دانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321A Comparison between Life Quality of Sport-for-All Female Participants and Non-Participantsمقایسة کیفیت زندگی بانوان شرکت کننده و غیر شرکت کننده در ورزش های همگانی1120857FAابولفضلفراهانیاستاد گروه تربیت بدنی دانشگاه پیام نورزهراخسروی فرکارشناس ارشد دانشگاه پیام نورJournal Article20131211The present research was an attempt to compare life quality of female participants and non-participants at the sport for all. Statistical population of the research included a great number of females with the age range of 20 to 60 in Sarepolezahab city. Based on Cochran formula 384 sport-for-all female participants were selected as the experimental group and the same number were selected from among the non-participant females as the control group. In order to achieve the research goals, the short form of World Health Organization Quality of Life Questionnaire was used. Validity of the questionnaire was confirmed by 15 experts and its reliability was calculated in a preliminary study with 30 subjects and recorded Cronbach’s alpha coefficient of 0.94. To run data analysis, descriptive and inferential statistics including Kolmogorov- Smirnov, Single sample t-test, and independent t-test were used employing SPSS.V.16. Research findings showed that life quality and general health of sport-for-all female participants is better than sport-for-all female non-participants. Also physical health, psychological health, social relationships, and environment health of the sport-for-all female participants is better than sport-for-all female non-participants.هدف از پژوهش حاضر مقایسة کیفیت زندگی زنان شرکت کننده و غیر شرکت کننده در ورزش های همگانی است. جامعة آماری تحقیق بانوان بیست تا شصت سالة شهر سرپل ذهاب و تعداد آنان نامحدود است. تعداد آزمودنی ها براساس فرمول کوکران برای جامعه نامحدود سیصدوهشتادوچهارنفر تعیین شد. بر این اساس سیصدوهشتادوچهارنفر از بانوان شرکتکننده در ورزشهای همگانی به طور تصادفی برای نمونة گروه تجربی و به همین تعداد از بانوان غیر شرکت کننده در ورزش همگانی به طور تصادفی برای نمونة گروه شاهد انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامة فرم کوتاه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی استفاده شد. روایی پرسشنامه به تایید پانزده نفر از متخصصین رسید و پایایی آن در مطالعة مقدماتی با سی آزمودنی و با روش آلفای کرونباخ 0/93 محاسبه شد. برای توصیف داده ها از آمــــــــار توصیفی و روشهای آماری استنباطی از جمله T-TEST تک نمونه ای و مستقل و کولموگراف اسمیرونوف، با کمک نرم افزار SPSS.V.16 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که کیفیت زندگی و سلامت عمومی زنان شرکت کننده در ورزش همگانی و حیطه های مربوط به آن، یعنی سلامت جسمانی، سلامت روانی، روابط اجتماعی و سلامت محیطی از کیفیت زندگی زنان غیر شرکت کننده در ورزش همگانی بهتر است.https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_857_9e6f846e833ae67a3a48bd746da93889.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321Establishing a Performance Management System for the National Olympic Committee: by the Balance Scorecard Approachتدوین نظام مدیریت عملکرد کمیتة ملی المپیک با رویکرد BSC2130868FAلقمانکشاورزدانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورمهرزادحمیدیدانشیار دانشگاه تهرانمحمودگودرزیاستاد دانشگاه تهرانسیدنصراللهسجادیدانشیار دانشگاه تهرانJournal Article20131214The present research aimed at establishing a performance management system for the National Olympic Committee (N.O.C) by the balance scorecard approach. The statistical population included 114 of the N.O.C general assembly members, experts, and elites familiar with the N.O.C. The study sample was chosen purposefully (89 individuals). The qualitative interview was used as the investigation instrument and the collected data were analyzed by logical inductive reasoning. The research findings showed that the N.O.C enjoys four perspectives such as finance, customer, internal process, learning, and growth as well as 41 long-term objectives, 128 measurements, and 128 qualitative objectives. Ultimately it was concluded that suggested perspectives, long-term objectives, measurements, and qualitative objectives are capable of performance management of N.O.C and they are potent to be applied in practicing strategies of the N.O.C. due to the relationship between the N.O.C vision and strategies and its long-term objectives, measurements, and qualitative objectives. هدف از انجام پژوهش، تبیین الگوی مدیریت عملکرد کمیتة ملی المپیک با رویکرد BSC است. جامعة آماری پژوهش صدوچهارده نفر از اعضای مجمع عمومی کمیتة ملی المپیک، متخصصان و خبرگان آشنا به امور کمیته ملی المپیک هستند که از بین آنها هشتادودونفر به طور هدفمند برای نمونة تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه استفاده شده که روایی پرسشنامه مورد تائید متخصصان قرار گرفته، پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ و با ضریب 0/84 به تـــائید رسیده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوریشده از آزمون مجذور کای و روش استقراء منطقی استفاده شد. یافــــته های پژوهش نشان می دهد که کمیتة ملی المپیک برای مدیریت عمکرد خود دارای چهارمنظر مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی، یادگیری و رشد و چهـــــــل و یک هدف استراتژیک، صدوبیست و هشت سنجه در منــظرهای مختلف و صدوبیست وهشت هدف کمّی بلندمدت در منظرهای گوناگون است. درنهایت چنین میتوان نتیجه گرفت که منظرها، اهداف استراتژیک، سنجه ها و اهداف کـــــــمّی به دست آمده به دلیل ارتباط بین چشم انداز و استراتژی ها با اهداف بلند استراتژیک، سنجه ها و اهداف کمّی کمیتة ملی المپیک در منظرهای مختلف، قابلیت مدیریت عملکرد این سازمان ورزشی را دارد.https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_868_b96e17c61d650ceca128279844982442.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321The Relationship between Coaches' Decision-Making Styles and the Rate of Satisfaction and Burnout of Men and Women Basketball Premier League Players in Iranارتباط بین سبک های تصمیم گیری مربیان با میزان رضــــایت مندی و تحلیل رفتگی بازیکنان لیگ های برتر بسکتبال مردان و زنان ایران3138867FAولینوذریاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجانمحمدحسنبوستانیباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقانJournal Article20131124The present research was aimed at investigating the relationship between coaches' decision-making styles and the rate of satisfaction and burnout of men and women basketball premier league players in Iran in 90-91. This research was a correlation one and the statistical sample in the research included 201 male and female athletes (110 females and 91 males). The instruments used were decision–making style questionnaire of Scat and Borous, burnout questionnaire of athletes of Radak and Smith, as well as athletes’ satisfaction questionnaire of Cheladorai and Rimer. The reliability indices of the instruments were confirmed by Cronbach's alpha and their validity indices were achieved through factor analysis. To analyze the data, mean, frequency, percent, correlation coefficient, regression in step-by-step method, t-tests, and one-way ANOVA were used. Findings showed a positive and significant relationship between coaches' decision making styles (intellectual, perceptual, sudden, avoiding and dependency) and athletes' burnout (emotional exhaustion, performance decrease and devaluation). Also the results revealed there was a positive and significant relation between coaches' decision making styles and athletes' satisfaction (practice and training, personal behavior, individual and team accomplishment). Decision making styles explained 61% of athlete's burnout changes and had a negative and direct effect on the burnout factor while these styles explained 55% of athletes' satisfaction changes and had direct and positive effects on athletes’ satisfaction.این تحقیق با هدف بررسی ارتباط بین سبک های تصمیم گیری مربیان با میزان رضایتمندی و تحلیل رفتگی بازیکنان لیگهای برتر بسکتبال مردان و زنان ایران در سال 91-90 انجام شده است. روش انجام پژوهش از نوع همبستگی است. نمونه آماری شامل 201 نفر از ورزشکاران زن و مرد(110 نفر زن و 91 نفر مرد) بود. ابزار مورداستفاده شامل پرسشنامه سبک تصمیمگیری اسکـــات و بروس، پرسشنامه تحلیل رفتگی ورزشکاران رادک و اسمیت؛ همچنین پرسشنامه رضایتمندی ورزشکاران چلادورای و ریمر است که پایایی ابزارها با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ و روایی آن به روش تحلیل عاملی مورد تأیید قرار گرفته است. برای تحلیل داده ها از میانگین، فراوانی، درصد، ضریب همبستگی، رگرسیون به روش گامبهگام، آزمون t و تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین سبکهای تصمیم گیری مربیان (عقلانی، شهودی، آنی، اجتنابی و وابستگی) و تحلیل رفتگی ورزشکاران (فرسودگی عاطفی، کاهش عمـــــلکرد و بی علاقگی) رابطه منفی و معناداری وجود دارد (0/604-= r). بین سبکهای تصمیمگیری مربیان (عقلانی، شهودی، آنی، اجتنابی و وابستگی) و رضایتمندی ورزشکاران (تمرین و آموزش، رفتار شخصی، عملکرد فردی و عملکرد تیمی) رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد (0/613= <em>r</em>) . سبکهای تصمیمگیری عقلانی، وابستگی، آنی و اجتنابی 61% تغییرات تحلیل رفتگی ورزشکاران را تبیین میکند و اثر مستقیم و منفی بر تحلیل رفتگی دارند (001/0>P). سبکهای تصمیم گیری اجتنابی، وابستگی، شهودی و عقلانی 55% تغییرات رضایتمندی ورزشکاران را تبیین میکند و اثر مستقیم و مثبتی بر رضایتمندی ورزشکاران دارد (001/0>P). <br />با توجه به پژوهش حاضر می توان گفت که با افزایش هریک از سبکهای تصمیم گیری مربیان، میزان زیرمقیاس ها و مقیاس رضایت مندی ورزشکاران افزایش می یابد و با کاهش آنها سبــــکهای تصمیمگیری هم با کاهش مواجه میشود.https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_867_f77927049b456ffd18c94063859cd146.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321Design the developmental strategy of athletic sports in Kermanshah Provinceطراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش قهرمانی استان کرمانشاه3950869FAابراهیمعلی دوست قهفرخیاستادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانامیدقهرمانیدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات کردستانمظفریکتایاراستادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات کردستانJournal Article20131122The present paper aimed at designing the developmental strategy of athletic sports in Kermanshah Province. The statistical population comprised all experts and head managers (85 persons) in different sections of sport bureaus in Kermanshah. A researcher-made questionnaire was used to collect the data, the reliability of which was measured by Cronbach’s alpha as (0.975) and its validity was confirmed by two university professors. The questionnaire included seventy items in order to highlight strengths and weaknesses of athletic sports in Kermanshah province. The collected data were analyzed by descriptive statistics, one sample t-test, and Friedman test. Endogenous and exogenous evaluating matrixes were developed and after adjusting factors’ weights, the index numbers for endogenous and exogenous factors were 2.53 and 1.99, respectively. Developing matrix results showed that status of athletic sports in Kermanshah was in the position of release in David’s model and bureau of sports in Kermanshah has to employ these releasing strategies to improve the situation.هدف از انجام این پژوهش، طراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش قهرمانی استان کرمانشاه است. جامعة آماری این تحقیق را مدیران و کارشنـــاسان ادارات ورزش و جوانان، رؤسای هیأت های ورزشی، اساتید گروه تربیت بدنی مؤسسات آموزش عالی استان و مدیران تربیت بدنی سایر نهادهای فعال در ورزش قهرمانی استان کرمانشاه تشکیل دادهاند که تعداد این افراد هشتادوپنج نفر هست. نمونه گیری به صورت کل شمار انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته است که روائـــی آن به وسیلة چند تن از اساتید صاحبنظر و پایائی آن از روش آلفای کـرونباخ (97 درصد) تایید شده بود. پرسشنامه مشتمل برهفتادسؤال رتبه بندی شده در زمینة بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تــــهدیدهای ورزش قهرمانی استان کرمانشاه هست. داده های پژوهش با استفاده از آمارتوصیفی، آزمون مقایسه میانگین و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و ماتریس ارزیابی عوامل خارجی تشکیل شد و پس از وزن دهی نمره ماتریس عوامل خارجی برابر 2/53 و نمره ماتریس عوامل داخلی برابر 1/99 به دست آمد. بر این اساس و بعد از تشکیل ماتریس ارزیابی داخلی و خارجی مشخص شد که وضعیت ورزش قهرمانی استان کرمانشاه در موقعیت رها کردن مدل دیوید قرار دارد و ادارة کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بایستی از راهبردهای رهاکردن استفاده کند.https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_869_96d175f845890764d815eb398b183b5d.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321The Relationship between Knowledge Management Structure and Learning Organizations from the Perspective of Sport Employeesرابطة ساختار مدیریت دانش با سازمان یادگیرنده از دیدگاه کارشناسان تربیت بدنی5157870FAاحساناسداللهیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزمحمدرضااسماعیل زاده قندهاریاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدسیدمهدیامیرآبادی زادهکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدJournal Article20131202The main purpose of this study was to explain the relationship between knowledge management structure and organizational learning of the physical education professionals at General Directorate of Youth and Sports of Khorasan Razavi province, Mashhad Municipality, and Education and learning organizations of the province. The present research employed a descriptive and correlation method and was practical in purpose. The statistical population included 144 full-time experts (education office (47), office of youth and sports (52), and city hall (45). 108 individuals were randomly selected from Morgan table via census. The instruments employed were two standard questionnaires (a: knowledge management structure (QKM), b: degree of achievement of the learning organization (DLOQ) whose validity were confirmed by experts and their reliability were calculated by Cronbach's coefficient Alpha as 89% and 97%, respectively. Data analysis was conducted using descriptive statistics and inferential statistics (Kolmogorov-Smirnov, Pearson correlation test and an independent t-test). The results revealed a significant relationship (p = 0/009) between knowledge management structure and organizational learning among the physical education professionals. However, there was not a significant difference between women and men in terms of knowledge management structure and learning organizations (p> 0/05). <br />It was concluded that knowledge management structure requires implication of "change" to play an effective role through absorbing new knowledge on the one hand and administration of the knowledge on the other hand.تحقیق حاضر بررسی رابطة بین ساختار مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده از دیدگاه کارشناسان تربیت بدنی ادارات مشهد است. جامعة آماری (144N=) از کارشناسان تماموقت ادارات آموزش و پرورش (چهل وهفت نفر)، ادارة کل ورزش و جوانان (پنجاه و دو نفر) و شهرداری (چهل و پنج نفر) بودند که با استفاده از جدول مورگان نمونة صدوهشتادنفری به صورت تصادفی انتخاب گردید. در این راستا از سه پرسشنامة استاندارد مدیریت دانش (QKM) و درجة تحقق سازمان یادگیرنده (DLOQ) و پرسشنامه بررسی دموگرافی اعضاء نمونه استفاده شده است. تحقیق حاضر از لحاظ نوع و هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی و همبستگی است که جمعآوری اطلاعات به شیوة پیمایشی است. پایایی ابزار از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که برای پرسشنامة مدیریت دانش برابر (0/89=α) و پرسشنامة سازمان یادگیرنده برابر (0/97=α) به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف، tمستقل، ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شده است. با توجه به نتایج پژوهش بین ساختار مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده از دیدگاه کارشناسان تربیت بدنی رابطة معناداری دیده میشود (0/01>P). یافته های این تحقیق که مبنی بر وجود رابطه بین ساختار مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده است، لزوم توجه بیشتر به آموزش رؤسا و کارکنان ادارات با مفاهیم ساختار مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده، راهاندازی پایگاه دانشی کارکنان برای ثبت مهارتهای آنان، برگزاری دوره های آموزشی مناسب برای یادگیری پرسنل برای دانستن ساختار مسئولیتها و نقشهای خود در جهت ادارة امور، بسیار مهم به نظر میرسد و توصیه میشود که در سازمانهای ورزشی کشور برای به کارگیری موارد مذکور بیش از گذشته تاکید گردد.https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_870_8359ee9e5a371a4ff1f67fdaa8ee08ee.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321Motivations & Expectations of Customers Based for market segmentation in private sport complexesانتظارات و انگیزههای مشتریان، مبنای بخشبندی بازار مجموعههای ورزشی خصوصی5972872FAمحمداصغری جعفرآبادیاستادیار مرکز تحقیقات پیشگیری از مصدومیتهای ترافیکی جادهای دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تبریز.عالیهمسکینکارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا (س)ژالهمعماریاستادیار دانشگاه الزهرا(س).Journal Article20131123The Survival of today’s organizations is affiliated to the changing expectations of customer, therefore, organizations are followed the successful organizations use of segmentations principles to directing their marketing strategies. The purpose of this study was services market segmentation in sport complex in private sector based on motivations and customer expectations. The method of research was descriptive- survey conducted. The population sample consisted of 163 users of the services offered at the Gas private gyms. Research tool was MISS- sport center questionnaire that Arocas et al build in 2007. Content validity of this questionnaire was approved by 3 sports management university professors. Research tool was questionnaire with 26 items based on Likert scale continuum value was set to 5. Reliability of tool confirm with factor analysis and 0/88(P<0/001). Reliability of factors concluded: positive affect 0/91, social contact 0/91, physical exercise 0/90, coping strategy 0/76, body image 0/87, competition 0/83, personal challenges 0/82, and entertainment 0/87(P<0/001). For data analysis, ANOVA, MANOVA and for segmenting questionnaire items, exploratory factor analysis with KMO index was used. Also, the Bartlett test was used to assess the goodness of fit model (p< 0/05). Results show that among the demographic characteristics only sex have significant correlation with motivations and customer expectations. Also, customer segmentation failed based on motivations and expectations. So, in organizations about those employees that have cultural and educational similarities, managers would rather than segmenting customers to increase productivity and employee satisfaction must improve their services.<span>بقای سازمانهای امروزی وابسته به انتظارات در حال تغییر مشتریان است، سازمانها به تبعیت از سازمانهای موفق برای جهت دهی به استراتژهای بازاریابی خود از اصول بخش بندی بهرهمند میگردند. هدف از انجام این تحقیق بخشبندی بازار خدمات مجموعههای ورزشی بخش خصوصی، مبتنی بر انگیزهها و انتظارات مشتریان است. تحــــــقیق حاضر بهروش توصیفی ـ پیمایشی انجام شده است. جامعۀ آماری تحقیق، مشتریان مجموعه های ورزشی شرکت ملی گاز بودند که دست کم یکسال از خدمات آن استفاده میکردند. نمونة آماری تحقیق نیز شامل 163 تن از استفادهکنندگان از این خدمات بود. ابزار تحقیق پرسشنامۀ MISS- sport center است که آروکاس و همکاران در سال 2007 آن را طراحی نموده، روایی محتوایی آن نیز به تایید سه تن از اساتید بازاریابی رسیده است. ابزار تحقیق شامل پرسشنامهای با بیست وشش گویه بود که براساس پیوستار لیکرت در مقیاس 5 ارزشی تنظیم شده بود. پایایی ابزار با آزمون تحلیل عاملی و مقدار آماره 0/88 تایید شد. پایایی هریک از عاملها شامل اثر مثبت 0/91، تعامل اجتماعی 0/91، آمادگی جسمانی0/90، غلبه بر مشکلات 0/76، تناسب اندام 0/87، رقابت 0/83، چالشهای فردی 0/82 و سرگرمی 0/87 بود. برای تحلیل دادهها از آزمونهای،ANOVA وMANOVA و برای دستهبندی آیتمهای پرسشنامه از تحلیل عاملی اکتشافی با شاخصهای KMO و از آزمون بارتلت برای بررسی برازش مناسب مدل استفاده شد (0/05>p). نتایج نشان میدهد ویژگیهای جمعیتشناختی به جز جنسیت، با انگیزهها و انتظارات مشتریان این مجموعه همبستگی معناداری ندارد. همچنین بخشبندی مشتریان براساس انگیزهها و انتظارات آنان مطرح نیست. لذا، در سازمانهایی که کارکنان آن، از تشابهات فرهنگی و تحصیلات برخوردار باشند، مناسب است مدیران بهجای بخشبندی آنان، با ارتقای سطح کیفی خدمات به افزایش بهرهوری و رضامندی کارکنان اقدام نمایند.</span>https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_872_645049d6c23d2c5eff6d04dc1d135ad0.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321Appraisal and Analyze of Iran Performance in the Asian Games Compared with other Competitorsارزیابی و تحلیل عملکرد ایران در بازی های آسیایی در مقایسه با سایر رقبا7384876FAحسینعیدیاستادیار دانشگاه رازی کرمانشاهبهمنعسگریمدرس، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانJournal Article20131111The purpose of the present study was to evaluate and analyze performance of Iranian athletes in the Asian games compared with those of other competitors. The research method employed was a descriptive-analytic one in an attempt to compare Iranian athletes’ performance with those of the other nine Asian counties attending the Asian games (from 1951 to 2010) in thirteen competition periods held. The required data for this study were obtained through reliable sources associated with the Asian Games. The most significant finding of the study was Iranian’s turbulence and lack of stability in performance compared to the performance of other countries. <br />Presenting a sinusoidal shape (with long-descending and long-ascending mutations) Iranians’ graph of performance lacks stability. Also, there is a significant difference between the total won medals and gold medals at Asian games before and after the Islamic revolution in Iran. Weighted average rating of Iran in Asian Games is 5.23, placing Iran as the fifth most powerful country in Asia after Japan (1.87), South Korea (2.73), China (3.14), and Kazakhstan (4.4). It is recommended that the authorities take measures to develop elite sport facilities, recognize and develop talented athletes and run sport management stability. This way the commissioned athletes to the Olympics will be the elite ones and most likely gain good results and eventually can help the balance and promotion of Iran’s performance at the Asian games.هدف: هدف پژوهش، ارزیابی و تحلیل عملکرد کاروان های ورزشی ایران در بازیهای آسیایی در مقایسه با رقبای آسیایی است. روش تحقیق توصیفی ـ تحلیلی است که پژوهشگران سعی کـــردهاند بدون پیشداوری به توصیف وضعیت عملکرد ایران در بازیهای آسیایی بپردازند و با استفاده از اسناد و مدارک موجود، رتبه بندی و مدالهای کسب شده ورزشکاران ایرانی در سیزده دوره حضور در بازیهای آسیایی (1951 تا 2010) را بررسی و آن را با عملکرد نُه کشور آسیایی دیگر به عنوان رقبای ایران مورد مقایسه قرار دهند. اطلاعات مورد نیاز پژوهش از طریق منابع معتبر مرتبط با بازیهای آسیایی به دست آمد. مهمترین یافته های پژوهش را میتوان به نوسانات عملکرد ایران در بازیهای آسیایی در مقایسه با دیگر رقبا اشاره کرد؛ به طوری که نمودار عملکرد ایران سینوسی شکل (با جهش های نزولی و صعودی بلند) بوده، فاقد ثبات است. همچنین، بین مجموع مدالها و مدالهای طلای کسب شدة ایران در بازیهای آسیایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تفاوت معناداری وجود دارد. ایران با میانگین وزنی رتبه 5/23 به عنوان پنجمین کشور قدرتمند در بازیهای آسیایی بعد از ژاپن (1/87)، کرة جنوبی (2/73)، چین (3/14) و قزاقستان (4/4) می باشد. پیشنهاد میشود سیاستگذاران ورزشی کشور اقداماتی را در جهت توسعه زیرساختهای ورزش قهرمانی، شناسایی و پرورش ورزشکاران نخبه و ثبات مدیریت ورزش انجام دهند تا از این منظر ورزشکاران نخبه به بازیهای آسیایی اعزام و با کسب نتایج مناسب، روند ثبات عملکرد ایران در بازیهای آسیایی و پیشرفت آن را بهمثابه مبانی برای موفقیت در بازیهای المپیک رقم بزنند. https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_876_5ba5c61c81536e618e7e6c7ff4090729.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321The Relationship between Branding Laws in Sport Commodities and Customer Satisfaction Levelبررسی رابطه بین ساختار قوانین برندینگ در کالاهای ورزشی و سطح رضایت مشتریان8593877FAکمالهوشیارکارشناس ارشد مدیریت ورزشی- دانشگاه آزاد اسلامی ساریزینبیوسفیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی- دانشگاه آزاد اسلامی ساریسمیراغلامی مــیان سراییکارشناس ارشد مدیریت ورزشی- دانشگاه آزاد اسلامی ساریمریمصدریکارشناس ارشد مدیریت ورزشی- دانشگاه آزاد اسلامی ساریJournal Article20131202The present study was an attempt to investigate the relationship between branding laws in sporting goods and customer satisfaction level. The population of this study consisted of 850 physical education students in undergraduate and post graduate levels in the University of Mashhad and according to the Morgan table 256 individuals were randomly selected to take part in the stud as the main participants. The instruments used were a) the validated and b) customer satisfaction questionnaire (Bnsordy, 1389). The validity of the questionnaires was confirmed by experts and professors of physical education while their reliability was obtained following the administration to 50 participants similar to the main participants of the study. The Chronbach’s alpha recorded for the researcher-made questionnaire for branding and customer satisfaction questionnaire was 0.81and 0.85, respectively. In order to analyze the collected data, employing LISREL 11software and SPSS version 18, descriptive and inferential statistical techniques such as Kolmogorov-Smirnov test and Pearson correlation were used. The findings showed a significant positive relationship between the laws of branding in sporting goods and the level of customer satisfaction. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین ساختار قوانین برندینگ در کالاهای ورزشی و سطح رضایت مشتریان است. جامعة آماری شامل هشتصدوپنجاه نفر از کلیة دانشجویان رشتة تربیت بدنی در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های شهر مشهد است که براساس جدول مورگان به طور تصادفی تعـــداد دویست وپنجاه و شش نفر برای نمونه تحقیق انتخاب شدهاند. برای دستیابی به اهداف از پرسشنامة محقق ساخته در زمینة ساختار قوانین برندینگ و برای سنجش سطح رضایتمندی مشتریان از پرسشنامه ای که قبلا در پژوهش بنسردی، 1389(طراحی استراتژی توسعة ورزش همگانی و رضایت شهروندان استان لرستان) استفاده شده است، بهره بردیم. روایی هردوپرسشنامه به تایید متخصصان و اساتید تربیت بدنی رسید و پایایی آنها بر روی پنجاه نفر آزمودنی و با استفاده از روش کرونباخ محاسبه و به ترتیب 0/81 و 0/85 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی ازجمله کولموگروف اسمیرنف و آزمون ضریب همبستگی پیرسون با کمک نرم افزار (اس پی اس اس 18) و (لیزرل 11) انجام شد. یافته های تحقیق نشان میدهد که بین ساختار قوانین برندینگ در کالاهای ورزشی و سطح رضایت مشتریان رابطة مثبت و معناداری وجود دارد.https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_877_a76320a461e17ee0891c4dfcfc829d01.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321The Relationship between Backup Culture, Creativity Stimuli, Innovation, and Performance of the Entire Staff of the Youth and Sport Organization in the West Azarbaijan Provinceرابطة بین فرهنگ پشتیبان، محرّک خلاقیت، نوآوری و عملکرد کارکنان ادارة کل ورزش و جوانان95100878FAمهردادمحرم زادهدانشیار دانشگاه ارومیهفریدهحسین زادهکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیهJournal Article20131209The most significant factors in facilitating and enhancing creativity and innovation in an organization are appropriate structure and arrangements in line with the desired objectives. The youth and sport organization as a critical infrastructure is faced with an absolute failure to accomplish its mission in the country. Therefore, the present research is an attempt to measure the relationship between backup culture, creativity stimuli, innovation, and performance of the entire staff of the youth and sport organization in the West Azarbaijan province. The statistical population of the study included all the employees of the Office of Youth and Sports in West Azarbaijan province (N=72).The instrument used was a valid and reliable questionnaire of organizational entrepreneurship and performance the reliability of which was calculated as 0.81 following a pilot study administration. The validity of the questionnaire was also gained through expert checks. Analyzing the data via employing SPSS version 16, the researchers used Pearson correlation coefficient and the findings revaeled a significant positive relationship between backup culture, creativity stimuli, innovation, and performance. Therefore, the more organizations present an appropriate, desired, creative, talented, and stimulating atmosphere, the better performance they will have concerning staff satisfaction, customer satisfaction, and financial issues. از مهمترینعوامل تسهیل و تقویت خلاقیت و نوآوری در سازمان، ساختار مناسب و تشکیلات متناسب با اهداف مورد نظر است. سازمان ورزش و جوانان به عنوان زیرساختی مهم و حیاتی با عدم توفیقی مشخص در انجام بهینة ماموریت خود در کشور مواجه است. به همین جهت، هدف از پژوهش حاضر، سنجش میزان همبستگی میان فرهنگ پشتیبان، محرک خلاقیت و نوآوری و عملکرد کارکنان ادارة کل ورزش و جوانان استان اذربایجان غربی است. جامعة آماری ما، کلیة کارکنان ادارة کل ورزش و جوانان این استان است (72=N). با استفاده از شیوة نمونه گیری تمام شمار، تعداد نمونه برابر با جامعه است. نتایج نشان داد که فرهنگ پشتیبان، محرک خلاقیت و نوآوری، دارای همبستگی مثبت و معناداری با عملکرد است. بنابراین به هرمیزان، ادارات دارای محیط مطلوب و فضای محرک، مستعد و خلاق باشند، عملکرد آنها نیز از منظر رضایتمندی کارکنان، رضایتمندی مشتریان و عملکردمالی بهبود مییابد.https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_878_43bbdb239d94924687ab5a0f89e9640d.pdfدانشگاه پیام نورمطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش2538-40231120140321The Relationship between Knowledge of Information and Communications Technology and Self-Concept and the Opinions of Physical Education Postgraduate Students of Tehran Islamic Azad Universities about Their Job Prospectsارتباط بین آگاهی از فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودپندارة تحصیلی با نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه های آزادشهر تهران به آیندة شغلی خود101111879FAحسینپورسلطانی زرندیاستادیار پژوهشکده تربیت بدنی.فریدهاشرف گنجوییاستادیار دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزیفاطمهضرغام فیروزیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.Journal Article20131123The present study aimed at examining the relationship between knowledge of information and communications technology and self-concept and the opinions of physical education postgraduate students of Tehran Islamic Azad Universities about their job prospects. The study enjoyed correlational research method and the study population consisted of 512 students while the sample size was determined based on Morgan Table as 255 participants. The stratified random sampling method was used for sample selection. The instruments used were a 21-item questionnaire to measure the students, knowledge of information and communications technology, a 23-item questionnaire to measure the students, educational self- concept, a 23-item questionnaire to measure the students, opinions about their job prospects and planning for their future, and a 9-item questionnaire to measure the students, demographical characteristics. The opinions of the professionals of the Department of Physical Education Management and Sport Sciences have been employed to determine the questionnaire’s validity and reliability. The obtained reliabilities of information and communications technology questionnaire, job prospect questionnaire, and educational self-concept questionnaire were %93, %70, and %73 respectively. The central and distribution indices were applied in order to describe the mean and standard deviation in the form of tables and diagrams and the Colmogrov-Smirnov test, Pearson correlation coefficient, linear regression, independent t- test, Single-sample t test, and ANOVA at 0.05 meaningful level were used for inferential data analysis. <br />The results of the study showed a favorable amount of self-concept (p0.05), but there was a positive and meaningful relationship between educational self-concept and job prospect (r=0.143, p0.05).این پژوهش دربارة ارتباط بین آگاهی از فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودپندارة تحصیلی با نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه های آزادشهر تهران به آیندة شــغلی خود بحث میکند. روش تحقیق از نوع همبستگی است. تعداد جامعة آماری پانصد و دوازده نفر هست که براساس جدول مورگان تعداد نمونه برابر با 225 نفر تعیین شد و روش نمونهگیری، تصادفی طبقه ای بود. ابزارهای این تحقیق، پرسشنامه نُه سؤالی ویژگی های جمعیت شناختی، پـــرسشنامة بیست و یک سؤالی میزان دانش و آگاهی دانشجویان در زمینة فناوری اطلاعات و ارتباطات، پـــرسشنامة بیست و سه سؤالی خودپندارة تحصیلی و پـــرسشنامة بیست و سه سؤالی دیدگاه و برنامة دانشجویان برای آیندة شغلی بوده است. درخصوص تعیین اعتبار و پایایی پرسشنامه ها از نظرات استادان بخش مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی استفاده شده، پایایی پرسشنامة فناوری اطلاعات و ارتباطات برابر با 0/93 پایایی پرسشنامة آیندة شغلی برابر با 0/70 و پایایی پرسشنامة خودپندارة تحصیلی برابر با 0/73 بدست آمده است. از شاخص های مرکزی و پراکندگی، به منظور توصیف میانگین و انحراف استاندارد در قالب جدول و نمودار به منظور تحلیل استنباطی داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی، آزمون تی گروههای مستقل و تی تک نمونه ای و آنوا (ANOVA) در سطح معنی داری 0/05 استفاده گردید. <br />نتایج پژوهش نشان داد که میزان خودپندارة تحصیلی در میان دانشجویان در وضعیت مطلوبی (05/0p< و21/21t=) قرار دارد. اکثر دانشجویان از آیندة شغلی(05/0pp و 143/0r=) هست. بین سطح آگاهی از فناوری اطلاعات و ارتبــاطات و خودپندارة تحصیلی دانشجویان رابطه معنیداری(05/0<p و 047/0r=) مشاهده نشد.https://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_879_6843c8860ba3a1ca0ed873b0cce5d608.pdf