مدیریت ورزشی
طیبه ولی پور طیبی؛ یعقوب بدری آذرین؛ ,وجیهه جوانی
چکیده
هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل رفتار مصرف کننده در فضای بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای ورزشی بود که به شیوه مطالعات کیفی و از روش اشتراوس و کوربین انجام گرفت. نمونه آماری پژوهش خبرگان و صاحبنظران در حوزه مدیریت ورزشی بودند که به روش هدفمند و گلولهبرفی انتخاب شدند و حجم نمونه با در نظر گرفتن فرض اشباع نظری انجام گرفت. جهت جمعآوری دادهها ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل رفتار مصرف کننده در فضای بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای ورزشی بود که به شیوه مطالعات کیفی و از روش اشتراوس و کوربین انجام گرفت. نمونه آماری پژوهش خبرگان و صاحبنظران در حوزه مدیریت ورزشی بودند که به روش هدفمند و گلولهبرفی انتخاب شدند و حجم نمونه با در نظر گرفتن فرض اشباع نظری انجام گرفت. جهت جمعآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد که محقق با انجام 15 مصاحبه به اشباع نظری رسید. روایی سؤالات مرحله به مرحله مورد تایید خبرگان قرار گرفت و پایایی سؤالات مصاحبه به روش بازآزمون %92 بدست آمد. با تجزیه و تحلیل دادهها450 کد اولیه، 56 مقوله فرعی و 8 مقوله اصلی بدست آمد که طی سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی، مدل تحقیق طراحی گردید. نتایج نشان داد که در رفتار مصرفکننده ورزشی در بازاریابی دیجیتال کسب و کارعوامل مؤثر شامل عوامل علی (بازاریابی دیجیتال)، عوامل زمینهای (عوامل سازمانی و عوامل روانشناختی)، عوامل مداخلهگر (پیشرفت تکنولوژی و عوامل محیطی)، راهبردها (استراتژی سازمانی) و پیامدها (رشد و تعالی سازمانی) میباشد و مقوله اصلی، رفتار مصرفکننده دیجیتال است که این مقوله کلیه مقولات دیگر را تحت پوشش قرار میدهد، بنابراین بهتر است مسئولین و مدیران بازاریابی دیجیتال دیدگاه استراتژی محور و فرآیند محور بر رفتار مصرفکننده دیجیتال داشته باشند و ساختار سازمان مبتنی بر دانش، یادگیری، عملکرد باشد.