Document Type : Research Paper

Authors

Abstract

The purpose of this study, an analysis of the main challenges and obstacles to the development of football in the West of the country. Research methods, descriptive – survey. The population of the research includes all specialists, soccer, soccer board of directors, coaches, and athletes of professional football Five provinces in the West Country (Lorestan, Kermanshah, Hamedan, Kurdistan, Ilam) to the number is 230, Sample survey, based on 145 patients and randomly Morgan - cluster is determined. Data in this study, a five-item Likert scale questionnaire with 40 questions. Internal reliability by Cranach’s alpha coefficient 89/0 was determined. For data analysis, descriptive statistics (tables, mean ...) and inferential statistics (K-S, and Friedman) is used. The results showed that, in general, there are twelve fundamental challenges in the development of football in this area are: Lack of long-term planning and the ravages of capitalism professional club, poor management and poor marketing is one of the most important challenges. The barriers identified in this study, it is suggested Policy officials and the sport of football officials and related organizations across the province by implementing strategies according to the scheduled program, in the development of football in the West Country and accordingly take steps to improve the country's football.

Keywords

المیری، مجتبی، نادریان جهرمی، مسعود، سلطان حسینی، محمد، نصر اصفهانی، علیرضا (1388). «بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ورزشگا­ ها»، نشریة مدیریت ورزشی، (3): 73- 61.
الهی، علیرضا، سجادی، سید نصرالله، خبیری، محمد، ابریشمی، حمید (1389). «موانع توسعة صنعت باشگاه داری حرفه ای فوتبال ایران»، پژوهش در علوم ورزشی، (28): 68-53.
خلیلی، رضا (1386). طراحی ساختار نظام باشگاههای ورزشی. طرح پژوهشی. مرکز ملی توسعة مدیریت ورزش سازمان تربیت بدنی.
سجادی، نصراله، خبیری، محمد، الهی، علیرضا، ابریشمی، حمید (1388). «موانع موجود در توسعه جذب درآمد حاصل از حمایت مالی در صنعت فوتبال ایران»، نشریه مدیریت ورزشی، (1): 189- 173.
سجادی، نصراله (1388). مدیریت سازمان های ورزشی، تهران، انتشارات سمت.
صادقی، حسین، اصغرپور، حسین، گلچینفر، نازلی (1388). «تخمین تابع تقاضای تماشای لیگ برتر فوتبال ایران»، فصلنامه پژوهش های اقتصادی، (3): 41-27.
عسگریان، فریبا، آزادان، مهدی (1391). «موانع جذب اسپانسرها در فوتبال حرفه ای ایران»، پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، (4): 69-59.
عنبری، موسی (1386). «بررسی عوامل گروهی و خرده فرهنگ موثر به خشونت گرایی تماشاگران فوتبال»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، (9): 17-1.
فیروزی، منصور، رضوی، محمدحسین، فرزان، فرزام (1391). «بررسی چالش ها و مشکلات رشته های مدال آور دو و میدانی، قایقرانی و شنای ایران»، پژوهش نامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. (15): 66-37.
قره خانی، حسن، احسانی، محمد، کوزهچیان، هاشم، خبیری، محمد، فولادی حیدرلو، سودابه، نوبخت، فرزاد (1390). «بررسی مهم ترین موانع اقتصادی خصوصی سازی باشگاه های فوتبال ایران»، پژوهش در علوم ورزشی، (9): 136-125.
نادری نسب، مهدی، احسانی، محمد، خبیری، محمد، امیری، مجتبی، قره خوانی، حسن (1390). «بررسی وضعیت موجود فوتبال جمهوری اسلامی ایران و تعیین موقعیت راهبردی فوتبال کشور»، نشریه مدیریت ورزشی، (9): 29-5.
Barros, C.P. (2006). The financial crisis in Portuguese football. Journal of Sports Economics, 7 (1): 96-104.
Capital football strategic plan, (2007). Document. Www. Capital football. Com
Dobson, S., Goddard, J. (2001). The Economics of Football. Landon. Cambridge University Press. First Published.
Ferkins, Le. David, Sh. (2010(. Developing Board Strategic Capability in Sport Organizations: The National-Regional Governing Relationship. Sport Management Review; 13: 235- 254.
Freimuth, Uwe (2010). Vietnamese track and field athletes are heroes. Interviews to Vietnam track and field federation.
Gholami Torkesaluye, S. Nagafi, A. Fatemi, A. Rastgari, M. (2013). Identifying factors affecting the presence of football fans in stadiums. Research in Sport Management, Volume 2(1): 21-24.
McCree, R. (2009). Sport Policy and the New Public Management in the Caribbean. Public Management Review, 11(4): 461–476.
Morrow, S. (2004). The financial crisis in Scottish football. Scottish Affaires: 47, 48-57.
Paul, Singh (2008). Facilities, Equipment and Supplies: “Bringing Multi-Disciplinary Sports Facilities to the Rural Areas Will Unleash a Massive Pool of Potential Sports Stars”. M. A.
Sanchez, M G. (2007). "Efficiency and effectiveness of Spanish fooball teams: a three stage DEA approach". Springer Verlag 15.
Soutall. R.M, M. Nagel, S. Deborah, J. Le Grande (2005). Build it and they will come? The Women's United Soccer Associatioon: A collision of exchange theory and strategic philantrophy.
Woo Kim, Jin (2010). The worth of sport event sponsorship: an event study, Journal of Management and Marketing Research. 5: 14 -1.
Zhang, J.J, Pease, D.G, Hui, S.C, & Michaud, T.J (1995). Variables affecting spectator decision to attend NBA games. Sport Marketing Quarterly, 4(4), 29-39.