مدیریت رفتار سازمانی
محبوبه روزبهانی؛ فاتح فرازیانی؛ رزا شاهرخی فر
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط هوش بازاریابی و سواد ارتباطی با برند سازی شخصی در مربیان باشگاههای ورزشی اصفهان بود. روش پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع همبستگی بود که با رویکرد معادلات ساختاری انجام گردید. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مربیان ورزشی باشگاههای بدنسازی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ تشکیل دادند. روش نمونه گیری به صورت در دسترس ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط هوش بازاریابی و سواد ارتباطی با برند سازی شخصی در مربیان باشگاههای ورزشی اصفهان بود. روش پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع همبستگی بود که با رویکرد معادلات ساختاری انجام گردید. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مربیان ورزشی باشگاههای بدنسازی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ تشکیل دادند. روش نمونه گیری به صورت در دسترس انجام شد و تعداد 260 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل 3 پرسشنامه هوش بازاریابی اسلامی و همکاران (1393)، پرسشنامه برندسازی شخصی هوانگ و گیمنو (2011) و پرسشنامه استاندارد سواد ارتباطی قاسمی و راسخ (1398) بود. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. برای تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS نسخة ۲۴ و نرم افزار Smart pls نسخه 3 استفاده شد. نتایج تحلیل مسیر معادلات ساختاری نشان داد که هوش بازاریابی بر سواد ارتباطی با ضریب مسیر ۷۱/۰ و مقدار ۹۳/۱۲t=، هوش بازاریابی بر برندسازی شخصی با ضریب مسیر ۵۳/۰ و مقدار ۸۵/۵t= و سواد ارتباطی بر برندسازی شخصی با ضریب مسیر ۶۳/۰ و مقدار ۴۲/۷t= تأثیر مثبت و معناداری داشته است. این پژوهش برای مدیران و مربیان باشگاههای بدنسازی میتواند فراهم کنندة دیدگاهی منسجم در مدیریت برند شخصی مربیان ورزشی باشد و همچنین دامنۀ وسیعی از اقدامات لازم مدیریتی را برای هرچه بهتر کردن برند شخصی مربیان ورزشی از طریق بهبود سواد ارتباطی و هوش بازاریابی ارائه میدهد.
مریم موسیوند؛ فاتح فرازیانی؛ علی کریمی؛ صیدمهدی ویسه
دوره 4، شماره 4 ، دی 1396، ، صفحه 111-127
چکیده
هدف کلی پژوهش تبیین تأثیر مؤلفههای توانمندسازی روانشناختی بر توسعه قصد کارآفرینانه در بین کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش تحقیق به لحاظ استراتژی توصیفی – تحلیلی، از نظر روش گردآوری داده ها میدانی از طریق پرسشنامه و به لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 1225 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان، ...
بیشتر
هدف کلی پژوهش تبیین تأثیر مؤلفههای توانمندسازی روانشناختی بر توسعه قصد کارآفرینانه در بین کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش تحقیق به لحاظ استراتژی توصیفی – تحلیلی، از نظر روش گردآوری داده ها میدانی از طریق پرسشنامه و به لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 1225 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان، استان کرمانشاه می باشد. با استفاده از جدول بارتلت 285 نفر از آنها به روش نمونهگیری طبقهای برای مطالعه انتخاب شدند. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه استاندارد بود، پرسشنامه استاندارد اسپیرز (1995) جهت سنجش توانمندسازی روانشناختی و برای سنجش مؤلفههای قصد کارآفرینانه، پرسشنامه لینن و چن (2009) مبنای کار قرار گرفت. تجزیهوتحلیل بهوسیله نرمافزارهای SPSS، AMOS انجام و نتایج گویای آن بود که 33 درصد از کارکنان ادارات ورزش و جوانان قصد کارآفرینانهشان در حد کم است و تنها 14% از آنان دارای قصد کارآفرینانه زیاد میباشند. مدل بهدستآمده از برازش مطلوب 2.8، برخوردار بود؛ که حاکی از این بود که این مدل، الگوی نظری قوی برای طراحی تأثیر مؤلفههای توانمندسازی روانشناختی بر توسعه قصد کارآفرینانه در بین کارکنان است. نتایج گویای آن بود درمجموع بیست مورد از مؤلفههای توانمندسازی 0.72 درصد از تغیرت قصد کارآفرینانه را در جهت مثبت تبیین مینماید.
لقمان کشاورز؛ ابوالفضل فراهانی؛ یگانه موسوی جهرمی؛ فاتح فرازیانی
دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1394، ، صفحه 45-56
چکیده
هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیر گذار بر رفتار بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در ورزش حرفه ای ایران و ارائه الگو بود. جامعه آماری پژوهش شامل صاحبنظران مدیریت ورزشی، اقتصاد، سرمایهگذاران بخش خصوصی و مدیران حوزه ورزش حرفه ای به تعداد نامحدود بود. در بخش کیفی پژوهش 15 تن بهطور هدفمند و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران 143 تن ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیر گذار بر رفتار بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در ورزش حرفه ای ایران و ارائه الگو بود. جامعه آماری پژوهش شامل صاحبنظران مدیریت ورزشی، اقتصاد، سرمایهگذاران بخش خصوصی و مدیران حوزه ورزش حرفه ای به تعداد نامحدود بود. در بخش کیفی پژوهش 15 تن بهطور هدفمند و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران 143 تن بهعنوان نمونه تحقیق برگزیده شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه 79 سؤالی محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به تائید 15 نفر از متخصصان رسید و روایی سازه پرسشنامه با تحلیل عاملی تأییدی مورد تائید قرار گرفت. آلفای کرونباخ برای تمامی سازهها و کل پرسشنامه بالاتر از 7/0 بودند. برای تحلیل دادهها در بخش کیفی از روش دلفی در سه مرحله استفاده شد. در بخش کمی نیز از روشهای آماری توصیفی و استنباطی ازجمله کلموگروف – اسمیرنف، تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر با کمک دو نرمافزار SPSS 22 و Smartpls 3.0 استفاده شد. یافته ها نشان داد در الگوی عوامل تاثیر گذار بر رفتار بخش خصوصی د ر ورزش حرفه ای ایران نه عامل به ترتیب اولویت مدیریتی و اجرایی با بار عاملی (922/0)، بازاریابی (890/0)، ویژه ورزش (859/0)، مرتبط با اقتصاد (842/0)، رسانهای و تبلیغاتی (762/0)، حمایتی (746/0)، فرهنگی (719/0)، سیاسی (647/0) و قانونی (642/0) وجود دارند. همچنین الگوی تدوین شده از برازش مطلوب (663/0) برخوردار بود.
حسن اسدی؛ فاتح فرازیانی؛ ابوالفضل فراهانی؛ حسینعلی یوسفی
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 47-55
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی اثرات برون سپاری بر مدیریت اماکن ورزشی از دیدگاه مدیران ورزش بود. جامعه آماری شامل مسئولین اداره کل، روسا و معاونین ادارههای ورزش و جوانان شهرستانها و مسئولین هیئتهای ورزشی استان اصفهان، جمعاً 152 نفر، بود. نمونه گیری به روش کل شمار انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده ...
بیشتر
هدف از این پژوهش بررسی اثرات برون سپاری بر مدیریت اماکن ورزشی از دیدگاه مدیران ورزش بود. جامعه آماری شامل مسئولین اداره کل، روسا و معاونین ادارههای ورزش و جوانان شهرستانها و مسئولین هیئتهای ورزشی استان اصفهان، جمعاً 152 نفر، بود. نمونه گیری به روش کل شمار انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 15 تن از متخصصین رسید و پایایی آن در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی 74/0 به دست آمد. برای تحلیل دادهها از روش های آمار توصیفی و استنباطی از نوع تیهمبسته در نرمافزارSPSS استفاده شد. یافتهها نشان داد که مدیریتمالی و بازاریابی در اماکن ورزشی پس از اجرای برونسپاری بهبود پیداکرده که این افزایش معنادار است (05/0>P) اگرچه بر اساس دیدگاه مدیران ورزشی پس از اجرای برونسپاری مدیریت اماکن ورزشی در زمینههای مدیریت منابع انسانی، بهرهوری، و نگهداری اماکن ورزشی کاهش غیر معناداری مشاهده گردید (05/0>P).