محمد هادی اسماعیلی؛ محمدرضا معین فرد؛ پروین شوشی نسب؛ علی بنسبردی
دوره 1، شماره 3 ، آذر 1393، ، صفحه 101-112
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات در پارک های آبی مشهد و بررسی ارتباط این ابعاد با وفاداری گردشگران ورزشی مجموعه های آبی بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامهی استاندارد لیو بود که بومی سازی شد. روایی صوری پرسشنامه با نظرخواهی از 12 نفر از متخصصین مدیریت ورزشی انجام شد. پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ تایید گردید (84/0=α). ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات در پارک های آبی مشهد و بررسی ارتباط این ابعاد با وفاداری گردشگران ورزشی مجموعه های آبی بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامهی استاندارد لیو بود که بومی سازی شد. روایی صوری پرسشنامه با نظرخواهی از 12 نفر از متخصصین مدیریت ورزشی انجام شد. پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ تایید گردید (84/0=α). جامعه آماری تحقیق شامل تمامی گردشگرانی بودند که در اردیبهشت ماه سال 1392 ضمن سفر به شهر مشهد از خدمات ورزشی پارک های آبی آفتاب، موجهای آبی و ایرانیان استفاده نموده بودند. نمونه آماری پژوهش بر اساس جداول آماری (کرجسی و مورگان) 384 نفر تعیین گردید. از آزمون کلموگروف اسمیرنوف برای تعیین طبیعی بودن توزیع داده ها و از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین ارتباط بین متغیرهای پژوهش استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش و طبق نتایج آزمون فریدمن تفاوت معناداری بین ابعاد کیفیت خدمات ( ملموسات، قابلیت اعتبار، پاسخگویی، اطمینان و همدلی) به دست آمد. همچنین بین کیفیت خدمات با وفاداری ارتباط معناداری وجود دارد. به این معنا که با بهبود کیفیت خدمات، وفاداری گردشگران ورزشی افزایش مییابد. تمام متغیرهای ابعاد کیفیت خدمات به استثنای بعد ملموسات نیز با وفاداری -ارتباط معناداری دارند. تمایل به ارائه خدمات با کیفیت، نقش مهمی در بقا و سود آوری صنایع خدماتی از جمله گردشگری ورزشی ایفا می نماید. نتایج این تحقیق مدیران پارک های آبی را از لزوم توجه به تمامی ابعاد کیفیت خدمات و تلاش برای ارتقاء آن جهت افزایش وفاداری مشتریان آگاه می سازد.
مریم رهبر؛ ژاله معماری؛ محمد اصغری جعفرآبادی
دوره 1، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 25-32
چکیده
هدف از انجام این تحقیق مطالعۀ نقش ابعاد عدالت ادراک شده بر رفتار مشتریان وفادار خدمات ورزشی با درنظرگرفتن عامل فاکتورهای موقعیتی به عنوان عامل میانجی است. تحقیق بهروش توصیفی- پیمایشی است. نمونهها شامل سیصدوپنجاه و چهار تن از مشتریان مجموعههای ورزشی انقلاب تهران در سال 91 بودند. ابزار تحقیق پرسشنامة محقق ساختهای با پنجاه ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق مطالعۀ نقش ابعاد عدالت ادراک شده بر رفتار مشتریان وفادار خدمات ورزشی با درنظرگرفتن عامل فاکتورهای موقعیتی به عنوان عامل میانجی است. تحقیق بهروش توصیفی- پیمایشی است. نمونهها شامل سیصدوپنجاه و چهار تن از مشتریان مجموعههای ورزشی انقلاب تهران در سال 91 بودند. ابزار تحقیق پرسشنامة محقق ساختهای با پنجاه و پنج سؤال بود. پایایی پرسشنامه براساس آلفای کرونباخ بیشتر از 0/95 بهدست آمد (p<0/01). در تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی عاملها از تحلیل عاملی با دوران مایل و با استفاده از نرم افزارهای LISREL برای تعیین معادلات ساختاری و spss برای آزمونهای ANOVA و همبستگی، در سطح معنیداری 05/0 استفاده شده است. در مدل پیشنهادی، عدالت نتیجهای و ریسک ادراکشده به عنوان عوامل مستقل مدل ظاهر شدهاند که عدالت نتیجهای به طور مستقیم، وفاداری را تحت تأثیر میگذارد. همچنین عدالت رویهای و فاکتور موقعیتی نیز به عنوان عوامل میانجی مدل توانستهاند به طور مستقیم وفاداری را تحت تاثیر قرار دهند. لیکن عدالت تعاملی و ریسک ادراکشده، رابطة معناداری را با وفاداری نشان ندادند. نتایج نشان دادند عدالت نتیجهای و عدالت رویهای نقش پررنگی در شکلگیری وفاداری و بهرمندی سازمان از نتایج آن دارد؛ لیکن توجه کافی بر عدالت تعاملی به عنوان یکعامل میانجی و ریسک ادراکشده از موارد پیشنهادی مدل بود.