مدیریت ورزشی
شناسایی پیامدهای وفاداری هواداران مسابقات فرمول یک در ایران

نیما حسن زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ فرزاد نوبخت

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 11-22

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.71574.2618

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، شناسایی پیامدهای وفاداری هواداران مسابقات فرمول در ایران است تا بستر مناسبی جهت شناخته شدن این مسابقات در ایران ایجاد و گامی بلند در راستای پژوهش‌های جدید در حوزه مسابقات فرمول در ایران برداشته شود. همچنین شناسایی این پیامدها، منجر به آگاهی بیشتر در زمینه مزایای وفاداری هواداران از مسابقات فرمول یک می‌گردد. ...  بیشتر

مدیریت رفتار سازمانی
شناسایی عوامل توانمندسازی کارکنان هیئت های ورزشی استان های ایران

مهدی گودرزی

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 23-33

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.66103.2489

چکیده
  تحقیق پیش رو با هدف شناسایی عوامل توانمند‌سازی کارکنان هیات‌های ورزش استان های ایران انجام گرفت. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه روسای هیات های ورزشی کشور که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته مدیریت ورزشی بودند تشکیل می داد که با توجه به اطلاعات کسب شده از فدراسیون ها، تعداد ...  بیشتر

مدیریت ورزشی
شناسایی عوامل اثرگذار بر هویت‌سازی طرفداران در فوتبال با تأکید بر مدل پیوستار روان‌شناختی

احمد رجبی؛ سیدمحمد کاشف؛ محسن بهنام

دوره 12، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 34-44

https://doi.org/10.30473/fmss.2025.70521.2591

چکیده
  با گسترش فوتبال به‌عنوان یک ورزش محبوب جهانی توجه به طرفداران این ورزش به‌عنوان یک حوزه پژوهشی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته است. هدف تحقیق حاضر بررسی و شناسایی عوامل اثرگذار بر هویت‌سازی طرفداران فوتبال باشگاهی است. تحقیق حاضر با رویکرد مدل پیوستار روان‌شناختی به دنبال بررسی جامع تمام عوامل اثرگذار بر هویت‌سازی طرفداران ایرانی ...  بیشتر