اصفهانی، نوشین، گودرزی، محسن، اسدی، حسن، سجادی، نصراله، اسمیت، استیفن (1388). «تحلیل عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی داخلی ایران». مدیریت ورزشی، شماره 1. ص 175-159.
افتخاری، عبدالرضا، پورطاهری، مهدی، مهدویان، فاطمه (1390). «اولویتبندی ظرفیتهای گردشگری مناطق روستای شهرستان نیر». جغرافیا و توسعه، ص 38-23.
افصح حسینی، فاطمه السادات (1385). «ورزش، شهر، توریسم». ارائه شده بصورت سخنرانی در اولین همایش ملی شهر و ورزش. 110-106.
جودکی، صبا (1391). پایگاه اطلاعات سنگنوردی ایرانیان. www.iranclimbing.com
زیتونلی، عبدالحمید (1390). «شناسایی توانمندی های گردشگری ورزشی استان گلستان». نشریه پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره 1، صص: 83-71.
عبدلی، بهرام (1384). مبانی روانی اجتماعی در تربیت بدنی. تهران. انتشارات بامداد کتاب.50-49.
عزیزی، منیر (1393). مجله ایرانگردی دیار آشنا. www.diyareashena.com
علی آبادی، سمیرا، حسامی، شیما (1393). «امکانسنجی پیوند عملکری اکوتوریسم و توریسم ورزشی در ایران (مطالعه موردی: کردستان)». نشریه پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال سوم، شماره3(11 پیاپی)، صص:50- 43.
مجدآرا، علی (1389). دنیای کوهنوردی. چاپ اول. انتشارات آوای ظهور.
ملکی، امجد (1392). «بررسی عوامل و شرایط درونی تخریب کتیبه بیستون کرمانشاه با استفاده از دستگاه رادار». جغرافیا و برنامهریزی محیطی، سال24، پیاپی49، شماره 1. ص 140-129.
Chalip, L., Green, B.C., & Hill, B. (2003). "Effects of sport event media on destination image and intention to visit". Journal of Sport Management, 17, PP:214-234.
Crompton, J. L. (1995) "Economic Impact Analysis of Sports Facilitiesand Events: Eleven Sources of Misapplication", Journal of Sport Management, 9, 1, 14–35.
De Nooij, M. de, M.R. van den Berg, C.C. Koopmans (2012) "Bread or Games? a Social Cost-Benefit Analysis of the World cup bid of the Netherlands and the Winning Russian bid". Journal of Sports Economics. Forthcoming.1,23-34.
Gibson, H. J. (1998). "Sport tourism: a critical analysis of research". Sport Management Review 1:1. Pages 45-76.
Gibson, H. (Ed.) (2006). Sport tourism: Concepts and theories. Oxon: Routledge.
Higam. J & Hinch. T. (2006). “Sport and Tourism Reserch: A Geographic Approach”. Journal of Sport & Tourism.vol.11, No. 1, pp: 31-49.
Horne, J., & Manzenreiter, W., (2004). "Accounting for mega-events: forecast and actual impacts of the 2002 Football World Cup Finals on the host countries Japan". International Review for the Sociology of Sport, 2, 187–203.
Horne, W., (2000). "Municipal economic development via hallmark events". Journal of Tourism Studies, 1, 30–36
Icoz,O.; Gunlu, E.; & Oter,Z.(2010). Sport tourism destinations as brand and factors affecting destination choices of soccer teams. 5th International congress on Business, economic and Management.No.123-129.
Makyan, S.N. and Naderi Beni, M., (2003). Foreign Tourism in the Yazd Township, journal of Economic Research, Number 92.47-60.
Matheson, V. (2006a). ‘Economic Impact Analysis’, in W. Andreff andS. Szymanski (eds.) Handbook on the Economics of Sport,Cheltenham: Edward Elgar.111-120.
Zahedi, Sh.S., (2006). Ecotourism Principles (with Emphasis on the Environment), Tehran, Allameh Tabatai University.
Zimbalist, A. (2010). "Is It Worth It? Hosting the Olympic Games and other mega sportingevents is an honor many countries aspire to—but why? ". Finance & Development, 12(3): 8-11.