لقمان کشاورز؛ ابوالفضل فراهانی؛ ابوالفضل علیزاده گلریزی
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 11-20
چکیده
هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر رفتار ذینفعان در تجاری سازی تحقیقات ورزشی با تاکید بر پژوهش های فیزیولوژی ورزشی بود. تحقیق حاضر از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات کاربردی می باشد که به صورت توصیفی تحلیلی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق را تمام اساتید و دانشجویان دکتری فیزیولوژی ورزشی دانشگاه های دولتی و آزاد سراسر کشور تشکیل می دادند ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر رفتار ذینفعان در تجاری سازی تحقیقات ورزشی با تاکید بر پژوهش های فیزیولوژی ورزشی بود. تحقیق حاضر از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات کاربردی می باشد که به صورت توصیفی تحلیلی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق را تمام اساتید و دانشجویان دکتری فیزیولوژی ورزشی دانشگاه های دولتی و آزاد سراسر کشور تشکیل می دادند که تعداد جامعه آماری 1450 نفر تخمین زده شد که 261 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته 50 سوالی استفاده شد. روایی محتوا و صوری پرسشنامه توسط 20 تن از اساتید فیزیولوژی ورزشی تایید شد. برای روایی سازه نیز از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0.784 بدست آمد. نتایج پژوهش نشان داد 6 عامل زیر ساخت های مالی و اداری، توانمندی های محقق، نظام آموزشی، راهبردهای تحقیقاتی و تعاملی، شخصیتی و فرهنگی و شبکه اطلاعاتی بر رفتار ذینفعان در تجاری سازی تحقیقات فیزیولوژی ورزش تاثیر دارند.
محمدنور مهیا؛ مجید جلالی فراهانی؛ ابراهیم علیدوست قهفرخی؛ جعفر ابراهیم نزاد سلامی
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 21-31
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک رهبری مربیان با خودکارآمدی والیبالیست های لیگ برتر استان هرمزگان انجام شده است. این تحقیق براساس هدف تحقیق، کاربردی است.روش تحقیق پزوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی مقطعی است. جامعه آماری آن شامل کلیه بازیکنان والیبالیست مرد شرکت کننده در بازی های لیگ استان هرمزگان که تعداد آنها برابر با 96 نفر می ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک رهبری مربیان با خودکارآمدی والیبالیست های لیگ برتر استان هرمزگان انجام شده است. این تحقیق براساس هدف تحقیق، کاربردی است.روش تحقیق پزوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی مقطعی است. جامعه آماری آن شامل کلیه بازیکنان والیبالیست مرد شرکت کننده در بازی های لیگ استان هرمزگان که تعداد آنها برابر با 96 نفر می باشد و نمونه نیز به صورت کل شمار و به روش تصادفی برابر با همان 96 نفر می باشد، اما از 96 پرسشنامه توزیع شده 91 پرسشنامه تکمیل شده برگشت داده شد که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سبک های رهبری مربیان(LSS) چلادورای و صالح (1980) و خودکارآمدی شرر استفاده شد و در نهایت آزمون های آماری پیرسون و رگرسیون چند متغیره جهت تجزیه و تحلیل استفاده شد. بررسی فرضیه های تحقیق نشان داد که بین سبک رهبری مربیان و خودکارآمدی والیبالیست های لیگ برتر استان هرمزگان رابطه معنی دار وجود دارد. همچنین بین ابعاد سبک رهبری(آموزش و تمرین، دموکراتیک، حمایت اجتماعی، بازخورد مثبت)و خودکارآمدی والیبالیست های لیگ برتر استان هرمزگان رابطه معنی دار و مستقیم وجود دارد. اما بین سبک رهبری آمرانه مربیان و خودکارآمدی والیبالیست های لیگ برتر استان هرمزگان رابطه معنی دار و معکوس وجود دارد.
علی جلیلی شیشیوان؛ فریبرز درتاج؛ اسماعیل سعدیپور؛ نورعلی فرخی
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 33-50
چکیده
هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی تغییرپذیری روابط علّی سرمایه اجتماعی، عزّت نفس و امید تحصیلی در ورزشکاران نخبه تیمی و انفرادی بود. بدین منظور از روش تحلیل معادلات ساختاری استفاده شد. جامعه آماری مشتمل بر کلیه دانشجویان نخبه ورزشی شاغل به تحصیل بود که در المپیادهای ورزشی دانشجویی کشور، طی سالهای 1391 تا 1395 موفق به دریافت مدال شده بودند. ...
بیشتر
هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی تغییرپذیری روابط علّی سرمایه اجتماعی، عزّت نفس و امید تحصیلی در ورزشکاران نخبه تیمی و انفرادی بود. بدین منظور از روش تحلیل معادلات ساختاری استفاده شد. جامعه آماری مشتمل بر کلیه دانشجویان نخبه ورزشی شاغل به تحصیل بود که در المپیادهای ورزشی دانشجویی کشور، طی سالهای 1391 تا 1395 موفق به دریافت مدال شده بودند. از این جامعه، تعداد 349 ورزشکار نخبه با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای متناسب انتخاب شدند که 140 نفر از این افراد در ورزشهای تیمی و 209 نفر دیگر در ورزشهای انفرادی فعالیت داشتند. دادهها با استفاده از پرسشنامههای سرمایه اجتماعی مبارکی (1384)، عزت نفس روزنبرگ (1965) و مقیاس امید تحصیلی سهرابی و سامانی (2011) گردآوری شدند. مدل مفروض پژوهش با کمک نرمافزار آماری ایموس برای دو گروه ورزشکاران تیمی و انفرادی مورد تحلیل قرار گرفت. مطابق با نتایج، مدل گروه ورزش تیمی 25 درصد و مدل گروه ورزش انفرادی 41 درصد از تغییرات امید تحصیلی را تبیین میکنند. در ورزشکاران تیمی، دو مؤلفه اعتماد اجتماعی و مشارکت اجتماعی اثر مستقیم بر امید تحصیلی داشتند. اما در گروه ورزشکاران انفرادی، تنها مؤلفه حمایت اجتماعی اثر مستقیم بر امید تحصیلی نشان داد. در بررسی اثرات غیرمستقیم نیز مشخص شد که فقط در گروه تیمی، عزت نفس قادر به واسطهگری رابطه بین مؤلفههای سرمایه اجتماعی و امید تحصیلی نیست. اما در گروه انفرادی، عزت نفس رابطه بین این مؤلفههای حمایت، روابط متقابل و انسجام اجتماعی با امید تحصیلی را واسطهگری می کند. در آخر، نتایج بر مبنای مبانی نظری و تحقیقات پیشین تبیین شد و بر مبنای آن پیشنهاداتی جهت بکارگیری نتایج ارائه گردید.
محبوبه روزبهانی؛ حسین اکبری یزدی؛ علیرضا الهی
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 51-60
چکیده
تحقیق حاضر به منظور تعیین نقش میانجی وجدان کاری و بدبینی سازمانی در ارتباط بین سرمایه روانشناختی و عملکرد کارکنان وزارت ورزش و جوانان ایران انجام گرفت. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی است و جز پژوهشهای همبستگی است. جامعة آمار پژوهش را کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند (745=N). حجم نمونه 273 نفر به روش نمونهگیری تصادفی- ...
بیشتر
تحقیق حاضر به منظور تعیین نقش میانجی وجدان کاری و بدبینی سازمانی در ارتباط بین سرمایه روانشناختی و عملکرد کارکنان وزارت ورزش و جوانان ایران انجام گرفت. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی است و جز پژوهشهای همبستگی است. جامعة آمار پژوهش را کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند (745=N). حجم نمونه 273 نفر به روش نمونهگیری تصادفی- طبقهای انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامههای سرمایه روانشناختی، وجدان کاری، بدبینی و عملکردسازمانی بود. برای بررسی روایی محتوای پرسشنامهها از نظرات 7 تن از اساتید صاحب نظر در زمینه موضوع تایید شد. همچنین پایایی پرسشنامهها از طریق آزمون آلفایکرونباخ بررسی و تایید شد. از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، همبستگی پیرسون، رگرسیون و برای برازش مدلهای اندازه-گیری به دست آمده از مدل معادلات ساختاری از نرم افزارهای spss وAMOS استفاده گردید. نتایج نشان داد سرمایه روانشناختی بر بدبینی سازمانی اثر منفی معنادار، سرمایه روانشناختی بر وجدان کاری و سرمایه روانشناختی بر عملکرد کارکنان اثر مثبت معناداری داشت. همچنین بدبینی سازمانی بر عملکرد کارکنان اثر منفی معناداری و وجدان کاری بر عملکرد کارکنان اثر مثبت و معناداری داشت. یافته ها نشان دادند سرمایه روانشناختی و وجدان کاری به صورت مثبت و مستقیم بر عملکرد کارکنان اثرگذار هستند و بدبینی سازمانی اثر منفی بر عملکرد کارکنان دارد.سرمایه روانشناختی از طریق متغیر وجدان کاری بر روی عملکرد کارکنان میتواند اثر مثبت و معناداری داشته باشد.
شیرین زردشتیان؛ مریم حسینی؛ جواد کریمی
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 61-69
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، تاثیر فلات زدگی شغلی بر تمایل به ترک خدمت با ملاحظه نقش میانجی فرسودگی شغلی در دبیران تربیت بدنی استان کرمانشاه بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری را کلیه معلمان تربیت بدنی استان کرمانشاه که در سال 1395 مشغول به کار بودند شامل میشود، که تعداد آنها 1230 نفر بود. نمونه آماری براساس جدول کرجسی و مورگان ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش، تاثیر فلات زدگی شغلی بر تمایل به ترک خدمت با ملاحظه نقش میانجی فرسودگی شغلی در دبیران تربیت بدنی استان کرمانشاه بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری را کلیه معلمان تربیت بدنی استان کرمانشاه که در سال 1395 مشغول به کار بودند شامل میشود، که تعداد آنها 1230 نفر بود. نمونه آماری براساس جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر و به صورت تصادفی- خوشهای تعیین شد. جهت گردآوری داده ها، از سه پرسشنامه فلات زدگی شغلی(میلیمن،1992)، تمایل به ترک خدمت(کولاری،1984) و فرسودگی شغلی(ملچ- پاینز، 2005)، استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه ها با استفاده از نظر متخصصان مورد بررسی قرار گرفت و برای پایایی پرسشنامه ها نیز از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، که گویای پایایی بالا و مطلوب آنها بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار PLS استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد، فلات زدگی شغلی به صورت مستقیم بر روی ترک خدمت دبیران تربیت بدنی تاثیر داشته است. همچنین فلات زدگی شغلی به صورت غیر مستقیم و از طریق متغیر فرسودگی شغلی بر روی ترک خدمت دبیران تربیت بدنی استان کرمانشاه اثرگذار است.
محمدرسول خدادادی
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 71-80
چکیده
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین رفتار اطلاعیابی و باورهای معرفتشناختی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی کشور بر اساس مدل اطلاعیابی ویلسون بود. نوع پژوهش کاربردی، روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه تحقیق دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسیارشد مدیریت ورزشی در حال تحصیل دانشگاههای دولتی کشور میباشند که تعداد دانشجویان دکتری ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین رفتار اطلاعیابی و باورهای معرفتشناختی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی کشور بر اساس مدل اطلاعیابی ویلسون بود. نوع پژوهش کاربردی، روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه تحقیق دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسیارشد مدیریت ورزشی در حال تحصیل دانشگاههای دولتی کشور میباشند که تعداد دانشجویان دکتری 100 و دانشجویان ارشد 1000 نفر برآورد شد. با استفاده از جدول مورگان 80 نفر دانشجوی دکتری و 270 نفر کارشناسیارشد بهعنوان نمونه تحقیق به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. از پرسشنامه باورهای معرفتشناختی شومر (1992) و پرسشنامه رفتار اطلاعیابی ویلسون (2000) استفاده شد. از آزمونهای تی تکنمونهای، پیرسون، رگرسیون خطی ساده و تی مستقل با نرمافزار spss20 استفاده شد. نتایج نشان داد که باورهای معرفتشناختی دانشجویان در سطح متوسطی قرار دارد(001/0=p، 12/96=t). اما رفتار اطلاعیابی دانشجویان پایینتر از سطح متوسط بود (001/0=p، 92/69=t). همچنین نتایج نشان داد بین باروهای معرفتشناختی و مولفههای آن و رفتار اطلاعیابی دانشجویان رابطه معنیداری وجود دارد(01/0=p، 45/0=r350). نتایج رگرسیون خطی ساده نشان داد که باورهای معرفتشناختی دانشجویان به میزان 20 درصد توانایی پیشبینی رفتار اطلاعیابی را دارد. بین رفتار اطلاعیابی دانشجویان دکتری و کارشناسیارشد اختلاف معنیداری وجود دارد، اما در مورد باورهای معرفتشناختی اختلافی وجود نداشت. با توجه به اهمیت و نقش باورهای معرفتشناختی در رفتار اطلاعیابی، استفاده از منابع اطلاعاتی و اطلاعیابی بدون ملاحظه باورهای معرفتشناختی دانشجویان نمیتواند بهروشنی درک شود. این رویکرد امکان بررسی و تحلیل جامع و منطبق بر واقعیتهای شناختی_اطلاعاتی پژوهشگران دانشگاهی را فراهم خواهد کرد؛ و درنتیجه راهگشای بهبود و توسعه نظام اطلاعاتی خواهد شد.
عنایت الله یزدان پناه؛ فروغ محمدی؛ نرگس اعظم نظامی؛ روح الله شرفی؛ محمد مهدی کشاورز
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 81-93
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل ارتباطی چابکی سازمانی و هوش رقابتی با میانجیگری فناوری اطلاعات در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش حاضر از توع توصیفی – همبستگی و تحلیلی است که به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش 940 نفر بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد 273 نفر برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامههای ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل ارتباطی چابکی سازمانی و هوش رقابتی با میانجیگری فناوری اطلاعات در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش حاضر از توع توصیفی – همبستگی و تحلیلی است که به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش 940 نفر بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد 273 نفر برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامههای چابکی سازمانی شریفی و ژانگ (1999)، هوش رقابتی الله یار(1391) و فناوری اطلاعات فانگ و همکاران (2000) استفاده شد.. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل عاملی تاییدی با کمک دو نرم افزار SPSS.V.20 و AMOS.V.18 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که مسیر چابکی سازمانی به فناوری اطلاعات، 23% از مقدار واریانس فناوری اطلاعات و دو مسیر چابکی سازمانی و فناوری اطلاعات به هوش رقابتی، 80% از مقدار واریانس هوش رقابتی را تبیین میکنند. لذا مدل هوش رقابتی و چابکی سازمانی با حفظ نقش میانجی فناوری اطلاعات تایید می شود.. بر اساس نتایج تحیق مدیران این وزارت می توانند علاوه بر تجزیه و تحلیل اطلاعات کلیدی و بهینه سازی تصمیمات راهبردی، از هوش رقابتی به عنوان ابزاری برای تسلط بر فناوری های نوین در جهت توسعه و رونق ورزش کشور استفاده نمایند.
مجید کیانی؛ غلام رضا شعبانی بهار؛ نصرالله عرفانی
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 95-107
چکیده
هدف از تحقیق حاضر تدوین مدل سلامت سازمانی بر اساس فضیلت سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بوده که دادههای آن به شیوه میدانی و با استفاده از پرسشنامه جمعآوری گردید. نمونه آماری مطالعه شامل 397 نفر از کارکنان وزارت ورزش و جوانان بودند که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر تدوین مدل سلامت سازمانی بر اساس فضیلت سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بوده که دادههای آن به شیوه میدانی و با استفاده از پرسشنامه جمعآوری گردید. نمونه آماری مطالعه شامل 397 نفر از کارکنان وزارت ورزش و جوانان بودند که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری برای جمعآوری دادههای، پرسشنامه فضیلت سازمانی کامرون (2004) و پرسشنامه سلامت سازمانی(OHI) هوی و همکاران (1996) میباشند که روایی صوری پرسشنامهها مورد تأیید 15 تن از اساتید مدیریت ورزشی همچنین پایانی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه فضیلت سازمانی و سلامت سازمانی بترتیب 864/0 α= و 932/0 α= مورد تأیید قرار گرفت. دادهها با استفاده از روش مدل معادلات ساختاری از طریق نرمافزارSPSS و LISRELتحلیل شدند. نتایج مدل ساختاری سلامت سازمانی براساس فضیلت سازمانی نشان داد که تمامی سوالات دارای اثر معناداری (01/0>P) در مدل میباشند. شاخصهای برازش مدل ساختاری از برازندگی مناسبی برخوردار است، و سلامت سازمانی (01/0>, P51/11=, t71/0=β)، توانسته اثر معناداری بر فضیلت سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان داشته باشد.
میر حسن سید عامری؛ سیده فریده هادوی؛ یاسر سام خانیانی
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 109-118
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین قابلیت یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان تهران و همچنین بررسی نقش تعدیلگری وضعیت استخدامی بر روی رابطه بین قابلیت یادگیری و چابکی سازمانی این ادارات است. تعداد 260 نفر از کارکنان این ادارات به صورت خوشه ای تصادفی و بر اساس جدول کرجسی و مورگان از جامعه حدود 800 نفری در این تحقیق ...
بیشتر
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین قابلیت یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان تهران و همچنین بررسی نقش تعدیلگری وضعیت استخدامی بر روی رابطه بین قابلیت یادگیری و چابکی سازمانی این ادارات است. تعداد 260 نفر از کارکنان این ادارات به صورت خوشه ای تصادفی و بر اساس جدول کرجسی و مورگان از جامعه حدود 800 نفری در این تحقیق حاضر شدند که به پرسشنامه های چابکی سازمانی اسپاتزر (2007) و قابلیت یادگیری سازمانی چیوا و همکاران (2007) پاسخ دادند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط 15 نفر از اساتید و محققان مدیریت ورزشی تایید و پایایی پرسشنامههای چابکی سازمانی و قابلیت یادگیری سازمانی از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 96/0 و 89/0 به دست آمد. روش تحقیق از نوع همبستگی و تحلیلی بود و از نرم افزارهای Amos 23 و SPSS 24 استفاده گردید و نتایج نشان داد که ارتباط مثبت و معناداری بین قابلیت یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی دارد و نقش تعدیلگری وضعیت استخدامی نیز مورد تایید قرار گرفت.
نعیمه کشتگر؛ سید صلاح الدین نقشبندی؛ زهرا نوبخت
دوره 4، شماره 3 ، مهر 1396، صفحه 119-127
چکیده
هدف کلی پژوهش حاضر ارتباط حمایت سازمانی ادراک شده با عملکرد سازمانی از طریق نقش میانجی آوای سازمانی در کارکنان ادارات ورزش و جوانان بود. روش پژوهش توصیفی تحلیلی – همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش 420 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان تهران بودند، لذا طبق جدول مورگان تعداد نمونه آماری برابر 200 نفر انتخاب شد. که به صورت روش ...
بیشتر
هدف کلی پژوهش حاضر ارتباط حمایت سازمانی ادراک شده با عملکرد سازمانی از طریق نقش میانجی آوای سازمانی در کارکنان ادارات ورزش و جوانان بود. روش پژوهش توصیفی تحلیلی – همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش 420 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان تهران بودند، لذا طبق جدول مورگان تعداد نمونه آماری برابر 200 نفر انتخاب شد. که به صورت روش نمونهگیری تصادفی ساده مورد ارزیابی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از پرسشنامههای حمایت سازمانی ادراک شده آیزنبرگر و همکاران (1986)، آوای سازمانی هامس کاتارین (2012) و عملکرد سازمانی داگلاس، ووری و هارکر (2000) اندازهگیری شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط گروهی از استادان صاحب نظر دانشگاه بررسی و تایید شد و در یک مطاالعه راهنما و با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مقدار پایایی پرسشنامهها به ترتیب 793/0، 812/0 و 812/0 محاسبه گردید. ارزیابی دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون ضریب همبستگی اتا و آزمون اسپیرمن و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. لازم به ذکر است در این پژوهش از نرمافزار SPSS نسخه 22 و نرم افزارAmos استفاده گردید. نتایج آزمون اسپیرمن نشان داد که بین حمایت سازمانی ادراک شده و آوای سازمانی با عملکرد سازمانی در جامعه مورد بررسی ارتباط وجود دارد. همچنین نتایج آزمون مدل معادلات ساختاری بیانگر آن بود که بین حمایت سازمانی ادراک شده و عملکرد سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی آوای سازمانی کارکنان اداره ورزش و جوانان استان تهران از برازش مناسبی برخودار است.