مدیریت ورزشی
شناسایی پیامدهای وفاداری هواداران مسابقات فرمول یک در ایران

نیما حسن زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ فرزاد نوبخت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.71574.2618

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، شناسایی پیامدهای وفاداری هواداران مسابقات فرمول در ایران است تا بستر مناسبی جهت شناخته شدن این مسابقات در ایران ایجاد و گامی بلند در راستای پژوهش‌های جدید در حوزه مسابقات فرمول در ایران برداشته شود. همچنین شناسایی این پیامدها، منجر به آگاهی بیشتر در زمینه مزایای وفاداری هواداران از مسابقات فرمول یک می‌گردد. ...  بیشتر

نقش میانجی مسئولیت اجتماعی در رابطه اخلاق حرفه ای مدیران با رفتار شهروندی هواداران باشگاه های فوتبال

سعید حاتمی؛ نجف آقایی؛ حسین پورسلطانی زرندی؛ حسین اکبری یزدی

دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1397، ، صفحه 89-98

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی مسئولیت اجتماعی در رابطه اخلاق حرفه‌ای مدیران با رفتار شهروندی هواداران باشگاه‌های فوتبال بود. روش تحقیق حاضر همبستگی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش تمامی هواداران لیگ برتر فوتبال کشور در سال 1396، که برای تماشای مسابقات فوتبال تیم محبوب خود در ورزشگاه آزادی حضور یافتند؛ بود. با استفاده ...  بیشتر

رابطه شخصیت تیم های حرفه‌ای و هویت تیمی هواداران؛ مطالعه موردی در لیگ برتر فوتبال ایران

زهرا مرادی؛ کمال هوشیار؛ مریم صدری؛ سلدا حامد

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 85-92

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی رابطه شخصیت تیم های حرفه‌ای و هویت تیمی هواداران؛ مطالعه موردی در لیگ برتر فوتبال ایران می‌پردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده‌ها میدانی و از منظر روش توصیفی تحلیلی پس رویدادی می‌باشد. بر اساس تحقیق اطلاعات لازم را با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش هویت تیمی و پرسشنامه استاندارد ...  بیشتر