مدیریت ورزشی
مهدی واعظ؛ میر حسن سید عامری؛ رضا طلایی
چکیده
هدف از این تحقیق «طراحی مدل عوامل مؤثر بر عملکرد ورزشی و اقتصادی باشگاههای فوتبال کشور» بود. روش تحقیق آمیخته بود که در بخش کیفی از مصاحبه و کدگذاری با رویکرد گلیزر و در بخش کمی از تحلیل ساختاری تفسیری استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، مربیان و بازیکنان اسبق و فعلی باشگاههای فوتبال ایران بود. با توجه به روششناسی ...
بیشتر
هدف از این تحقیق «طراحی مدل عوامل مؤثر بر عملکرد ورزشی و اقتصادی باشگاههای فوتبال کشور» بود. روش تحقیق آمیخته بود که در بخش کیفی از مصاحبه و کدگذاری با رویکرد گلیزر و در بخش کمی از تحلیل ساختاری تفسیری استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، مربیان و بازیکنان اسبق و فعلی باشگاههای فوتبال ایران بود. با توجه به روششناسی تحقیق؛ نمونهگیری از نوع نمونهگیری نظری بود و نمونههای اولیه برای انجام مصاحبه بهصورت هدفمند انتخاب شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. توجه به اهداف تحقیق، تجزیهوتحلیل دادهها در دو بخش کیفی و کمی انجام گرفت. در بخش کیفی کدگذاری برای شناسایی مؤلفهها و گویهها انجام شد و با استفاده از تحلیل میکمک مدل ساختاری ارائه شد. با توجه به نتایج عوامل مؤثر بر عملکرد ورزشی و اقتصادی باشگاههای فوتبال کشور عبارتاند از: پیادهسازی مدیریت دانش، سرمایهگذاری، توجه بهحق پخش و قانون کپیرایت، پیادهسازی مدیریت مالی مؤثر و کارآمد، توسعه منابع درآمدزایی، درآمدزایی از ارتباطات و حامیان مالی، استفاده از ظرفیت رسانهای، توسعهی فنی و توسعهی مدیریتی. مدیران باشگاهها با توجه به این عوامل، میتوانند استراتژیهای مناسبی را انتخاب و اجرا کنند تا عملکرد ورزشی و اقتصادی بهبود یابد و باشگاه به موفقیتهای بیشتری دست یابد.
مدیریت رفتار سازمانی
نسرین عزیزیان کهن؛ محمد زارع آبندانسری؛ طیبه یانپی
چکیده
بروز رفتارهای نابههنجار و دعاوی مربیان، به بدنه فوتبال آسیب بسیاری زیادی وارد میسازد و این موضوع منجر به درگیری بازیکنان، کادرفنی با یکدیگر و داوران، درگیریهای هواداران در ورزشگاهها، خارج از آن و حتی ایجاد حواشی بسیار زیاد در فضای مجازی میگردد. درنهایت حواشی فوتبال به کاهش کیفی سطح رقابتها ختم میشود و مسیر رشدوتوسعه ...
بیشتر
بروز رفتارهای نابههنجار و دعاوی مربیان، به بدنه فوتبال آسیب بسیاری زیادی وارد میسازد و این موضوع منجر به درگیری بازیکنان، کادرفنی با یکدیگر و داوران، درگیریهای هواداران در ورزشگاهها، خارج از آن و حتی ایجاد حواشی بسیار زیاد در فضای مجازی میگردد. درنهایت حواشی فوتبال به کاهش کیفی سطح رقابتها ختم میشود و مسیر رشدوتوسعه فوتبال را مختل میسازد. بنابراین ضروریست تا به منظور مقابله با رفتارهای پرخاشگرانه مربیان در لیگبرتر خلیج فارس، راهکارهای مناسبی اندیشیده شود که این مسئله هدف پژوهش حاضر است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به روش کیفی با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی توصیفی انجام شد. جامعه شرکتکننده در پژوهش، خبرگان مرتبط با موضوع بودند. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و گلولهبرفی بود و نمونهگیریها تا زمانیکه امکان استخراج مفاهیم غیرتکراری از مصاحبهها وجود داشت؛ ادامه یافت. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمهساختاریافته بود و بهمنظور بررسی و دستهبندی اطلاعات، از نرمافزار مکسکیودا نسخه20 استفاده گردید. جهت تعیین روایی و پایایی از معیارهای اعتبار، انتقالپذیری، قابلیت اعتماد و تایید پذیری استفاده شد. عوامل موثر بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه مربیان فوتبال لیگ برتر ایران، شامل: 82 مضمون فرعی در قالب 10 مضمون اصلی توسعه ابعاد فردی، توسعه ابعاد روانی، توسعه ابعاد میان فردی، توسعه ابعاد محیطی، توسعه ابعاد مالی، توسعه ابعاد مربیگری، بهبود مدیریت تعارض و استرس، توسعه آموزش و آگاهی توسعه عملکرد باشگاهها، توسعه عملکرد فدراسیون میباشد. درنهایت ضروریست بهمنظور کاهش رفتارهای پرخاشگرانه مربیان فوتبال، به مضامین بیانشده در این پژوهش توجه شود.
محمد ابراهیم رزاقی؛ قاسم مهرابی؛ پگاه سلطانی مقدم
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 21-29
چکیده
هدف این پژوهش مقایسه مدیریت ارتباط با مشتری باشگاههای فوتبال ایران، اسپانیا و انگلستان بود. تحقیق حاضر از نوع تحلیل محتوا و از حیث اجرایی کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق را وبسایتهای 3 لیگ فوتبال (ایران، اسپانیا و انگلستان) تشکیل میداد و از هر باشگاه سه تیم که بیشترین امتیاز یا افتخار را در پنج سال اخیر در لیگ خود داشتند (آرسنال، ...
بیشتر
هدف این پژوهش مقایسه مدیریت ارتباط با مشتری باشگاههای فوتبال ایران، اسپانیا و انگلستان بود. تحقیق حاضر از نوع تحلیل محتوا و از حیث اجرایی کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق را وبسایتهای 3 لیگ فوتبال (ایران، اسپانیا و انگلستان) تشکیل میداد و از هر باشگاه سه تیم که بیشترین امتیاز یا افتخار را در پنج سال اخیر در لیگ خود داشتند (آرسنال، چلسی، منچستریونایتد، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، سپاهان اصفهان، پیروزی تهران و استقلال تهران)، در 31 ویژگی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی تجزیهوتحلیل یا بهنوعی مقایسه شدند. بهمنظور جمعآوری اطلاعات از چکلیست استاندارد بازاریابی راسکو (2014) استفاده شد و محتوی وبسایت باشگاهها از نظر ویژگیهای بازاریابی موردبررسی قرار گرفت. یافتههای تحقیق بیانگر آن بود که باشگاههای فوتبال اسپانیایی وضعیت بهتری نسبت به وضعیت باشگاههای فوتبال انگلیسی و همچنین هر دو باشگاه وضعیت بهتری نسبت به باشگاههای فوتبال حاضر در لیگ ایران از ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی داشتند. بنابراین با توجه به نتایج تحقیق حاضر، باشگاههای فوتبال ایران نیازمند بازنگری اساسی و گستردهای در بهروزرسانی ساختاری جهت تقویت کانالهای ارتباطی خود دارند