مدیریت ورزشی
مدلیابی رابطه علّی بین فضیلت سازمانی و اخلاق حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با نقش میانجی‌گری مدیریت راهبردی منابع انسانی

رضا محمدی؛ همت الله بسطامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.68007.2523

چکیده
  مقاله‌ حاضر با هدف بررسی نقش میانجی‌گر مدیریت راهبردی منابع انسانی در رابطه‌ی فضیلت سازمانی و اخلاق حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه انجام شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی با جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه به تعداد 238 نفربود. برای حجم نمونه لازم، با استفاده از جدول کرجسی ...  بیشتر

طراحی مدل نقش میانجی گری رفتار شهروندی سازمانی در رابطه علی مدیریت جهادی و فضیلت سازمانی با رفتار سیاسی کارکنان وزارت ورزش و جوانان

فرشته کتبی؛ محسن فلاح؛ محمد میررکنی؛ مجید نامور

دوره 8، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 91-102

https://doi.org/10.30473/fmss.2022.60857.2344

چکیده
  هدف از این پژوهش، طراحی مدل نقش میانجی گری رفتار شهروندی سازمانی در رابطه علی مدیریت جهادی و فضیلت سازمانی با رفتار سیاسی کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش کارکنان معاونت توسعه مدیریت و منابع پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان بوده است و تعداد آن 290 نفر می‌باشد. ...  بیشتر

روابط ساختاری بین بی تفاوتی سازمانی، فضیلت سازمانی، عدالت سازمانی وکیفیت زندگی کاری کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های شمال غرب ایران

جبرییل تاج نیا؛ حبیب هنری؛ علی محمد امیرتاش

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 131-144

https://doi.org/10.30473/fmss.2021.59940.2319

چکیده
  هدف مطاله حاضر تعیین روابط ساختاری بین بی تفاوتی سازمانی، فضیلت سازمانی، عدالت سازمانی و کیفیت زندگی کاری کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های شمال غرب ایران بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی (مدل یابی معادلات ساختاری) بود و جامعه آماری شامل 204 کارمند رسمی شاغل ادارات کل ورزش و جوانان استان های شمال غرب ایران (آذربایجان شرقی، 86 نفر، ...  بیشتر

طراحی و اعتبارسنجی مدل فضیلت سازمانی در سازمان‌های ورزشی

علیرضا نظری؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ حسین عیدی

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 83-99

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.54369.2179

چکیده
  هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی مدل فضیلت سازمانی در سازمان‌های ورزشی بود. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- همبستگی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور بودند که نمونه آماری به‌صورت هدفمند انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری ...  بیشتر

نقش مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی بر تعدیل بدبینی سازمانی با نقش میانجی فضیلت سازمانی معلمان تربیت‌بدنی تهران

شهرام نظری؛ فاطمه عصمت شعار؛ مهدی محمودی یکتا

دوره 6، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 53-69

https://doi.org/10.30473/fmss.2019.49263.2027

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی بر بدبینی سازمانی معلمان تربیت‌بدنی شهر تهران با توجه به نقش میانجی فضیلت سازمانی بود. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نوع تحقیقات همبستگی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بوده که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی معلمان تربیت‌بدنی مدارس شهر ...  بیشتر

تدوین مدل سلامت سازمانی براساس فضیلت سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران

مجید کیانی؛ غلام رضا شعبانی بهار؛ نصرالله عرفانی

دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، ، صفحه 95-107

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر تدوین مدل سلامت سازمانی بر اساس فضیلت سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بوده که داده‌های آن به شیوه میدانی و با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری گردید. نمونه آماری مطالعه شامل 397 نفر از کارکنان وزارت ورزش و جوانان بودند که به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری ...  بیشتر

تاثیر ابعاد فضیلت سازمانی بر خوشنامی سازمان های ورزشی

اکرم قبادی یگانه؛ سجاد غلامی ترکسلویه؛ مهدی رستگاری

دوره 4، شماره 1 ، فروردین 1396، ، صفحه 71-78

چکیده
  خوشنامی سازمانی یکی از مباحث مهم در مدیریت سازمان می‌باشد . هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ابعاد فضیلت سازمانی بر خوشنامی سازمانی است. بدین منظور، جامعه آماری کارمندان اداره ورزش و جوانان استان های غرب کشور بود که بر اساس جدول مورگان 175 نفر بر اساس نمونه گیری تصادفی- طبقه‌ای مورد بررسی قرار گرفتند. برای سنجش متغیرهای پژوهش، از دو پرسشنامه ...  بیشتر