رابطه مصرف رسانه‌ای با مهارت‌های ارتباطی و رفتارهای اخلاقی دانشجویان رشته علوم ورزشی

نصرت عابدینی؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، صفحه 11-24

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.53796.2162

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی رابطه مصرف رسانه‌ای با ا مهارت‌های ارتباطی و رفتارهای اخلاقی دانشجویان رشته علوم ورزشی انجام شد. پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که ازنظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است.جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) بود که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه ...  بیشتر

تدوین مدل صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران زن با تاکید بر مدیریت تغییر فرانوگرا در وزارت ورزش و جوانان

ماریه عاشوری؛ میرحسن سید عامری؛ مهرداد محرم زاده

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، صفحه 25-38

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.52669.2128

چکیده
  تحقیق از لحاظ نتیجه در فاز کیفی جزء تحقیقات بنیادی و در فاز کمّی جزء تحقیقات کاربرد است. نمونه آماری در بخش کیفی 18 نفر از متخصصان ورزش زنان، مدیران فدراسیون‌های ورزشی و اساتید مدیریت ورزشی و کارمندان خبره وزارت ورزش و جوانان و ادارات ورزش استانی به روش گلوله برفی و هدفمند انتخاب شدند. جامعه آماری تحقیق در بخش کمی کلیه مدیران و کارکنان ...  بیشتر

تحلیل عوامل موثر بر رفتار مدیران ورزش برای رویارویی و مدیریت بحران‌های ورزش قهرمانی ایران

ابوالفضل فراهانی؛ لقمان کشاورز؛ مرتضی رضایی صوفی؛ ناهید مروی اصفهانی

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، صفحه 39-52

https://doi.org/10.30473/fmss.2019.49421.2031

چکیده
  هدف‎ ‎از‎ ‎پژوهش‎ ‎حاضر تحلیل عوامل موثر بر رفتار مدیران ورزش ‏در رویارویی و مدیریت بحران‌های ورزش قهرمانی ایران بود.‏‎ ‎جامعه ‏آماری پژوهش مدیران‎ ‎و‎ ‎متخصصان‎ ‎حوزة‎ ‎ورزش‎ ‎قهرمانی‎ ‎و‎ ‎اعضای‎ ‎هیأت‎ ‎علمی‎ ‎رشته‌های‎ ‎تربیت‎ ‎بدنی‎ ‎دانشگاه‌های‎ ‎کشور به ...  بیشتر

پیش‌بینی نیات رفتاری هواداران استقلال متأثر از مسئولیت اجتماعی باشگاه به‌واسطة نقش میانجی هویت تیمی

عرفان مرادی؛ سید امیر اجاق

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، صفحه 53-67

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.50582.2070

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر نیات رفتاری هواداران استقلال با ملاحظه نقش میانجی هویت تیمی است. روش‌ پژوهش حاضر توصیفی – پیمایشی بوده و بر اساس هدف از نوع مطالعات کاربردی می‌باشد. روش نمونه‌گیری نیز به صورت غیراحتمالی، داوطلبانه و دردسترس متشکل از هواداران باشگاه استقلال بود که برآورد حجم نمونه آن با ...  بیشتر

بررسی تأثیر ساختار سازمانی بر یکپارچگی و انسجام سازمان؛ مورد مطالعه وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران

مریم بشارتی مقدم؛ مینا ملائی؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، صفحه 59-81

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.53082.2142

چکیده
  با توجه به این‌که یکپارچگی و انسجام سازمانی فواید گوناگونی اعم از، نهادینه‌شدن هنجارهای اخلاقی، مزیت رقابتی پایدار، تعهد، ایجاد اتحاد و وفاداری، صداقت و غیره را برای سازمان و اعضای آن فراهم می‌آورد، هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر ساختار سازمانی بر یکپارچگی و انسجام در وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. پژوهش حاضر از نوع ...  بیشتر

طراحی و اعتبارسنجی مدل فضیلت سازمانی در سازمان‌های ورزشی

علیرضا نظری؛ رضا اندام؛ حسن بحرالعلوم؛ حسین عیدی

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، صفحه 83-99

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.54369.2179

چکیده
  هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی مدل فضیلت سازمانی در سازمان‌های ورزشی بود. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- همبستگی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور بودند که نمونه آماری به‌صورت هدفمند انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری ...  بیشتر

نقش انگیزه مشارکت ورزشی با میانجیگری آوای سازمانی در بهره وری کارکنان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران

محبوبه چمن پیرا؛ حبیب هنری؛ عباس خدایاری؛ علی محمد امیرتاش؛ فریده اشرف گنجوئی

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، صفحه 101-114

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.53233.2150

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش انگیزه مشارکت ورزشی در بهره وری کارکنان دانشگاه های دولتی شهر تهران با نقش میانجی آوای سازمانی انجام گردید. روش پژوهش توصیفی –همبستگی و از نظر نتیجه کاربردی، با رویکرد معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری کارکنان دانشگاه های دولتی شهر تهران (9451 نفر) در سال 1397 می باشند، که 594 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب ...  بیشتر

الگوی ویژگی‌های رفتاری و هیجانات ذاتی گردشگران ماجراجوی ورزش‌های هوایی بر مبنای بروز رفتارهای خود-حفاظتی واقعی

حمیدرضا قزلسفلو؛ تقی عاشوری

دوره 7، شماره 2 ، تیر 1399، صفحه 115-131

https://doi.org/10.30473/fmss.2020.52711.2122

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مدلسازی ویژگی‌های رفتاری و هیجانات ذاتی گردشگران ماجراجوی ورزش‌های هوایی بر مبنای بروز رفتارهای خود-حفاظتی واقعی بود. لذا برمبنای طرح تحقیق آمیخته، در فازکیفی پژوهش تعداد 20 نفر از خبرگان مرتبط با پژوهش بر مبنای نمونه-گیری گلوله برفی و در فاز کمی پس از اطمینان از روایی محتوایی و پایایی درونی ابزار تحقیق به روش آلفای ...  بیشتر