مدیریت ورزشی
فرشته محبی؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ مرجان صفاری؛ حسین آقایی نیا
چکیده
وجود انواع سوءاستفاده از قبیل سوءاستفادههای عاطفی، جسمی، جنسی و غفلت در ورزش توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است لذا با توجه به ناپسند بودن سوءاستفادهها در ورزش و جامعه داشتن برنامهای برای پیشگیری از انواع سوءاستفاده در ورزش باعث کاهش چشمگیر این قبیل مسائل در ورزش میشود. هدف از این تحقیق شناسایی روشهای پیشگیری از سوءاستفادهها ...
بیشتر
وجود انواع سوءاستفاده از قبیل سوءاستفادههای عاطفی، جسمی، جنسی و غفلت در ورزش توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است لذا با توجه به ناپسند بودن سوءاستفادهها در ورزش و جامعه داشتن برنامهای برای پیشگیری از انواع سوءاستفاده در ورزش باعث کاهش چشمگیر این قبیل مسائل در ورزش میشود. هدف از این تحقیق شناسایی روشهای پیشگیری از سوءاستفادهها در ورزش ایران است. روش پژوهش کیفی است و دادهها از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته به صورت روش گلوله برفی جمعآوری شدند. مشارکتکنندگان در این تحقیق اساتید، متخصصین، کارشناسان و صاحبنظران در زمینه سوءاستفاده در ورزش بودند. بهمنظور تحلیل دادهها از روش تحلیل مضامین که به صورت کدگذاری و شناخت مقولهها از متن مصاحبه است، استفاده شد. یافتههای تحقیق نه عامل اساسی را برای جلوگیری از سوءاستفاده در ورزش ایران شناسایی کرد که عبارتند از : بینش جمعی، فراگیری فرهیختگی، خلق مربیان امین، اصلاح بنیاد مدیریتی، توبیخ درخور، درمان مرتکبین، مخبر معتمد،امتناع از انکار و در آخر اجرا سبک نوین و متنوع. با توجه به نتایج تحقیق مشخص شد که مهمترین مورد برای پیشگیری از سوءاستفاده اتخاذ یک برنامه اصولی و کاربردی برای تمام جامعه ورزشی و خانوادهها میباشد. هر چقدر که آموزش دقیقتر باشد زمینه شکلگیری سوءاستفاده کمتر میشود.
لقمان کشاورز؛ عیسی کمندی؛ اکبر فریدفتحی؛ مرتضی سلطانی
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 79-87
چکیده
هدف از پژوهش حاضر برسی ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی بود. جامعه آماری پژوهش همه 180 معلم تربیت بدنی شهر قزوین بود که بر اساس جدول مورگان 118 تن به طو تصادفی – طبقهای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته آموزش ضمن خدمت و پرسشنامه رضایت شغلی ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر برسی ارتباط کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی بود. جامعه آماری پژوهش همه 180 معلم تربیت بدنی شهر قزوین بود که بر اساس جدول مورگان 118 تن به طو تصادفی – طبقهای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته آموزش ضمن خدمت و پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هالین استفاده شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف – اسمیرنف، تی استودنت تک گروهی، تی استودنت مستقل و رگرسیون خطی با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که کیفیت دورههای آموزش ضمن خدمت در سطح متوسط و رضایت شغلی معلمی تربیت بدنی در سطح مطلوب قرار دارد (05/0>P). بین کارایی دوره های آموزش ضمن خدمت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد و کیفیت دورههای آموزش ضمن خدمت قابلیت پیش بینی رضایت شغلی معلمین تربیت بدنی را دارد (05/0>P). همچنین بین کارایی دوره های ضمن خدمت و میزان رضایت معلمین زن و مرد تربیت بدنی اختلاف معناداری وجود ندارد. بنابراین انتخاب درست در نوع دورههای ضمن خدمت برای معلمان میتواند مزایایی از قبیل رضایت شغلی را به همراه داشته باشد.