مدیریت ورزشی
سلمان ملانوری؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ علی محمد صفانیا؛ سیما نجف نژاد
چکیده
هدف پژوهش حاضر نگرش اساتید گرایشهای مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد مساله از نوع اکتشافی (کیفی) با رویکرد نظریه داده بنیاد چارمز میباشد. جامعه آماری تحقیق، شامل اساتید رشتههای مختلف ورزشی میباشند. ابزار جمع آوری دادههای این تحقیق مصاحبه عمیق ساختارنیافته در زمینه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر نگرش اساتید گرایشهای مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد مساله از نوع اکتشافی (کیفی) با رویکرد نظریه داده بنیاد چارمز میباشد. جامعه آماری تحقیق، شامل اساتید رشتههای مختلف ورزشی میباشند. ابزار جمع آوری دادههای این تحقیق مصاحبه عمیق ساختارنیافته در زمینه نگرش اساتید گرایشهای مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی بود. با توجه به استفاده از استراتژی نظریه دادهبنیاد و انجام مصاحبه برای گردآوری دادهها، نمونهگیری به صورت هدفمند و نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونهگیری هدفمند از نوع گلولهبرفی/ شبکهای بود. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کدگزاری نظری نشان داد دیدگاه اساتید گرایشهای مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی شامل دو بخش معایب آموزش مجازی که شامل مشکلات برگزاری درس تربیت بدنی در فضای مجازی، نبود نظارت و تمرکز حواس در آموزش مجازی، عدم شکلگیری ارتباط مناسب بین استاد و دانشجویان، پوشش کلاس های مجازی، مسائل اقتصادی، ضعف تکنولوژی نرمافزای و سخت افزاری و محاسن آموزش مجازی که شامل فواید فناوری اطلاعات در آموزش مجازی و خصوصیات برتر آموزش مجازی میباشد. بنابراین آموزش الکترونیکی نه تنها انتقال اطلاعات جدید را تسهیل میکند، بلکه موجب ارتقاء سطح دانش، ایجاد فرصتهای برابر برای یادگیری همه افراد و ارتقاء کیفیت آموزش میشود.
مدیریت رفتار سازمانی
حوری ناز حبیبی؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ محسن باقریان فرح آبادی؛ سیما نجف نژاد
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی ارتباط میزان استفاده از شبکه اجتماعی با نگرش فرد نسبت به تصویر بدنی خود در دانشجویان رشته تربیتبدنی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با در نظر گرفتن نقش میانجی ارزشهای اخلاقی و سرمایه فکری بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری و جامعه آماری شامل دانشجویان رشته ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی ارتباط میزان استفاده از شبکه اجتماعی با نگرش فرد نسبت به تصویر بدنی خود در دانشجویان رشته تربیتبدنی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با در نظر گرفتن نقش میانجی ارزشهای اخلاقی و سرمایه فکری بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری و جامعه آماری شامل دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به تعداد 340 نفر بود. حجم نمونه با توجـه بـه رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری، تعداد 5 تا 10 آزمودنی بـه ازای هـر سوال و شرط حداقل 100 آزمودنی (پیشنهاد گورسوچ) و نهایتا 181 نفر تعیین و روش نمونهگیری بصورت تصادفی طبقهای انجام شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه استاندارد شده با 22 سوال و با پایایی قابل قبول بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلیابی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی و با کمک نرمافزارهای آماری SPSS26 و PLS Smart 3.0 استفاده شد. نتایج نشان داد که ارزشهای اخلاقی و سرمایه فکری دارای نقش میانجی در ارتباط بین میزان استفاده از شبکه اجتماعی با نگرش نسبت به تصویر بدنی میباشند. بنابراین دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران میتوانند با اجرای برنامههای مرتبط با استفاده اصولی و مناسب از شبکههای اجتماعی به رشد و توسعه فردی فعلی و آینده شان و شکلگیری نگرش سازنده و اثربخش نسبت به تصویر بدنی خود و احترام به ارزشهای اخلاقی و حفظ این ارزشها برای رسیدن به سطح مطلوبی از عملکرد فردی و اجتماعی مبادرت نمایند.