مدیریت ورزشی
آینده نگاری پیشران های سازندۀ هوش مصنوعی در صنعت ورزش

شادی رهبر یعقوبی؛ مهوش نوربخش؛ مهدی کهندل؛ سید نعمت خلیفه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 خرداد 1404

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.71496.2616

چکیده
  هدف این پژوهش آینده نگاری راهبردی پیشران های سازندۀ هوش مصنوعی در صنعت ورزش بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت براساس روش های جدید علم آینده پژوهی، تحلیلی اکتشافی محسوب می شود که با استفاده از روش تحلیل تأثیر متقابل انجام گرفته است. جامعه آماری شامل دو بخش منابع اطلاعاتی (مقالات مرتبط با موضوع تحقیق) و منابع انسانی (کارشناسان ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
تدوین مدل عوامل موثر بر رفتار خرید مشتریان فروشگاه های پوشاک ورزشی اینترنتی

مجید سلیمانی؛ ابوالفضل فراهانی؛ لیلا قربانی قهفرخی؛ حمید قاسمی

دوره 11، شماره 3 ، مهر 1403، ، صفحه 71-84

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.67699.2520

چکیده
  هدف از این پژوهش تدوین مدل عوامل موثر بر رفتار مشتریان در خرید پوشاک ورزشی از فروشگاه‌های اینترنتی بود. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری) انتخاب شد. جامعه آماری پژوهش‌ شامل دو بخش منابع انسانی (مدیران فروشگاه‌های اینترنتی، بازاریابان اینترنتی، اساتید خبره حوزۀ دیجیتال مارکتینگ) و منابع اطلاعاتی (علمی، ...  بیشتر

تدوین سناریوهای آینده صنعت ورزش ایران

حسن دهقان دیزجی؛ مهدی کهندل؛ سید نعمت خلیفه؛ اکبر فریدفتحی

دوره 10، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 85-103

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.11168

چکیده
  توسعه صنعت ورزش به عنوان یک عامل مهم در تحقق اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این تحقیق با هدف آینده‌پژوهی صنعت محصولات ورزشی ایران با رویکرد سناریونویسی انجام شد. روش تحقیق آینده‌پژوهی بود. همچنین این تحقیق از جنبه نحوه گردآوری اطلاعات به صورت کیفی انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه متخصصان ...  بیشتر