مدیریت رفتار سازمانی
طراحی مدل جامع برای مدیریت رفتار منابع انسانی با رویکرد کارآفرینانه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در سازمان‌های ورزشی استان لرستان

سعید علی سرلک؛ حمید فروغی پور؛ محمد نیکروان

دوره 9، شماره 4 ، دی 1401، ، صفحه 11-31

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.64121.2441

چکیده
  هدف این پژوهش طراحی مدل جامع برای مدیریت رفتار منابع انسانی با رویکرد کارآفرینانه بود. روش تحقیق حاضر از جمله تحقیقات آمیخته بود. در این تحقیق از روش داده بنیاد در بخش کیفی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش مدیران ارشد سازمانهای ورزشی شامل مدیران ادارات ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی استان لرستان بودند. تعداد نمونه آماری پژوهش در ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
تدوین الگوی ساختاری تفسیری فدراسیون ورزشی کارآفرین

اکبر فریدفتحی؛ فرناز فرهمند؛ مریم خواجه صالحانی

دوره 9، شماره 4 ، دی 1401، ، صفحه 89-98

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.59232.2307

چکیده
  توسعه کارآفرینی در فدراسیون‌های ورزشی می‌تواند به ایجاد منابع درآمدی پایدار، افزایش نوآوری و بهبود رقابت‌پذیری در بازارهای ورزشی منجر شود. همچنین، کارآفرینی موجب جذب استعدادها، ارتقاء کیفیت خدمات و تقویت ارتباطات بین‌المللی در این حوزه می‌شود، که در نهایت به رشد و پایداری فدراسیون کمک می‌کند. این پژوهش از نوع تحقیق کاربردی ...  بیشتر

ارتباط سبک رهبری تحولی مدیران با سبک تفکر کارکنان با هدف کارآفرینی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان

لقمان کشاورز؛ مهشید اله دادزاده

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 22-31

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.62421.2385

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سبک رهبری تحولی مدیران با سبک تفکر کارکنان با هدف کارآفرینی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستانبود. روش تحقیق از نوع توصیفی – همبستگی می‌باشد که به شکل میدانی انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان به تعداد 1300 نفر ...  بیشتر

تحلیل عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی

مهدی گودرزی؛ مجید جلالی فراهانی؛ حسین رجبی؛ مهرزاد حمیدی

دوره 3، شماره 3 ، مهر 1395، ، صفحه 45-53

چکیده
  امروزه اشتغال یکی از مهمترین چالش های ملی محسوب می شود. هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل رفتاری موثر بر ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی کشور بود. جامعه آماری پژوهش شامل 2761 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بود که بر طبق جدول مورگان تعداد نفرات، نمونه برابر با 338 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. برای دستیابی به اهداف پژوهش از ...  بیشتر