مدیریت ورزشی
شناسایی عوامل اثرگذار بر هویت‌سازی طرفداران در فوتبال با تأکید بر مدل پیوستار روان‌شناختی

احمد رجبی؛ سیدمحمد کاشف؛ محسن بهنام

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 1-18

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.70521.2591

چکیده
  با گسترش فوتبال به‌عنوان یک ورزش محبوب جهانی توجه به طرفداران این ورزش به‌عنوان یک حوزه پژوهشی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته است. هدف تحقیق حاضر بررسی و شناسایی عوامل اثرگذار بر هویت‌سازی طرفداران فوتبال باشگاهی است. تحقیق حاضر با رویکرد مدل پیوستار روان‌شناختی به دنبال بررسی جامع تمام عوامل اثرگذار بر هویت‌سازی طرفداران ایرانی ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
شناسایی عوامل توانمندسازی کارکنان هیئت های ورزشی استان های ایران

مهدی گودرزی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 19-37

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.66103.2489

چکیده
  تحقیق پیش رو با هدف شناسایی عوامل توانمند‌سازی کارکنان هیات‌های ورزش استان های ایران انجام گرفت. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه روسای هیات های ورزشی کشور که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته مدیریت ورزشی بودند تشکیل می داد که با توجه به اطلاعات کسب شده از فدراسیون ها، تعداد ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
شناسایی پیامدهای وفاداری هواداران مسابقات فرمول یک در ایران

نیما حسن زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ فرزاد نوبخت

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 38-49

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.71574.2618

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، شناسایی پیامدهای وفاداری هواداران مسابقات فرمول در ایران است تا بستر مناسبی جهت شناخته شدن این مسابقات در ایران ایجاد و گامی بلند در راستای پژوهش‌های جدید در حوزه مسابقات فرمول در ایران برداشته شود. همچنین شناسایی این پیامدها، منجر به آگاهی بیشتر در زمینه مزایای وفاداری هواداران از مسابقات فرمول یک می‌گردد. ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
شناسایی عوامل مؤثر بر خودسانسوری منابع انسانی و راه‌کارهای کاهش آن در سازمان‌های ورزشی دولتی

زهرا اصغری؛ محسن صادقی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 50-64

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.74084.2657

چکیده
  سازمان‌های مدرن ورزشی به دنبال تسهیم اطلاعات و مدیریت دانش هستند و بی‌توجهی به خودسانسوری در این سازمان‌ها می‌تواند مسئله‌ساز شود بنابراین پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر خودسانسوری منابع انسانی و راه‌کارهای کاهش آن در سازمان‌های ورزشی دولتی انجام شد. این پژوهش از نوع کاربردی، کیفی و میدانی-کتابخانه‌ای با استراتژی ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
نقش اثربخشی نظام آموزشی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی گری رفتارهای شهروندی سازمانی در کارکنان زن وزارت ورزش و جوانان

فرشته کتبی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 65-79

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.74864.2671

چکیده
  این پژوهش به بررسی تاثیر اثربخشی نظام آموزشی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی گری رفتارهای شهروندی سازمانی در کارکنان زن وزارت ورزش و جوانان پرداخت. این پژوهش از نظر زمانی، مقطعی، از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت، یک پژوهش توصیفی است. جامعه آماری، شامل تمامی کارمندان زن وزارت ورزش و جوانان بود. تعداد کارمندان زن این سازمان، 324 نفر ...  بیشتر

ارزیابی عوامل مؤثر برانگیزش ورزشکاران لیگ حرفه ای فوتبال

لیث صاحب الرکابی؛ مسعود نادریان جهرمی؛ حمیدرضا میرصفیان؛ ابوالفضل فراهانی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 81-99

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.12350

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارزیابی الگوی عوامل مؤثر بر میزان انگیزش ورزشکاران شاغل در لیگ برتر فوتبال در سال ۱۴۰۲ انجام شد. تپژوهش از نظر هدف کاربردی-توسعه‌ای است که با استفاده از مدل‌یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار PLS انجام شد. برای استخراج مؤلفه­های کلی مؤثر در انگیزش ورزشکاران شاغل در لیگ حرفه­ای فوتبال ایران از نتایج ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
تدوین و اولویت بندی راهبردها و پیامدهای واگذاری باشگاه های ورزشی دولتی به بخش خصوصی با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی (AHP)(مطالعه موردی باشگاه استقلال و پرسپولیس)

نصرت اله عابدینی؛ پروین اسدپور کوفی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 100-109

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.70556.2593

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، تدوین و اولویت بندی راهبردها و پیامدهای واگذاری باشگاه‌های ورزشی دولتی به بخش خصوصی با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی AHP بود. روش: فرآیند انجام پژوهش در دو مرحله صورت پذیرفت. در مرحله اول جهت شناسایی راهبردها و پیامدهای واگذاری باشگاه‌های ورزشی دولتی به بخش خصوصی، با مرور ادبیات و پیشینه پژوهش، فهرستی از شاخص های ...  بیشتر