسش نامه وید مایر و براولی (1985) بر اساس مدل ادراکی کارون (1982) استفاده شد. برای تجریه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss و از رویکرد معادلات ساختاری به وسیله نرم افزار AMOS به بررسی و آزمودن فرضیههای پژوهش پرداخته شد. نتایج پژوهش نشان داد پایبندی به ارزشهای اخلاقی با ضریب همبستگی 25/0 با انسجام گروهی تیمهای ورزشی رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که ارزشهای اخلاقی ورزشکاران با مقدار ضریب مسیر89/0 و نسبت بحرانی(CR)69/3 بر انسجام گروهی تاثیر دارد.<br />واژههای کلیدی
اخلاق ورزشی,انسجام گروهی,ورزش بانوان,فوتسال,بسکتبال
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3063.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3063_3eda3d72a38cc86a5105c3a7cc1f3486.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
تبیین رابطه رهبری اصیل و رفتار شهروندی سازمانی با ملاحظه نقش میانجی اعتماد سازمانی در وزارت ورزش و جوانان
19
25
FA
همایون
عباسی
عضو هیئت علمی مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
habbasioo3@gmail.com
جواد
کریمی
0000-0001-9809-2502
دانشجوی کارشناسی ارشد/دانشگاه رازی
karimi3488@gmail.com
مریم
حسینی
دانشجوی کارشناسی ارشد/دانشگاه رازی
hossenimaryam11@gmail.com
بهاره
حسین آبادی
دانشجوی کارشناسی ارشد/دانشگاه رازی
hossenimaryam11@yahoo.com
هدف پژوهش، بررسی رابطه رهبری اصیل و رفتار شهروندی سازمانی با ملاحظه نقش میانجی اعتماد سازمانی در بین کارشناسان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. روش تحقیق، توصیفی- همبستگی و جامعه آماری شامل تمامی کارشناسان وزارت ورزش و جوانان (350 نفر) بودند که از طریق نمونه گیری تصادفی- طبقهای متناسب، 185 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش، پرسشنامههای رهبری اصیل اولیو و همکاران (2007)؛ رﻓﺘﺎر ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ پادساکف و همکاران (1990) و اعتماد سازمانی مورمن و همکاران (1988)، میباشند. مقادیر آلفای کرونباخ پرسشنامههای رهبری اصیل 85/0، اعتماد سازمانی 88/0 و رفتار شهروندی سازمانی 79/0 محاسبه و تایید گردید. برای تحلیل دادهها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نرم افزارهای مورد استفاده SPSS و LISREL بودند. همچنین، بر اساس مدل ارایه شده می توان گفت که، رهبری اصیل با میزان ضریب 48/0 اثر مثبت و متوسطی بر اعتماد سازمانی و با مقدار ضریب 78/0 نیز اثر مثبت و بالایی بر رفتار شهروندی دارد. اعتماد سازمانی نیز با ضریب بتای 56/0 اثر مثبت و نسبتأ بالایی بر رفتار شهروندی دارد.نتیجه این که، بین رهبری اصیل و رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش میانجی اعتماد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
رهبری اصیل,رفتار شهروندی سازمانی,اعتماد سازمانی,وزارت ورزش و جوانان
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3091.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3091_36fae0dee33a304e93cf1b5edc65645b.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
نقش میانجی هوش فرهنگی با مهارتهای ارتباطی در رابطه بامدیریت ارتباط با مشتری
27
35
FA
محسن
هراتی
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد مشهد
mohsenharati28@gmail.com
حسن
فهیم دوین
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد وحد مشهد
fahim_pe@yahoo.com
محمد
کشتی دار
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه بیرجند
mkeshtidar@um.ac.ir
هدف از پژوهش نقش میانجی هوش فرهنگی با مهارتهای ارتباطی دررابطه با مدیریت ارتباط با مشتری بود. جامعه آماری کلیه مدیران سازمانها و مراکز ورزشی استان خراسان جنوبی (180 نفر) در سال 1394 بود که با استفاده از جدول مورگان 123 نفر بهعنوان نمونه بر اساس روش نمونهگیری ترکیبی و نوع تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع توصیفی–تحلیلی بود،که جمعآوری اطلاعات به شکل میدانی بودوابزار مورداندازهگیری سه پرسشنامه که مربوط به پرسشنامه هوش فرهنگی ویلیام اچ. پراد(2005) و پرسشنامه مهارت های ارتباطی بارتون جی. ای(1990)و پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری محسنیان (1392)بود که روایی پرسشنامهها به رؤیت13 تن از اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد و فردوسی مشهد(1394) رسید و مورد تائید قرار گرفت و اعتبار به روش آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار Spss ، بعد از پر شدن 30 پرسشنامه و گرفتن آزمون به ترتیب 94/.و91/.و85/.تعیین شد؛ و در بخش ازمون از آزمونکولموگوروف-اسمیرنوف و آمار استنباطی مناسب نظیر تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل و در برخی از دادهها از نرمافزار Spss نسخه 22 استفاده شد نتایج برگرفته از یافته های استنباطی بیان می کند که مهارتهای ارتباطی از طریق هوش فرهنگی بر مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد
"هوش فرهنگی","مدیریت ارتباط با مشتری","مهارتهای ارتباطی","مدیران ورزشی"
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3092.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3092_3ae1441dbfbd12960d0a8caf93f7162b.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
تحلیل رگرسیونی رضایت شغلی و تعهد سازمانی با اثربخشی معلمان تربیت بدنی شهرستانهای استان تهران
37
44
FA
علی
جعفری
دبیر/آموزش و پرورش
jafari_7210@yahoo.com
محمد
علیمردانی
کارمند/وزارت ورزش
malimardani63@yahoo.com
هدف از پژوهش حاضر تحلیل رگرسیونی رضایت شغلی و تعهد سازمانی با اثربخشی معلمان تربیت بدنی شهرستانهای استان تهران بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه ی معلمان تربیت بدنی شهرستانهای استان تهران بالغ بر 1850 نفر در سال تحصیلی 94-1393 بود. بر اساس جدول مورگان 319 نفر به صورت تصادفی طبقهای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه های استاندارد رضایت شغلی هرزبرگ که حاوی 72 سوال، پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر حاوی 24 سوال و پرسشنامه اثربخشی 20 سوالی گلدبرگ استفاده شد. روایی هر سه پرسشنامه به تائید 15 نفر از متخصصین رسید و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی بر روی30 نفر آزمودنی و با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 79/0، 83/0 و 81/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، از آمار توصیفی (فراوانی و درصد فراوانی) و آمار استنباطی از جمله آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، رگرسیون خطی، رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر با کمک نرم افزار spss19 استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که رضایت شغلی معلمان به صورت مستقیم با ضریب مسیر53/0 با تعهد سازمانی ارتباط مستقیم معنادار و همچنین با اثربخشی با ضریب مسیر 4/0 ارتباط مستقیم معنادار دارد (05/0>p). همچنین تعهد سازمانی با ضریب مسیر 34/0 با اثربخشی ارتباط مستقیم دارد(05/0p< ). رضایت شغلی معلمان به طور غیر مستقیم با ضریب مسیر 63/0 و از طریق تعهد سازمانی با اثر بخشی معلمان تربیت بدنی شهرستانهای استان تهران ارتباط معناداری دارد(05/0p<).
رضایت شغلی,تعهد سازمانی,اثربخشی,معلمان تربیت بدنی
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3093.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3093_b4b301d9c016ff3a548a243320b4cda2.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
تحلیل عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی
45
53
FA
مهدی
گودرزی
مربی مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
mad.goodarzi@yahoo.com
مجید
جلالی فراهانی
عضو علمی
jalali@yahoo.com
حسین
رجبی
عضو علمی
rajabi@yahoo.com
مهرزاد
حمیدی
عضو علمی
hamidi@yahoo.com
امروزه اشتغال یکی از مهمترین چالش های ملی محسوب می شود. هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل رفتاری موثر بر ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی کشور بود. جامعه آماری پژوهش شامل 2761 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بود که بر طبق جدول مورگان تعداد نفرات، نمونه برابر با 338 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه 28 سئوالی محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 15 تن از متخصصین مدیریت ورزشی رسید. پایایی آن نیز در یک مطالعاه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه شد. روایی سازه آن نیز در تحلیل عاملی تایید شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل عاملی اکتشافی، KMO، بارتلت با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد به ترتیب اولویت عوامل رفتاری محیطی، تخصصی، تجاری و مدیریتی در ارتقا کارآفرینی دانشجویان مدیریت کشور نقش دارند.
کارآفرینی,عوامل رفتاری,مدیریت ورزشی
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3096.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3096_f5135d10d085766da519789758f9e177.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
تاثیر محیط قانونی بر بلوغ سازمانی وزارت ورزش و جوانان
55
64
FA
غلامرضا
شعبانی بهار
استاد دانشگاه علامه طباطبایی
shabani1345@gmail.com
لقمان
کشاورز
دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
loghman.keshavarz@pnu.ac.ir
ابوالفضل
فراهانی
استاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
afarahan@pnu.ac.ir
اکبر
فرید فتحی
0000-0003-3348-1595
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
aff_sport@yahoo.com
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر محیط قانونی بر بلوغ سازمانی در وزارت ورزش و جوانان بود. جامعه آماری تحقیق اعضای هیات علمی دانشگاهها با سابقه مدیریت در ورزش، مدیران وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان خبره در واحدهای ستادی و تابعه و مدیران فدراسیونهای ورزشی به تعداد 300 نفر بودند که همه آنها به صورت کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامههای استاندارد بلوغ سازمانی سلطانی و همکاران (۱۳۸۹) و محیط قانونی نیک نژاد (1394) استفاده شد. روایی هر دو پرسشنامه به تایید 8 تن از متخصصین رسید و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی به ترتیب 83/0 و 86/0 محاسبه شد. برای تحلیل اطلاعات جمعآوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون و معادلات ساختاری با کمک دو نرمافزار SPSS و AMOS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین تمامی ابعاد محیط قانونی با ابعاد بلوغ در سازمان به جز بلوغ سازمانی با بُعد ثبات و اخلاق محوری از ابعاد محیط قانونی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین محیط قانونی می تواند تأثیر مثبت و معناداری برابر با 216/0 بر بلوغ در سازمان داشته باشد. در آخر محیط قانونی قابلیت پیشبینی 45 درصد از واریانس بلوغ در سازمان را دارد.
محیط قانونی,بلوغ سازمانی,بلوغ فردی,بلوغ فرآیندی
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2948.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2948_14e89d01aa1de5b67b45d7597939d0c4.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
ارتباط سبک های مدیریتی مدیران با استرس شغلی و انگیزه پیشرفت شغلی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان
65
74
FA
محمد علی
قره
دانشگاه پیام نور
ghareh.sport@yahoo.com
لقمان
حسامی
دانشجوی دکترای دانشگاه پیام نور
hesami.log@gmail.com
هدف از پژهش حاضر بررسی ارتباط سبک های مدیریتی مدیران با استرس شغلی و پیشرفت شغلی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی_همبستگی بود که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان (700N=) بود که 240 نفر با توجه به جدول مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه استرس شغلی، پرسشنامه سبک های مدیریتی و پرسشنامه پیشرفت شغلی استفاده شد. روایی پرسشنامه ها توسط 7تن از اساتید مدیریت ورزشی تایید گردید همچنین پایایی پرسشنامه های تحقیق با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. از آزمون های آماری کلموگروف اسمیرنف، پیرسون و رگرسیون چند متغیره به منظور ارزیابی داده های تحقیق و با استفاده از نرم افزارSPSS استفاده شد. نتایج نشان داد بین سبک رهبری انسان مدار و استرس شغلی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد و بین سبک رهبری وظیفه مدار و استرس شغلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد بین سبک مدیریت انسان مدار و پیشرفت شغلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و بین سبک مدیریت وظیفه مدار و پیشرفت شغلی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد سبک مدیریتی مدیران پیش بینی کننده قوی برای استرس شغلی و پیشرفت شغلی کارکنان است. در نتیجه به منظور پیشرفت شغلی کارکنان و کاهش استرس در سازمان مدیران باید سبک رهبری انسان مدارانه را مورد توجه قرار دهند
استرس شغلی,پیشرفت شغلی,سبک های مدیریت
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3144.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3144_f557f9a44159cbc3602d9885523a74a6.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
بررسی رابطة هوش معنوی، تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان منتخب
75
86
FA
سیدعلی
نقوی
مدرس دانشگاه
sa.naghavi@chmail.ir
عادل
آذر
رییس دیوان محاسبات کشور
azr@modares.ac.ir
میرمحمد
اسعدی
معاون دانشجویی دانشگاه علم و هنر
asadi@sau.ac.ir
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة هوش معنوی، تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان منتخب بود. روش پژوهش به صورت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان منتخب به تعداد 185 نفر بوده که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 125 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها، از پرسشنامههای هوش معنوی عبدالهزاده و همکاران (1388)، رضایت شغلی اسمیت و همکاران (1969) و تعهد سازمانی آلن و میر (1990) استفاده شد که پس از تأیید روایی توسط متخصصین، پایایی آنها نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از تحلیل رگرسیون و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای SPSS و LISREL استفاده شد. یافتهها نشان داد که رابطة میان هوش معنوی و رضایت شغلی، هوش معنوی و تعهد سازمانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی معنادار میباشد. همچنین میان هوش معنوی با رضایت شغلی و هوش معنوی با تعهد سازمانی نیز رابطهای چندگانه وجود دارد که هوش معنوی 27 درصد از واریانس رضایت شغلی و 23 درصد از واریانس تعهد سازمانی را پیشبینی میکند.
هوش معنوی,تعهد سازمانی,رضایت شغلی,ادارۀ کل ورزش و جوانان
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3145.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3145_3e98a4731cbe60fcd8e90ded8c2d3118.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
تحلیل مسیر سرمایه روانشناختی و رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی شهر اماره عراق
97
107
FA
علی
حیرانی
استادیار رفتار حرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
ali.heyrani@gmail.com
احمد
مظلوم صالح الربیعاوی
دانشجوی کارشناسی ارشد رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
yasamenfalih@gmail.com
سعید
خانمرادی
دانش آموخته کارشناسی ارشد، مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه
khanmoradisaeed@gmail.com
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل مسیر سرمایه روانشناختی و رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی شهر اماره عراق می باشد. روش تحقیق، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری کلیه معلمان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی شهر اماره عراق به تعداد 3600 نفر بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 250 معلم تربیت بدنی و 400 معلم غیر تربیت بدنی به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه های استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز (2007) و پرسشنامه رضایت شغلی ویس و همکاران (1967) استفاده گردید. روایی پرسشنامه ها بر اساس نظر 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی تایید شد و پایایی نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، به ترتیب مقدار 0/83، 0/73 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده های از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و ...) و آمار استنباطی (K_S، ضریب همبستگی اسپیرمن و U مان ویتنی) استفاده گردید. همچنین از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار AMOS استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سرمایه روانشناختی و ابعاد آن با رضایت شغلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد(p
سرمایه روانشناختی,رضایت شغلی,اماره عراق,معلمان
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3147.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3147_6b8460273c6e2024870ddc556985f141.pdf
دانشگاه پیام نور
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
2538-4023
2538-4031
3
3
2016
09
22
تدوین نظام نامه اخلاقی مسئولین تربیت بدنی دانشگاههای پیام نور کشور
109
116
FA
حیدر
حسینی
استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
heidar_ss@yahoo.com
همت الله
بسطامی
استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
hemmat_bastami@yahoo.com
زهرا
فیض
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور
feiz50@yahoo.com
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین نظام نامه اخلاقی مسئولین تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور کشور است. جامعه آماری تحقیق را تمامی مسئولین تربیت بدنی استانها و نیز مدیران اداره کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور تشکیل داده اند که نمونه آماری برابر با جامعه آماری و به تعداد 35 نفر می باشد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه 29 سوالی محقق ساخته با 5 عامل مسئولیت پذیری، عدالت، صداقت، نگرش حرفه ای و احترام بود. روایی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی تایید شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0 بدست آمد... به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده ها از شاخص های توصیفی همچون میانگین و انحراف استاندارد و توزیع های فراوانی و درصدی استفاده شد. برای بررسی وضعیت سؤالات، عامل ها و مفهوم از آزمون t تک نمونه ای و همچنین برای الویت بندی سؤالات و عامل ها از آزمون فریدمن و برای مقایسه سوالات ، عامل ها و مفهوم نظام نامه اخلاقی از آزمون های t مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. از نرم افزار SPSS22 و نیز PLS جهت تحلیل عاملی به شیوه معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس نتایج به دست آمده گویه های همه ابعاد مفهوم نظام اخلاقی در سطح اطمینان 95% معنادار شدهاند و در اندازهگیری سازههای خود سهم معناداری را ایفا کردهاند و از میان ابعاد عوامل مؤثر بر تدوین نظام اخلاقی به ترتیب ابعاد نگرش حرفهای، عدالت و مسئولیت پذیری بالاترین الویت را داشتند. <br /><span style="font-size: 9.0pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">The aim of the present study, </span><span style="font-size: 9.0pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA;">Developing </span><span style="font-size: 9pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman', serif;">The ethical workbook</span><span style="font-size: 9.0pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA;">of </span><span style="font-size: 9.0pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'B Lotus'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;"> Physical education authorities of</span><span style="font-size: 9.0pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-bidi-font-family: 'B Mitra'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: FA;">university of payamenoor.</span><span style="font-size: 9.0pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">Statistical research society of physical education, all the authorities of the provinces, as well as the directors of the Department of physical education-payame Noor University have established that country statistical sample is equal to the number of population and 35 people.29 questions questionnaire measured tool researcher with factor 5, accountability, justice, honesty, professional attitude and respect was<span lang="AR-SA" dir="RTL">.</span> Validity of the questionnaire by 10 professors of sports management confirmed<span lang="AR-SA" dir="RTL">.</span></span><span style="font-size: 9.0pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'B Lotus'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;"> Reliability of</span><span style="font-size: 9.0pt; line-height: 150%; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;"> the questionnaire using cronbach's alpha obtained 0.87. In order to analyze the data from the statistical descriptive indicators, such as the mean and standard deviation of the distribution, frequency and% and were used. For status questions, and the concept of a single t-azazmon a sample as well as to prioritize the questions and test data from Friedman and to compare the questions, and the concept of ethical workbook from the independent t-test and analysis of variance were used.. For factor analysis of structural equations manner,pls and spss22 software were used. Based on the results of all the dimensions of the concept of moral system in the 95% confidence level are meaningful And the size of their share of structure fitted up to have played a significant Among the factors affecting the ethical dimensions of the codification system to arrange the dimensions of professional attitude, justice and accountability is the highest priority.</span>
نظام نامه اخلاقی,مسئولین تربیت بدنی,دانشگاه پیام نور
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3343.html
https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_3343_0df6e895c6fad5f02b7bccdb0c8fba5c.pdf