امامی فرشاد، طالبپور مهدی (1386). «بررسی ارتباط تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی و مقایسه آن بین دبیران تربیتبدنی مرد آموزشگاههای نواحی هفتگانة مشهد». پژوهش در علوم ورزشی، 12: 32-15.
بیانی علیاصغر، محمد کوچکی عاشور، محمد کوچکی قربان (1386). «تعیین وضعیت سلامت روانی معلمان استان گلستان با استفاده از چکلیست نشانگان روانی»، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، 9(2): 39- 44.
جمشیدنژاد علیرضا (1383). بررسی رابطة استرس شغلی و سلامت روانی با میانجیگری متغیرهای تعارض نقش، ابهام نقش و گرانباری نقش در مدیران مدارس متوسطة استان خوزستان. طرح پژوهشی شورای تحقیقات آموزشوپرورش استان خوزستان، نشر کردگار.
حبیبی مجتبی، بشارت محمدعلی، قراگوزلو فاطمه، ایزانلو بلال، ذوالفقاری محمدرضا (1388). «مقایسه سلامت روانی در دبیران تربیتبدنی و غیر تربیتبدنی بر اساس ویژگیهای جمعیت شناختی». رشد و یادگیری حرکتی، 1: 114- 93.
حیدرینژاد صدیقه، مرادیپور مهدی (1390). «رابطة دلبستگی شغلی دبیران تربیتبدنی با جوّ سازمانی مدارس متوسطه شهر اهواز». مدیریت ورزشی، 8: 21- 5.
درانی کمال، غلامعلی لواسانی مسعود (1379). «رابطة رضایت شغلی، عزتنفس و سلامت روانی: یکمطالعة موردی از مربیان مرکز پیشدبستانی دانشگاه تهران». مجلة روانشناسی و علوم تربیتی، 30 (1): 98- 76.
دزفولی سیمیندخت، شفیعنیا پروانه، شتاب بوشهری ناهید (1388). رابطة سلامت روان و دلبستگی شغلی دبیران متوسطه تربیتبدنی نواحی چهارگانه شهر اهواز. هفتمینهایش بینالمللی تربیتبدنی و علوم ورزشی تهران.
رابینز استیفن پی (1996). رفتار سازمانی، ترجمه پارساییان علی ـ محمدعلی اعرابی (1384)، جلد اول، چاپ ششم، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 127-129.
رمضانینژاد رحیم (1383). «مقایسه عامل نگهدارنده شغل دبیران تربیتبدنی با دبــــیران غیر تربیتبدنی». نشریه حرکت، 20: 71-55.
نوربخش پریوش (1378). ساخت و اعتباریابی ابزار اندازهگیری عوامل فشارزای شغلی دبیران تربیتبدنی استان خوزستان و تعیین رابطة بین این عوامل با سلامت روانی آنها. رساله دکتری مدیریت تربیت و علوم ورزشی، دانشگاه تربیتمعلم تهران.
Adams, T. B., Moore, M. T., Dye, G., (2007). “The relationship between physical activity and mental health in a national sample of college females”. Women health, 45: 69- 85.
Gonzalez, J. and Grazzo, T. (2006). “Structural relationships between organizational service orientation, contact employee job satisfaction and citizenship behavior”. International Journal of Service Industry Management, 17(1): 23-50.
Knots S. and Tami F. (2005). “Relationship between employees' religiosity and job involvement”. Psychological Report, 93: 79- 86.
Kovess-Masfety et al. (2006). Teacher’s mental health and teaching Levels. Teaching and Teacher Education, In press.
Loh. L.W.C; (1994). Are EsL/Efl teachers under high stress? A study of Secondary level school teachers in Hong Kong. International. JATEFL Conference in Brighton UK.
Morris A. and Bloom. J. (2002). “Contextual factors affecting job satisfaction and organizational commitment in community mental health centers undergoing system changes in the financing of care”. University of California. 4(2), 71-83.
Pisanti, R., Gagliardi, M. P., Razzino, S. and Bertini, M. (2003). “Occupational stress and wellness among Italian secondary school teachers”. Psychology and health, 18(4): 523-536.
Punch. K.F., Tuettemann. E., (1990). “Correlates of psychological distress”. British Educational research Journal. 16(4): 76-92.
Rasku.A., Kinnunen. U., (2003). “Job conditions and wellness among finish upper secondary school teaching”. Psychology and Health, 18(4): 441-456.
taylor, j (2001). “Coaches are people too: an applied model of stress management for sport coaches”. Journal of applied sport psychology, 14: 27-50.
Weinberg, R. S., gold, d. (2003). Foundation of sport and exercise psychology (3rd ed). Champaign, ill, human kinetics