مدیریت ورزشی
تدوین الگوی ساختاری تفسیری توسعه عملکرد ورزشی و اقتصادی باشگاه‌های فوتبال کشور

مهدی واعظ؛ میر حسن سید عامری؛ رضا طلایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.70451.2586

چکیده
  هدف از این تحقیق «طراحی مدل عوامل مؤثر بر عملکرد ورزشی و اقتصادی باشگاه‌های فوتبال کشور» بود. روش تحقیق آمیخته بود که در بخش کیفی از مصاحبه و کدگذاری با رویکرد گلیزر و در بخش کمی از تحلیل ساختاری تفسیری استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، مربیان و بازیکنان اسبق و فعلی باشگاه‌های فوتبال ایران بود. با توجه به روش‌شناسی ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
شناسایی عوامل موثر بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه مربیان فوتبال لیگ برتر ایران

نسرین عزیزیان کهن؛ محمد زارع آبندانسری؛ طیبه یانپی

دوره 11، شماره 3 ، مهر 1403، ، صفحه 11-26

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.71011.2606

چکیده
  بروز رفتارهای نابه‌هنجار و دعاوی مربیان، به بدنه فوتبال آسیب بسیاری زیادی وارد می‌سازد و این موضوع منجر به درگیری‌ بازیکنان، کادرفنی با یکدیگر و داوران، درگیری‌‌های هواداران در ورزشگاه‌ها، خارج از آن و حتی ایجاد حواشی بسیار زیاد در فضای مجازی می‌گردد. درنهایت حواشی فوتبال به کاهش کیفی سطح رقابت‌ها ختم می‌شود و مسیر رشدوتوسعه ...  بیشتر

مقایسه مدیریت ارتباط با مشتری باشگاههای فوتبال ایران، اسپانیا و انگلستان

محمد ابراهیم رزاقی؛ قاسم مهرابی؛ پگاه سلطانی مقدم

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 21-29

چکیده
  هدف این پژوهش مقایسه مدیریت ارتباط با مشتری باشگاه‌های فوتبال ایران، اسپانیا و انگلستان بود. تحقیق حاضر از نوع تحلیل محتوا و از حیث اجرایی کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق را وب‌سایت‌های 3 لیگ فوتبال (ایران، اسپانیا و انگلستان) تشکیل می‌داد و از هر باشگاه سه تیم که بیشترین امتیاز یا افتخار را در پنج سال اخیر در لیگ خود داشتند (آرسنال، ...  بیشتر