TY - JOUR ID - 1640 TI - ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی JO - مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش JA - FMSS LA - fa SN - 2538-4023 AU - کشاورز, لقمان AU - کمندی, عیسی AU - فریدفتحی, اکبر AU - سلطانی, مرتضی AD - دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور AD - کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور AD - مدرس دانشگاه مراغه AD - هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی امین Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 2 IS - 1 SP - 79 EP - 87 KW - آموزش KW - خدمت؛ رضایت شغلی KW - معلمان تربیت بدنی DO - N2 -    هدف از پژوهش حاضر برسی ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی بود. جامعه آماری پژوهش همه 180 معلم تربیت بدنی شهر قزوین بود که بر اساس جدول مورگان 118 تن به طو تصادفی – طبقه­ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست­یابی به اهداف پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته آموزش ضمن خدمت و پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هالین استفاده شد. برای تحلیل داده­ها از روش­های آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف – اسمیرنف، تی استودنت تک گروهی، تی استودنت مستقل و رگرسیون خطی با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که کیفیت دوره­های آموزش ضمن خدمت در سطح متوسط و رضایت شغلی معلمی تربیت بدنی در سطح مطلوب قرار دارد (05/0>P). بین کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد و کیفیت دوره­های آموزش ضمن خدمت قابلیت پیش بینی رضایت شغلی معلمین تربیت بدنی را دارد (05/0>P). همچنین بین کارایی دوره های ضمن خدمت و میزان رضایت معلمین زن و مرد تربیت بدنی اختلاف معناداری وجود ندارد. بنابراین انتخاب درست در نوع دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان می‌تواند مزایایی از قبیل رضایت شغلی را به همراه داشته باشد. UR - https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1640.html L1 - https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_1640_f9452e24ca046daf6c099e53934f0776.pdf ER -