مهدی گودرزی؛ آسیه شجاعی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل توسعه مسئولیت پذیری اجتماعی ورزشکاران بانوی نخبه در اینستاگرام بود که از روش توصیفی- پیمایشی در جامعه آماری شامل کلیه بانوان ورزشکار نخبه ایران که در اینستاگرام فعالیت دارند انجام شد که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 201 نفر تعیین گردید. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد مسئولیت اجتماعی در ورزش نیازیتبار ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل توسعه مسئولیت پذیری اجتماعی ورزشکاران بانوی نخبه در اینستاگرام بود که از روش توصیفی- پیمایشی در جامعه آماری شامل کلیه بانوان ورزشکار نخبه ایران که در اینستاگرام فعالیت دارند انجام شد که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 201 نفر تعیین گردید. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد مسئولیت اجتماعی در ورزش نیازیتبار و همکاران (1399) بود که برای تایید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از نظر 9 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و برای تایید پایایی نیز با انجام مطالعه ای مقدماتی بر روی 30 نفر از جامعه و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (82/0) تائید شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای گردآوریشده از آزمون های K-S، تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون رتبه بندی فریدمن و تحلیل معادلات ساختاری با کمک نرم افزارهای SPSS نسخه 23 و اسمارت پی ال اس استفاده شد. یافته ها نشان داد که 11 عامل شامل تشویق به مشارکت اجتماعی، احترام به قوانین جامعه، احترام به فرهنگ جامعه، احترام به سنت های جامعه، الگوسازی، رفتار مناسب با هواداران، پوشش، آگاهی و دانش، ترویج سبک زندگی سالم، تعهد ورزشی به باشگاه و توجه به عوامل ارتباطی و رسانه هستند که بر توسعه مسئولیت پذیری اجتماعی ورزشکاران بانوی نخبه در اینستاگرام موثر می باشند.
مهدی گودرزی؛ مرتضی گودرزی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل ارتباطی مسئولیتاجتماعی و یادگیریسازمانی بر توسعه مشتریان (اعضاء و مخاطبان) فدراسیون ورزش سهگانه بود. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان فدراسیون ورزش سهگانه و هیاتهای استانی این فدراسیون بود (200=N) که نمونهگیری به روش تمامشمار انجام گرفت. ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل ارتباطی مسئولیتاجتماعی و یادگیریسازمانی بر توسعه مشتریان (اعضاء و مخاطبان) فدراسیون ورزش سهگانه بود. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان فدراسیون ورزش سهگانه و هیاتهای استانی این فدراسیون بود (200=N) که نمونهگیری به روش تمامشمار انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامههای استاندارد مسئولیتاجتماعی، یادگیریسازمانی و توسعه مشتریان بود که برای تایید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از نظر 8 نفر از اساتید مدیریتورزشی استفاده و برای تایید پایایی نیز با انجام مطالعهای مقدماتی بر روی 30 نفر از جامعه، ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب مسئولیتاجتماعی 81/0، یادگیریسازمانی 88/0 و توسعه مشتری 85/0 محاسبه و تائید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمونهای چولگی و کشیدگی، همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری با استفاده از SPSS 23 و Smart PLS3 استفاده شد. یافتهها نشان داد که مسئولیت اجتماعی و یادگیری سازمانی اثر مثبت و معنیداری بر توسعه مشتریان فدراسیون سهگانه دارند و یادگیری سازمانی علاوه بر اثر مثبت و مستقیم بر توسعه مشتریان، از طریق مسئولیت اجتماعی نیز تاثیر غیرمستقیم و معناداری بر توسعه مشتریان دارد. درنهایت الگوی مسئولیتاجتماعی و یادگیریسازمانی بر توسعه مشتریان فدراسیون ورزش سهگانه طراحی و برازش آن نیز مورد تائید قرارگرفت.
علی اکبر بابازاده پهلوانلو؛ محمدعلی اصلانخانی؛ علی محمد صفانیا؛ علی اصغر درودیان؛ مهدی گودرزی
چکیده
هدف تحقیق حاضر، تدوین چارچوب توسعه ویژگیهای رفتاری برای سطوح مربیگری در ایران است. روش تحقیق اکتشافی و از لحاظ جمعآوری دادهها از روش آمیخته کمی و کیفی استفاده شده است. جامعه آماری شامل تمام متخصصان حوزه آموزش در فدراسیونهای ورزشی و وزارت ورزش و جوانان به تعداد 300 نفر بودند. در بخش کیفی با توجه به روش نمونهگیری گلوله برفی و هدفمند ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر، تدوین چارچوب توسعه ویژگیهای رفتاری برای سطوح مربیگری در ایران است. روش تحقیق اکتشافی و از لحاظ جمعآوری دادهها از روش آمیخته کمی و کیفی استفاده شده است. جامعه آماری شامل تمام متخصصان حوزه آموزش در فدراسیونهای ورزشی و وزارت ورزش و جوانان به تعداد 300 نفر بودند. در بخش کیفی با توجه به روش نمونهگیری گلوله برفی و هدفمند 18 نفر انتخاب و مصاحبه تا دستیابی به اشباع نظری انجام شد. در بخش کمی نیز بر اساس جدول مورگان 217 نفر به روش تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش در بخش کمی پرسشنامه محققساخته حاصل از مصاحبه بخش کیفی تحقیق بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط متخصصین مربوطه رسید و روایی سازه آن با روش تحلیل عاملی اکتشافی تائید شد. پایایی آن نیز در یک مطالعه مقدماتی بر روی 30 نفر از اعضای جامعه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تائید شد. تحلیل دادهها با روشهای آمار توصیفی و استنباطی به کمک بستههای آماری SPSS و AMOS نسخه 23 انجام شد. یافتهها نشان داد 11 عامل مؤثر بر توسعه دانش و مهارتهای کاربردی برای سطوح مربیگری در ایران شامل عوامل آموزشی، مدیریتی، دانش افزایی، ساختاری، نظارت و کنترل، تجهیزات و تکنولوژی، حقوقی، فردی، بومیسازی، تبلیغات و رسانه و استعدادیابی و پایه وجود دارد که همگی از نقش معناداری در توسعه ویژگیهای رفتاری برای سطوح مربیگری برخوردار بودند. همچنین، مدل توسعه دانش و مهارتهای کاربردی برای سطوح مربیگری در ایران از برازش مناسبی برخوردار بود و میتواند مورد استفاده دست اندرکاران مربیگری در ایران قرار گیرد.
مهدی گودرزی؛ سیده شهرزاد محسنی اردهالی؛ ایمان رحیمی
دوره 4، شماره 4 ، دی 1396، ، صفحه 65-74
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه رفتار شهروندی سازمانی با فرسودگی شغلی در کارکنان ستادی و عملیاتی فدراسیون ورزش سه گانه بود.جامعه آماری پژوهش شامل 250 نفر کارکنان فدراسیون و هیئت های استانی ورزش سه گانه بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نفرات، نمونه برابر با 151 نفر و به صورت تصادفی انتخاب گردید برای گردآوری داده ها، از بررسی اسناد ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه رفتار شهروندی سازمانی با فرسودگی شغلی در کارکنان ستادی و عملیاتی فدراسیون ورزش سه گانه بود.جامعه آماری پژوهش شامل 250 نفر کارکنان فدراسیون و هیئت های استانی ورزش سه گانه بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نفرات، نمونه برابر با 151 نفر و به صورت تصادفی انتخاب گردید برای گردآوری داده ها، از بررسی اسناد ، مدارک، مطالعه ادبیات پیشینه و مصاحبه با ابزار هایی چون: پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی استاندارد پودساکف (1990) ( آلفا= 78/0) و پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلچ و جکسون (2001) ( آلفا= 87/0) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی از جمله کلموگراف- اسمیرنف، t استیودنت تک گروهی و رگرسیون با کمک نرم افزار spss استفاده شد.نتایج پژوهش نشان داد بین دو متغیر رفتار شهروندی سازمانی و فرسودگی شغلی را بطه معکوس و معنا داری وجود دارد. در مجموع تجزیه و تحلیل یافته ها نشان دهنده آن است که از طریق رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن می توان به تبیین و پیش بینی فرسودگی شغلی کارکنان فدراسیون ورزش سه گانه پرداخت.
مهدی گودرزی؛ مجید جلالی فراهانی؛ حسین رجبی؛ مهرزاد حمیدی
دوره 3، شماره 3 ، مهر 1395، ، صفحه 45-53
چکیده
امروزه اشتغال یکی از مهمترین چالش های ملی محسوب می شود. هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل رفتاری موثر بر ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی کشور بود. جامعه آماری پژوهش شامل 2761 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بود که بر طبق جدول مورگان تعداد نفرات، نمونه برابر با 338 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. برای دستیابی به اهداف پژوهش از ...
بیشتر
امروزه اشتغال یکی از مهمترین چالش های ملی محسوب می شود. هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل رفتاری موثر بر ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی کشور بود. جامعه آماری پژوهش شامل 2761 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بود که بر طبق جدول مورگان تعداد نفرات، نمونه برابر با 338 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه 28 سئوالی محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 15 تن از متخصصین مدیریت ورزشی رسید. پایایی آن نیز در یک مطالعاه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه شد. روایی سازه آن نیز در تحلیل عاملی تایید شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل عاملی اکتشافی، KMO، بارتلت با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد به ترتیب اولویت عوامل رفتاری محیطی، تخصصی، تجاری و مدیریتی در ارتقا کارآفرینی دانشجویان مدیریت کشور نقش دارند.
مهدی گودرزی
دوره 1، شماره 4 ، دی 1393، ، صفحه 111-123
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، تدوین برنامه راهبردی فدراسیون ورزش سهگانه ایران با استفاده از مدل SPP بوده است. جامعه آماری شامل 22 نفر از روسای هیئتهای استانی، دبیران، نواب رییس، اعضای هیئت رییس و رئیس کنونی و گذشته فدراسیون بود، که به لحاظ محدودیت تعداد نفرات، نمونه برابر با جامعه آماری و بهصورت تمام شمار انتخاب گردید. برای گردآوری دادهها، ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش، تدوین برنامه راهبردی فدراسیون ورزش سهگانه ایران با استفاده از مدل SPP بوده است. جامعه آماری شامل 22 نفر از روسای هیئتهای استانی، دبیران، نواب رییس، اعضای هیئت رییس و رئیس کنونی و گذشته فدراسیون بود، که به لحاظ محدودیت تعداد نفرات، نمونه برابر با جامعه آماری و بهصورت تمام شمار انتخاب گردید. برای گردآوری دادهها، از بررسی اسناد، مدارک، مصاحبه و مطالعه ادبیات پیشینه با ابزارهایی چون: پرسشنامههای نظرسنجی و PEST SCAN (آلفا=86/0) و تحلیل SWOT و روشهایی چون دلفی، برگزاری جلسات و چندین مرحله تحلیل راهبردی استفاده شد که نهایتاً 11 قوت،10 ضعف،8 فرصت و 13 تهدید تائید و بر اساس آزمون فریدمن، رتبهبندی شدند. در همین راستا، طبق مدل SPP تدوین مأموریت، چشمانداز، حوزههای کلیدی عملکرد، اهداف و راهبردهای مناسب فدراسیون ورزش سهگانه جمهوری اسلامی ایران بهمنظور دستیابی به وضعیت مطلوب صورت پذیرفت.