مدیریت رفتار سازمانی
طراحی مدل روابط علی رفتار سیاسی با عملکرد شغلی و نقش میانجی های رهبری اخلاقی و ادراکات تبادل اجتماعی کارکنان سازمان های ورزشی

محمد پورپناهی کل تپه؛ پریوش نوربخش؛ مهوش نوربخش؛ حسین سپاسی

دوره 9، شماره 4 ، دی 1401، ، صفحه 75-87

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.63577.2420

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل روابط علی رفتار سیاسی یا عملکرد شغلی و نقش میانجی‌های رهبری اخلاقی و ادراکات تبادل اجتماعی کارکنان سازمان‌های ورزشی است. تحقیق حاضر همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری و به شکل پیمایشی انجام گرفته است. جامعه آماری، کارکنان سازمان‌های ورزشی شمال غرب کشور بود،(۶۹۹). با فرمول کوکران حجم نمونه آماری ...  بیشتر

طراحی مدل نقش رهبری اخلاقی بر سکوت سازمانی با میانجیگری قلدری و بی‌تفاوتی کارکنان سازمان‌های ورزشی

مریم فتح علیان؛ محمد حامی؛ وحید شجاعی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 11-29

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.62275.2378

چکیده
  تحقیق پیش رو با هدف کلی بررسی نقش رهبری اخلاقی بر سکوت سازمانی با میانجی قلدری سازمانی و بی‌تفاوتی سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت. پژوهش حاضر با توجه به نوع مطالعه و روابط بین متغیرها از دسته تحقیقات کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها در زمره پژوهش‌های همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری بوده که به‌صورت میدانی ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
تأثیر رهبری اخلاقی بر دلبستگی شغلی با نقش میانجی اعتماد آفرینی معلمین تربیت بدنی شهر زاهدان

سمانه سلیمی؛ فاطمه شهرکی ده سوخته

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 29-40

https://doi.org/10.30473/fmss.2021.58774.2297

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر رهبری اخلاقی بر دلبستگی شغلی با نقش میانجی اعتماد آفرینی معلمان و ارائه مدل معادلات ساختاری بود. که با روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان تربیت بدنی شهر زاهدان با تعداد 390 نفر تشکیل دادند. با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان، 198 نفر با استفاده از روش ...  بیشتر