TY - JOUR ID - 2450 TI - تحلیل رابطه بین ادراک از منابع قدرت اساتید با اثربخشی دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران JO - مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش JA - FMSS LA - fa SN - 2538-4023 AU - رفیعی, امید AU - غفوری یزدی, مهدی AU - علی دوست قهفرخی, ابراهیم AU - آریانا, مژگان AD - کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران AD - دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران AD - هیات علمی دانشگاه تهران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 2 IS - 4 SP - 65 EP - 73 KW - اساتید KW - اثربخشی KW - تربیت‌بدنی KW - دانشجویان KW - منابع قدرت DO - N2 - هدف از پژوهش حاضر تحلیل رابطه بین ادراک از منابع قدرت اساتید دانشگاه با اثربخشی دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد که در آن جمع­آوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری موردنظر ۲۰۰۰ نفر برآورد شد که با استفاده از جدول مورگان تعداد ۳11 نفر به‌عنوان حجم نمونه آماری تعیین شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامة پایگاه‌های قدرت وان و همکاران (۲۰۰۰) و پرسشنامة اصلاح‌شده اثربخشی مدیریت سازمان جفری و همکاران (۲۰۰۲) بود. برای تجزیه‌وتحلیل آماری داده­ها از آزمون­های کالموگروف اسمیرنوف، پیرسون، دوربین واتسون و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین ادراک از منابع قدرت اساتید با اثربخشی دانشجویان رابطه مثبت معنی‌دار وجود دارد (001/0=>P). همچنین ضریب تعیین بدست آمده نشان داد که منابع قدرت 36 درصد از اثربخشی دانشجویان را تبیین می‌کند. از طرفی منابع قدرت تخصص (001/0=P، 195/5=t) و قدرت مرجعیت (001/0=P، 361/3=t) دارای ارتباط معنی­دار و واجد شرایط پیش­بینی کنندگی برای تحقق اثربخشی دانشجویان تربیت­بدنی دانشگاه­های دولتی شهر تهران می­باشند. UR - https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2450.html L1 - https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_2450_992decb751aa56bf01f0c6fcd1802cfe.pdf ER -