عبدالمهدی نصیرزاده نصیرزاده؛ سمیرا رفیعی شهربابکی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه تفکر استراتژیک و مدیریت دانش با عملکرد سازمانی هیات های ورزشی استان کرمان در سال 1398- 1397 می باشد. تحقیق حاضر از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی هیات های ورزشی استان کرمان تشکیل داده اند. در این پژوهش نمونه آماری را تمامی افراد مذکور در جامعه آماری مورد نظر تشکیل می دهند که تعداد ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه تفکر استراتژیک و مدیریت دانش با عملکرد سازمانی هیات های ورزشی استان کرمان در سال 1398- 1397 می باشد. تحقیق حاضر از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی هیات های ورزشی استان کرمان تشکیل داده اند. در این پژوهش نمونه آماری را تمامی افراد مذکور در جامعه آماری مورد نظر تشکیل می دهند که تعداد آن ها 70 نفر است. این مدیران، به روش نمونه گیری تمام شماری انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. برای بررسی فرضیات تحقیق، از آزمون همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون الگویابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار LISREL استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد، بین تفکر استراتژیک و مدیریت دانش با عملکرد سازمانی هیات های ورزشی استان کرمان رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین بین مولفه های تفکر استراتژیک: تفکر سیستمی، چشم انداز، فرصت طلبی هوشمندانه، فرضیه محور بودن، تفکر در طول زمان با عملکرد سازمانی و بین مولفه های مدیریت دانش: ایجاد دانش، حفظ و نگهداری دانش، تبدیل و انتقال دانش و بکارگیری دانش با عملکرد سازمانی هیات های ورزشی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.
عبدالمهدی نصیرزاده؛ مهدی ذاکر اکبری؛ معصومه بابایی مبارکه
دوره 4، شماره 4 ، دی 1396، ، صفحه 103-110
چکیده
هدف این پژوهش مقایسه و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر رضایتمندی کشتی گیران تیم های ملی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه کشتی گیران تیم های ملی در سال 92 (110 نفر) بودند. نمونه گیری تمام شماری و به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه رضایتمندی ورزشکار(ASQ)استفاده شد. این پرسشنامه توسط چلادوری و ریمر تدوین شده است. این پرسشنامه شامل 15 عامل رضایتمندی ...
بیشتر
هدف این پژوهش مقایسه و اولویت بندی مؤلفه های مؤثر بر رضایتمندی کشتی گیران تیم های ملی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه کشتی گیران تیم های ملی در سال 92 (110 نفر) بودند. نمونه گیری تمام شماری و به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه رضایتمندی ورزشکار(ASQ)استفاده شد. این پرسشنامه توسط چلادوری و ریمر تدوین شده است. این پرسشنامه شامل 15 عامل رضایتمندی با 56 سوال پنج ارزشی لیکرت می باشد. روایی و پایایی پرسشنامه از دید سازندگان اصلی بین 78/. تا 95/. می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی، آزمون فریدمن و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین اولویت های ابعاد رضایتمندی کشتی گیران تیم های ملی تفاوت معناداری وجود دارد ,sig=0/001)05/0≥(P و رضایت از مشارکت فردی، استراتژی و راهبرد، آموزش و تربیت کردن و رفتار شخصی از اولویت های رضایتمندی کشتی گیران تیم های ملی بودند. از دیگر یافته های تحقیق رابطه معکوس و معنادار r= 0/19)05/0≥(P بین رده سنی با رضایتمندی کشتی گیران است. بدین معنی که با افزایش رده های سنی رضایتمندی کاهش می یابد. همچنین بین تحصیلات و رضایتمندی نیز رابطه معکوس و معنی داری , r= 0/2)05/0≥(P وجود دارد، با افزایش سطح تحصیلات رضایتمندی کاهش یافته است. در مجموع اولویت های بدست آمده در این تحقیق نشان داد که بجز اولویت اول که مربوط به میزان مشارکت، جدیت و پایبندی ورزشکار به تیم است، اولویت های بعدی مربوط به مربیان است که بیشترین سهم را در رضایتمندی کشتی گیران تیم های ملی دارند.