نصرت عابدینی؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی رابطه مصرف رسانهای با ا مهارتهای ارتباطی و رفتارهای اخلاقی دانشجویان رشته علوم ورزشی انجام شد. پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که ازنظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است.جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) بود که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر شناسایی رابطه مصرف رسانهای با ا مهارتهای ارتباطی و رفتارهای اخلاقی دانشجویان رشته علوم ورزشی انجام شد. پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که ازنظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است.جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) بود که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کوهن، مورگان و گرجسایو با تکیه بر روش نمونهگیری تصادفی خوشهای، تعداد 362 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه مهارتهای ارتباطی قاسمی (1396)، پرسشنامه میزان مصرف رسانهای محمودیان و همکاران (1394) و پرسشنامه رفتار اخلاقی زیولکوسکیو همکاران(2012) استفاده شد. روایی و پایی ابزار پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفت. یافتههای پژوهش در سطحمعنیداری 05/0 نشان داد که مصرف رسانهای بر مهارتهای ارتباطی و رفتارهای اخلاقیو مهارتهای ارتباطی نیز بر رفتارهای اخلاقی دانشجویان علوم ورزشی تأثیرمعنیداری دارد؛ بنابراینتوصیه میشود علاوه بر توسعه هر چه بیشترزیرساختهایرسانهای در دانشگاهها از یک طرف و آموزش نحوه استفاده از رسانه به عنوان یک ابزار ارتباطی و تقویتکنندهمهارتهای ارتباطی و رفتار اخلاقی افراد فعال در حوزه ورزش، مسائل اخلاقیموردنیاز فضایرسانهای را نیز به دانشجویان آموزش داد که نتیجه این امر استفاده مطلوب از رسانه و تکریم مسائل اخلاقی در همه جنبههای زندگی دانشجویانعلوم ورزشیخواهد بود.