تعیین روابط علی انگیزه‌های کششی و رانشی بر رفتار گردشگران ورزشی: نقش میانجی رضایت

مرجان صفاری؛ عرفان مرادی

دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1397، ، صفحه 11-22

چکیده
  شناسایی انگیزه‌های گردشگران ورزشی به عنوان مفهومی اساسی در درک رفتار و روند تصمیم آنان مطرح است. بنابراین هدف از این پژوهش، تعیین روابط علی انگیزه‌های کششی و رانشی بر رفتار گردشگران ورزشی: نقش میانجی رضایت بود. روش‌شناسی پژوهش حاضر از منظر هدف؛ کاربردی و از منظر روش توصیفی – همبستگی به‌طور مشخص مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری ...  بیشتر

انتظارات و انگیزه‌های مشتریان، مبنای بخش‌بندی بازار مجموعه‌های ورزشی خصوصی

محمد اصغری جعفرآبادی؛ عالیه مسکین؛ ژاله معماری

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 59-72

چکیده
  بقای سازمان‌های امروزی وابسته به انتظارات در حال تغییر مشتریان است، سازمان‌ها به تبعیت از سازمان‌های موفق برای جهت ­دهی به استراتژهای بازاریابی خود از اصول بخش ­بندی بهره‌مند می­گردند. هدف از انجام این تحقیق بخش‌بندی بازار خدمات مجموعه‌های ورزشی بخش خصوصی، مبتنی بر انگیزه‌ها و انتظارات مشتریان است. تحــــــقیق حاضر به‌روش ...  بیشتر