تدوین سناریوهای آینده صنعت ورزش ایران

حسن دهقان دیزجی؛ مهدی کهندل؛ سید نعمت خلیفه؛ اکبر فریدفتحی

دوره 10، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 85-103

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.11168

چکیده
  توسعه صنعت ورزش به عنوان یک عامل مهم در تحقق اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این تحقیق با هدف آینده‌پژوهی صنعت محصولات ورزشی ایران با رویکرد سناریونویسی انجام شد. روش تحقیق آینده‌پژوهی بود. همچنین این تحقیق از جنبه نحوه گردآوری اطلاعات به صورت کیفی انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه متخصصان ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
تدوین الگوی ساختاری تفسیری فدراسیون ورزشی کارآفرین

اکبر فریدفتحی؛ فرناز فرهمند؛ مریم خواجه صالحانی

دوره 9، شماره 4 ، دی 1401، ، صفحه 89-98

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.59232.2307

چکیده
  توسعه کارآفرینی در فدراسیون‌های ورزشی می‌تواند به ایجاد منابع درآمدی پایدار، افزایش نوآوری و بهبود رقابت‌پذیری در بازارهای ورزشی منجر شود. همچنین، کارآفرینی موجب جذب استعدادها، ارتقاء کیفیت خدمات و تقویت ارتباطات بین‌المللی در این حوزه می‌شود، که در نهایت به رشد و پایداری فدراسیون کمک می‌کند. این پژوهش از نوع تحقیق کاربردی ...  بیشتر

شناسایی عوامل موثر بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیون‌های ورزشی

اکبر فریدفتحی؛ راضیه ولی زاده

دوره 6، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 119-130

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.52436.2108

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر رفتار سیاسی مدیران فدراسیون‌های ورزشی است. روش پژوهش، از نظر هدف از نوع کاربردی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها از نوع توصیفی - تحلیلی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مختلف علوم ورزشی آشنا با مفهوم رفتار سیاسی و مدیران فدراسیون‌های ...  بیشتر

نقش تعدیل گر محیط حقوقی در تاثیر هوش استراتژیک بر ظرفیت تغییر سازمانی در سازمان های ورزشی

اکبر فریدفتحی؛ زهرا رضایی؛ ماه زری حقیقت؛ معصومه بهمن زاده

دوره 5، شماره 3 ، مهر 1397، ، صفحه 117-125

https://doi.org/10.30473/fmss.2018.5127

چکیده
  هدف از این تحقیق تاثیر هوش استراتژیک بر ظرفیت تغییر سازمانی با نقش نقش تعدیل گر محیط حقوقی در سازمان‌های ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی بود که به روش میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق را کلیه مدیران عالی و ستادی وزارت ورزش و جوانان، مدیران کل ادارات ورزش و جوانان استان ها، روسای فدراسیون های ورزشی به تعداد 150 نفر تشکیل می‌دادند. ...  بیشتر

تاثیر محیط قانونی بر بلوغ سازمانی وزارت ورزش و جوانان

غلامرضا شعبانی بهار؛ لقمان کشاورز؛ ابوالفضل فراهانی؛ اکبر فرید فتحی

دوره 3، شماره 3 ، مهر 1395، ، صفحه 55-64

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر محیط قانونی بر بلوغ سازمانی در وزارت ورزش و جوانان بود. جامعه آماری تحقیق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با سابقه مدیریت  در ورزش، مدیران وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان خبره در واحدهای ستادی و تابعه و مدیران فدراسیون­های ورزشی به تعداد 300 نفر بودند که همه آنها به صورت کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی شاخص های انتخاب مدیران سازمان های ورزشی به روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

اکبر فریدفتحی؛ داریوش معرفت؛ رضا طلایی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1394، ، صفحه 49-55

چکیده
  مدیران سرمایه‌های راهبردی هر سازمان بشمار می آیند. انتخاب مدیران شایسته می تواند تمامی ارکان یک سازمان را تحت تاثیر خود قرار دهد. تحقیق حاضر با هدف شناسایی و اولویت‌بندی شاخص های انتخاب مدیران سازمان های ورزشی به روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) انجام شد. مطالعه حاضر به روش آمیخته اکتشافی و در دو فاز کیفی و کمی و به صورت پی در پی انجام شد؛ ...  بیشتر

ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی

لقمان کشاورز؛ عیسی کمندی؛ اکبر فریدفتحی؛ مرتضی سلطانی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 79-87

چکیده
     هدف از پژوهش حاضر برسی ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی بود. جامعه آماری پژوهش همه 180 معلم تربیت بدنی شهر قزوین بود که بر اساس جدول مورگان 118 تن به طو تصادفی – طبقه­ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست­یابی به اهداف پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته آموزش ضمن خدمت و پرسشنامه رضایت شغلی ...  بیشتر

بررسی و سنجش کیفیت خدمات و ارتباط آن با رضایتمندی مشتریان استخرهای شهر تهران

حبیب هنری؛ سهیلا شجاعی برجوئی؛ اکبر فرید فتحی

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 99-105

چکیده
  امروزه، ارائه خدمات در ورزش بیشتر بر مشتریان متمرکزشده است. این امر نه‌تنها کیفیت را در مراحل موجود دربرمی گیرد، بلکه آگاهی مشتریان از محصول را نیز شامل می‌شود. این تحقیق به‌منظور بررسی و سنجش کیفیت خدمات و ارتباط آن با رضایتمندی مشتریان استخرهای شهر تهران انجام شد. جامعه آماری پژوهش 1060 نفر از مشتریان استخرهای شهر تهران بود که 321 ...  بیشتر