مدیریت ورزشی
مدلسازی ساختاری تفسیری توسعه پایدار مقاصد ورزشی با تأکید بر رفتار گردشگران

نگار متین‌نیا؛ ابوالفضل فراهانی؛ محسن باقریان فرح آبادی

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1403، صفحه 11-32

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.69902.2572

چکیده
  هدف این مطالعه مدلسازی ساختاری تفسیری توسعه پایدار مقاصد ورزشی با تأکید بر رفتار گردشگران بود. روش این پژوهش آمیخته است. مشارکت کنندگان این پژوهش را صاحب نظران تشکیل می‌دادند. ملاک انتخاب صاحب نظران در بخش کیفی اشباع نظری بود و با روش نمونه گیری هدفمند و استراتژی گلوله برفی 17 نفر انتخاب شدند، سپس از افراد شناسایی شده در بخش کیفی برای ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
طراحی الگوی ایجاد ظرفیت ها و بسترهای سیاسی در ورزش

سید حسین اقا سید مرتضی؛ طیبه سادات زرگر؛ بهرام قدیمی؛ اکبر افرینش

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1403، صفحه 33-52

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.69451.2559

چکیده
  هدف از این پژوهش طراحی الگوی ایجاد ظرفیت ها و بسترهای سیاسی در ورزش با استفاده از نظریه داده بنیاد بود. روش تحقیق تحلیلی بوده که بدین منظور از روش‌شناسی کیفی استفاده شد. استراتژی تحقیق، استفاده از نظریه برخاسته از داده‌ها بود. مشارکت‌کنندگان در تحقیق 16 نفر شامل خبرگان مدیریت ورزشی، کارشناسان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودند. رشته ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
ارائه مدل عوامل موثر بر اخلاق رسانه‌ای: مطالعه موردی برنامه‌های ورزشی تلویزیون

داریوش معرفت؛ محسن صادقی

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1403، صفحه 55-64

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.69418.2557

چکیده
  برنامه‌های ورزشی تلویزیون قدرت تأثیرگذاری بسیار بالایی در جامعه دارند بنابراین باید اخلاق‌مداری در اولویت این‌گونه برنامه‌ها باشد و عوامل موثر بر آن مورد بررسی قرار گیرد. بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل عوامل موثر بر اخلاق رسانه‌ای در برنامه‌های ورزشی تلویزیون انجام شد. این پژوهش از نوع کاربردی، کمی و پیمایشی بود. جامعه ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
تدوین مدل ارتباطی سواد بدنی با انگیزش و اشتیاق شغلی معلمان تربیت بدنی ایران

مصطفی سواری؛ لقمان کشاورز

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1403، صفحه 65-84

https://doi.org/10.30473/fmss.2023.68347.2528

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل ارتباطی سواد بدنی با انگیزش و اشتیاق شغلی معلمان تربیت بدنی ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی از نوع معادلات ساختاری، می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل معلمان تربیت بدنی سراسر ایران در سال تحصیلی 1401-1400 می باشد(28000=N ). نمونه گیری تصادفی به صورت خوشه ای-مرحله ای و بر مبنای جدول مورگان 379 تن در نظر گرفته ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
ارتباط هوش بازاریابی و سواد ارتباطی با برند سازی شخصی در مربیان باشگاه‌های بدنسازی شهر اصفهان

محبوبه روزبهانی؛ فاتح فرازیانی؛ رزا شاهرخی فر

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1403، صفحه 85-98

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.68664.2536

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط هوش بازاریابی و سواد ارتباطی با برند سازی شخصی در مربیان باشگاه‌های ورزشی اصفهان بود. روش پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع همبستگی بود که با رویکرد معادلات ساختاری انجام گردید. جامعه آماری این تحقیق را کلیه‌ مربیان ورزشی باشگاه‌های بدنسازی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ تشکیل دادند. روش نمونه گیری به صورت در دسترس ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
نگرش اساتید گرایش‌های مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی

سلمان ملانوری؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ علی محمد صفانیا؛ سیما نجف نژاد

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/fmss.2024.68350.2529

چکیده
  هدف پژوهش حاضر نگرش اساتید گرایش‌های مختلف رشته تربیت بدنی نسبت به آموزش مجازی می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد مساله از نوع اکتشافی (کیفی) با رویکرد نظریه داده بنیاد چارمز می‌باشد. جامعه آماری تحقیق، شامل اساتید رشته‌های مختلف ورزشی می‌باشند. ابزار جمع آوری داده‌های این تحقیق مصاحبه عمیق ساختارنیافته در زمینه ...  بیشتر