حمیده شکاری؛ حیدر حسینی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت جهادی بر سایش اجتماعی کارکنان با توجه به نقش میانجی تبادل رهبر پیرو بود. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی بود که به صورت پیمایش اجرا شد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بودند. نمونه آماری به حجم 106 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شد. ابزار ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت جهادی بر سایش اجتماعی کارکنان با توجه به نقش میانجی تبادل رهبر پیرو بود. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی بود که به صورت پیمایش اجرا شد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بودند. نمونه آماری به حجم 106 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شد. ابزار گردآوری داده شامل سه پرسشنامه قرایی آشتیانی و پورصادق (1398) برای سنجش مدیریت جهادی، پرسشنامه حمزه (2018) برای سنجش سایش اجتماعی و پرسشنامه لو و همکاران (2016) برای سنجش تبادل رهبر- پیرو بوده است. بررسی پایایی این ابزارها به دو روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و بررسی روایی آنها به سه شیوه روایی محتوا، میانگین واریانس استخراجی و تحلیل عاملی تاییدی انجام و مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی توسط نرمافزارهای SPSS نسخه 22 و Smart-PLS نسخه 2 استفاده شد. یافتهها بیانگر این بود که همبستگی معنیداری بین تمامی متغیرهای پژوهش وجود دارد. مدیریت جهادی و تبادل رهبر پیرو بر سایش اجتماعی تاثیر منفی و معنیدار دارند. مدیریت جهادی بر تبادل رهبر پیرو تاثیر مثبت و معنیدار دارد. همچنین متغیر تبادل رهبر پیرو در تاثیر مدیریت جهادی بر سایش اجتماعی کارکنان نقش میانجی دارد. مدیریت جهادی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم و از طریق نقش واسطهای متغیر تبادل رهبر پیرو بر سایش اجتماعی کارکنان در محیط کار تاثیر دارد و تاثیر غیرمستقیم آن بیشتر از تاثیر مستقیم میباشد.
شهرام نظری؛ حیدر حسینی؛ بهناز مرادعلیزاده
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط یادگیری سازمانی و مدیریت دانش با چابکی سازمانی در هیئت های ورزشی استان آذربایجان غربی بود. جامعه آماری تحقیق شامل 600 نفر از مدیران و کارکنان هیئت های ورزشی استان آذربایجان غربی بود که بر اساس جدول مورگان 234 نفر به طور تصادفی طبقه ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه های یادگیری سازمانی ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط یادگیری سازمانی و مدیریت دانش با چابکی سازمانی در هیئت های ورزشی استان آذربایجان غربی بود. جامعه آماری تحقیق شامل 600 نفر از مدیران و کارکنان هیئت های ورزشی استان آذربایجان غربی بود که بر اساس جدول مورگان 234 نفر به طور تصادفی طبقه ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه های یادگیری سازمانی گومز و همکاران 2005، مدیریت دانش لاوسون 2003 و چابکی سازمانی حسن جرفی 1392 استفاده شد. روایی هر سه پرسشنامه به تأیید 15 تن از متخصصان رسید و پایایی با آلفای کرونباخ به ترتیب 91/0 ، 84/0 و 92/0 محاسبه شد. به منظور تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله میانگین، انحراف معیار، کلموگروف- اسمیرنوف، رگرسیون تک متغیری با کمک نرم افزارSPSS20 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که ارتباط مثبت معناداری بین یادگیری سازمانی و مدیریت دانش با چابکی سازمانی وجود دارد.. همچنین یادگیری سازمانی و مدیریت دانش هیئت های ورزشی استان آذربایجان غربی قابلیت پیش بینی 67 درصد چابکی سازمانی هیئت های ورزشی استان آذربایجان غربی را دارند.
سید محمدجواد رضوی؛ علی جلیلی شیشیوان؛ حیدر حسینی؛ محمد مهدی کشاورز
دوره 4، شماره 4 ، دی 1396، ، صفحه 11-20
چکیده
هدف از این مطالعه تدوین نقش مدیریت دانش بر میزان کارآفرینی سازمانی و توانمندسازی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بود. با استناد به اطلاعات کارگزینی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، در سال 1395 جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 144 نفر بود.. حجم نمونه نیز با توجه به جدول کرجسی و مورگان 105 نفر در نظر گرفته شد. این پژوهش از نوع کاربردی و ...
بیشتر
هدف از این مطالعه تدوین نقش مدیریت دانش بر میزان کارآفرینی سازمانی و توانمندسازی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بود. با استناد به اطلاعات کارگزینی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، در سال 1395 جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 144 نفر بود.. حجم نمونه نیز با توجه به جدول کرجسی و مورگان 105 نفر در نظر گرفته شد. این پژوهش از نوع کاربردی و به شیوه پیمایشی اجرا گردید. ابزار اندازهگیری آزمودنیها پرسشنامه مدیریت دانش(دیلمقانی و نامور، 1395) و پرسشنامههای کارآفرینی سازمانی و توانمندسازی کارکنان(طالبپور و رضوی، 1395) بود. که پایایی پرسشنامهها به ترتیب 89/0، 91/0 و 84/0 برآورد گردید. برای آزمون مدل مفهومی پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرمافزار آماری PLS استفادهشده است. یافته-های حاصل از تحلیل دادهها نشان داد مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی و توانمندسازی کارکنان تأثیر معناداری داشت؛ و همچنین توانمندسازی کارکنان بر کارآفرینی سازمانی تأثیر معناداری داشت. به نظر میرسد توجه به عوامل مؤثر بر مدیریت دانش و ارتقاء توانمندی کارکنان در سازمان عاملی مؤثر در ارتقاء کارآفرینی سازمانی بود.
حیدر حسینی؛ همت الله بسطامی؛ زهرا فیض
دوره 3، شماره 3 ، مهر 1395، ، صفحه 109-116
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین نظام نامه اخلاقی مسئولین تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور کشور است. جامعه آماری تحقیق را تمامی مسئولین تربیت بدنی استانها و نیز مدیران اداره کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور تشکیل داده اند که نمونه آماری برابر با جامعه آماری و به تعداد 35 نفر می باشد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه 29 سوالی محقق ساخته ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین نظام نامه اخلاقی مسئولین تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور کشور است. جامعه آماری تحقیق را تمامی مسئولین تربیت بدنی استانها و نیز مدیران اداره کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور تشکیل داده اند که نمونه آماری برابر با جامعه آماری و به تعداد 35 نفر می باشد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه 29 سوالی محقق ساخته با 5 عامل مسئولیت پذیری، عدالت، صداقت، نگرش حرفه ای و احترام بود. روایی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی تایید شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0 بدست آمد... به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده ها از شاخص های توصیفی همچون میانگین و انحراف استاندارد و توزیع های فراوانی و درصدی استفاده شد. برای بررسی وضعیت سؤالات، عامل ها و مفهوم از آزمون t تک نمونه ای و همچنین برای الویت بندی سؤالات و عامل ها از آزمون فریدمن و برای مقایسه سوالات ، عامل ها و مفهوم نظام نامه اخلاقی از آزمون های t مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. از نرم افزار SPSS22 و نیز PLS جهت تحلیل عاملی به شیوه معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس نتایج به دست آمده گویه های همه ابعاد مفهوم نظام اخلاقی در سطح اطمینان 95% معنادار شدهاند و در اندازهگیری سازههای خود سهم معناداری را ایفا کردهاند و از میان ابعاد عوامل مؤثر بر تدوین نظام اخلاقی به ترتیب ابعاد نگرش حرفهای، عدالت و مسئولیت پذیری بالاترین الویت را داشتند. The aim of the present study, Developing The ethical workbookof Physical education authorities ofuniversity of payamenoor.Statistical research society of physical education, all the authorities of the provinces, as well as the directors of the Department of physical education-payame Noor University have established that country statistical sample is equal to the number of population and 35 people.29 questions questionnaire measured tool researcher with factor 5, accountability, justice, honesty, professional attitude and respect was. Validity of the questionnaire by 10 professors of sports management confirmed. Reliability of the questionnaire using cronbach's alpha obtained 0.87. In order to analyze the data from the statistical descriptive indicators, such as the mean and standard deviation of the distribution, frequency and% and were used. For status questions, and the concept of a single t-azazmon a sample as well as to prioritize the questions and test data from Friedman and to compare the questions, and the concept of ethical workbook from the independent t-test and analysis of variance were used.. For factor analysis of structural equations manner,pls and spss22 software were used. Based on the results of all the dimensions of the concept of moral system in the 95% confidence level are meaningful And the size of their share of structure fitted up to have played a significant Among the factors affecting the ethical dimensions of the codification system to arrange the dimensions of professional attitude, justice and accountability is the highest priority.
حیدر حسینی؛ سید محمد جواد رضوی
دوره 3، شماره 2 ، تیر 1395، ، صفحه 99-107
چکیده
هدف از این تحقیق بررسی نقش تحلیل نقش رکود یادگیری و تجربه بر نوآوری سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بود. با استناد به اطلاعات کارگزینی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، در سال 1395 جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 177 نفر از کارکنان بود. با توجه به جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه برابر 123 نفر برآورد. این پژوهش از نوع کاربردی و به شیوه پیمایشی ...
بیشتر
هدف از این تحقیق بررسی نقش تحلیل نقش رکود یادگیری و تجربه بر نوآوری سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بود. با استناد به اطلاعات کارگزینی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، در سال 1395 جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 177 نفر از کارکنان بود. با توجه به جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه برابر 123 نفر برآورد. این پژوهش از نوع کاربردی و به شیوه پیمایشی اجرا گردید. جهت اندازه گیری از پرسشنامههای رکود یادگیری و تجربه، یادگیری و نوآوری سازمانی استفاده شد. که پایایی پرسشنامهها به ترتیب 83/0، 79/0، 85/0 و 88/0 تایید شد. برای آزمون مدل مفهومی پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد رکود یادگیری و رکود تجربه بر چشم انداز مشترک، اشتراک دانش، تعهد به بادگیری و نوآوری سازمانی تاثیر معناداری داشت. همچنین چشم انداز مشترک، اشتراک دانش و تعهد به یادگیری بر نوآوری سازمانی تاثیر معناداری داشت.